Menu

Evenementen

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Dennis Arns
Evenementen
16 december 2016

De Nationale Ondernemersprijs: iets voor u?

Elk jaar wordt door het Nationaal Business Succes Award Instituut een prestigieuze prijs uitgereikt: de Nationale Ondernemersprijs. U, als ondernemer, maakt daar uiteraard kans op. Places.nl zocht voor u uit wat de prijs inhoudt, hoe u mee kunt doen en, niet geheel onbelangrijk, hoe u zelf kans maakt! Het idee achter de prijs Met de uitreiking van de prijs wil Nationaal Business Succes Award Instituut (NBSA) 'succes stimuleren, kennis over succes delen en succesvolle mensen verbinden'. Om hier een bereikbaar podium voor te creëren is NBSA een samenwerking aangegaan met RTL 7. Elke zondag om 9.00 uur en 13.00 uur komen businessformules, zakelijke strategieën, BN'ers en succesvolle ondernemers langs. Hoe doet u mee? De Nationale Ondernemersprijs is niet zomaar een prijs. Er gaat een waar selectieproces aan vooraf. Places.nl zet voor u de stappen kort op een rij: 1. Selectie door de Nominatiecomissie Intern wordt door een vakjury per branche een top-10 voorselectie gemaakt. 2. Landelijk (media-)aandacht U en uw bedrijf komen onder ander aan bod in de televisie-uitzending en in verschillende landelijke (dag)bladen, zoals het Algemeen Dagblad of de Quote. 3. Publieke stemronde Aan het einde van het jaar volgt een stemronde waarin het kijkerspubliek een belangrijke rol speelt. Via SMS kunnen zij hun voorkeur laten blijken. De ondernemers met de meeste stemmen worden voorgedragen aan de finale-jury. 4. Vakjurering Onder toezicht van een notaris worden vervolgens alle beoordelingen verzameld en de winnaar gekozen. De prijs wordt uitgereikt tijdens een feestelijke tv-uitzending. Hoe maakt u kans? Uiteraard is uw bedrijf ook een kanshebber voor deze award. Uw bedrijf wordt ingedeeld in de branche waarbinnen u opereert. De genomineerden voor 2016 zijn al bekend en de prijs zal in februari aankomend jaar worden uitgereikt. U maakt natuurlijk wel kans om de Nationale Ondernemersprijs 2017 te winnen. Waar moet u dan op letten? NSBA licht een tipje van de sluier op. Zo geloven zij in het succes op basis van de drie succesfactoren in het 3C-business model: Competite, Customer en Corporation. Dit zouden de drie kernonderdelen van succes zijn. Door u hierop te focussen komt de rest vanzelf. Begin bij bekendheid Desondanks draait het in de kern om ambitie en durven. Op die manier poogt de NSBA onderscheidende bedrijven en ondernemende professionals bij elkaar te brengen. Uiteraard is naamsbekendheid en een goede klantenservice hierbij van groot belang. Op die manier bouwt u stevige en warme klantenrelaties op die niet alleen succes betekenen voor uw bedrijf maar ook in deze prijs. Places.nl helpt u hier graag bij. Belt u eens voor meer informatie op 024 3555 299.

Sanne
Evenementen
2 juni 2016

Hoe de 'gorilla' u helpt bij een presentatie of interview

Hoe voelt u zich bij het geven van een presentatie? Zelfverzekerd of juist onzeker? Hoe u zich voelt is terug te zien aan uw lichaamshouding. Als u zich nerveus voelt, kunt u veel gaan bewegen, met een pen friemelen, uw armen over elkaar slaan of ze kruisen. Maar werkt dit ook andersom? Kunt u met uw houding ook veranderen hoe u zich voelt? Places.nl vertelt het u in deze blog. Dominante lichaamspositie Amy Cuddy een sociaal psycholoog uit de Verenigde Staten, vertelt in haar TED Talk over haar onderzoek naar lichaamstaal. Als u voor een belangrijke meeting of interview een dominante lichaamspositie aanneemt, gaat u daardoor beter presteren. U gaat hier daardoor namelijk sterker en zelfverzekerder in. U komt dan ook nog eens veel betrouwbaarder en krachtiger over naar uw publiek of degene met wie u praat. Hoe doet u dat? U maakt zich breed, neemt een open houding aan en neemt veel ruimte in met uw lichaam. Zo drukt u status uit met uw lichaam. Eigenlijk net als een mannetjesgorilla dus. Mensen gaan zich automatisch zelfverzekerder en roekelozer voelen als ze een dominante lichaamshouding aannemen. Het lichaam maakt dan meer testosteron aan en minder cortisol (het stresshormoon). U hoeft maar twee minuten een dominante houding aan te nemen, en dan gaat u al beter presteren! U hoeft dus niets engs te doen wat buiten uw comfortzone ligt. Even wat gorillaoefeningen doen voor uw presentatie of interview zorgt er al voor dat uw stresslevel omlaag gaat en uw zelfverzekerdheid omhoog. Places Wilt u op de hoogte blijven van tips en nieuws voor ondernemers? Op de Places blogpagina leest u iedere dag relevante artikelen voor ondernemers in het mkb. Zo las u eerder over Periscope, bloginteractie en de ja-ja sticker.

Sanne
Evenementen
4 april 2016

Nieuwe zakelijke contacten leggen? Leer netwerken in 5 stappen!

Iedereen roept het: netwerken is goud waard. Het hebben van de juiste contacten kan u in de loop van uw carrière van alles opleveren. Of het nou om extra opdrachten, goede dealtjes of vriendendiensten gaat, het juiste netwerk komt altijd van pas. Maar hoe doet u dat dan, netwerken? Op wat voor manier bouwt u als ondernemer zoiets op? Places.nl geeft u vijf stappen voor het opstarten van uw netwerk! 1. Stel doelen Allereerst is het belangrijk dat u nadenkt over wat u wilt bereiken. Met wat voor mensen zou u in contact willen komen? Hoeveel? En wat zou u van ze willen weten? Er is een verschil tussen het benaderen van verschillende partijen. Met een potentiële klant bespreekt u bijvoorbeeld andere dingen dan met een toekomstige werkpartner. Denk hier van tevoren goed over na, zodat u gericht te werk kunt gaan! 2. Wees proactief Vervolgens is het van belang zelf het initiatief te nemen. Speur het internet af naar netwerkborrels, bijeenkomsten en beurzen in uw branche. Ook kunt u direct al op zoek naar de juiste mensen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld LinkedIn, hier vindt u vele werknemers en werkgevers die zichzelf profileren en aangeven wat ze voor u kunnen betekenen. Zoek uit op wat voor manier u in contact kunt komen met deze mensen of stuur ze alvast een bericht. 3. Zoek actief het gesprek op Heeft u de juiste evenementen gevonden waar de juiste mensen aanwezig zijn? Ga er dan ook heen! Het is belangrijk uzelf te laten zien bij dergelijke bijeenkomsten. Stap actief op de juiste mensen af en wees geïnteresseerd. Als duidelijk is dat u tijd investeert in uw contacten en aandacht heeft voor anderen heeft dit een positieve doorwerking. Probeer dus ook goed te luisteren en door te vragen naar wat uw gesprekspartner u vertelt. 4. Wees representatief Uw zichtbaarheid op netwerkgelegenheden is zeer belangrijk. Zorg dan ook dat u representatief en netjes overkomt. Denk hierbij aan een gepaste kledingstijl met persoonlijke touch. Een onbewuste eerste indruk heeft veel invloed op uw verdere contact! Een opgespelde badge met uw naam, functie en bedrijf kan helpen om in een gesprek te komen en zorgt ervoor dat u beter wordt onthouden. 5. Doe uw huiswerk Netwerken houdt niet op als u weer veilig thuis op kantoor zit. Sterker nog, het echter werk begint dan pas. Het onderhouden van uw contacten is een flinke klus, maar cruciaal voor het bereiken van uw doelstellingen. Gebruik sociale media om in contact te komen met de mensen die u heeft gesproken, sla de contactgegevens zorgvuldig op, bewaar visitekaartjes en kom gemaakte afspraken na. Als u er snel werk van maakt en initiatief toont in het contact, vergroot dit de kansen op latere samenwerking. Online vindbaarheid Heeft u geen visitekaartjes? Komt u er niet aan toe netwerkgelegenheden te bezoeken? En wilt u toch graag vindbaar zijn voor uw netwerk? Dan kan een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl uitkomst bieden. Hiermee bent u toch vindbaar voor klant én partner, zonder dat u daarvoor de deur uit hoeft!

Sanne
Evenementen
23 maart 2016

Stoomcursus verzekeren voor zzp'ers

"Zzp'ers verzekeren zich steeds minder vaak". Volgens de Volkskrant zijn vooral zzp'ers met een laag inkomen nauwelijks verzekerd. Maarten Post van ZZP Nederland denkt dat de oorzaak ligt bij slechte ervaringen die ze hebben met verzekeraars. Een voorbeeld van zo'n slechte ervaring is dat de zzp'er moet procederen om zijn vergoeding te krijgen na het dertig jaar lang trouw betalen van premie. Places.nl geeft u in deze blog een stoomcursus verzekeren voor zzp'ers. Relativeren Anderen zeggen dat het juist wel meevalt met het niet verzekeren als zzp'er. De cijfers gaan namelijk niet alleen over fulltime zzp'ers, maar ook over gepensioneerden die op de zaterdagmiddag nog als zzp'er werken. Pensioenopbouw is voor hen niet nodig. Bovendien is niet te achterhalen of de onverzekerde zzp'er zelf een buffer opbouwt. Hier zijn natuurlijk geen harde cijfers van. Beginnende zzp'ers hoeven zich in Nederland niet zo druk te maken vanwege de verplichte zorgverzekering en het uitzicht op een AOW. Belangrijkste risico's Wat zijn de belangrijkste risico"s voor u als ondernemer? Hieronder vindt u de drie belangrijkste belangrijkste risico's om u tegen te verzekeren: 1. Arbeidsongeschiktheid Langdurig ziek thuis zitten kan voor een zzp'er grote gevolgen hebben, want niet werken betekent geen loon. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is de duurste verzekering waar u als zzp'er mee te maken krijgt. Echter bepaalt u zelf hoe duur u de verzekering maakt: wilt u uitbetaald krijgen als u uw specifieke beroep niet meer uit kunt voeren of pas indien u geen enkele vorm van gangbare arbeid meer kunt uitvoeren? Als alternatief zou u ervoor kunnen kiezen zelf een buffer op te bouwen op uw spaarrekening of via banksparen, of u kunt aansluiten bij een broodfonds. Een broodfonds is een arbeidsongeschiktheidsverzekering van een besloten groep zzp'ers. 2. Aansprakelijkheid Veel mensen denken dat de aansprakelijkheid van hun bedrijf al gedekt is via hun particuliere verzekering, maar dat is niet het geval. Daarvoor is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering voor nodig. Beroepsaansprakelijkheid is voor het geval dat iemand schade ondervindt van uw werkzaamheden, bijvoorbeeld in een adviserend beroep als accountant. In de algemene voorwaarden kunt u veel uitsluiten, bijvoorbeeld dat uw aansprakelijk bent tot een bepaald maximumbedrag. 3. Rechtsbijstand Rechtsbijstand is een relatief goedkope verzekering die eigenlijk voor iedere zzp'er handig is. Wanneer een juridisch conflict plaatsvindt, wordt de hulp van een advocaat vergoed. Controleer wel of ook incassobijstand onder de verzekering valt. Andere verzekeringen Als zzp'er kunt u zich verder nog verzekeren voor zaken als brand, overlijdingsrisico of pensioen. Indien u zich niet voor uw pensioen verzekert heeft u alleen recht op een AOW van maximaal â800,- per maand. Er valt dus een hele hoop te verzekeren en wat u het beste kunt verzekeren is voor iedere zzp'er anders. Wat wél voor iedere zzp'er geldt, is dat u met een Places bedrijfsvermelding gratis kunt adverteren op Telefoonboek.nl. Daarmee vergroot u de online vindbaarheid van uw bedrijf en zorgt u ervoor dat potentiële klanten eenvoudig contact met uw bedrijf kunnen opnemen. Het resultaat? Meer bezoekers, meer telefoontjes en omzet! Meer weten? Bel dan naar 024-8200617. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om extra op te vallen met uw bedrijf.

Sanne
Evenementen
24 november 2014

Netwerken, zo moet het

Voor u als ondernemer is netwerken zeer belangrijk. Netwerken houdt in dat u uw contactenkring uitbreidt en optimaal gebruik maakt van bestaande en nieuwe contacten. Netwerken is dus niet alleen belangrijk om nieuwe opdrachten binnen te halen, maar ook om het bestaande netwerk te onderhouden. Deze contacten kunnen u bijvoorbeeld helpen met vraagstukken waar zij zich al eerder mee bezig gehouden hebben. Maar succesvol netwerken, hoe doet u dat? In deze blog geeft Places.nl u tips. 1. Wees representatief Op het moment dat u gaat netwerken is het belangrijk dat u uzelf goed kunt presenteren. Jezelf zijn, zelfvertrouwen uitstralen en weten waar u het over heeft zijn belangrijke zaken. U moet weten welke boodschap u wilt overbrengen. Uw boodschap is afhankelijk van uw publiek. Aan een potentieel contact vertelt u bijvoorbeeld wat anders dan aan een bestaand contact. Verdiep uzelf dus van te voren in uw publiek zodat u weet wat u voor hen kunt betekenen. Daarnaast is uw uitstraling erg belangrijk. Uw kleding en uw houding zijn bepalend voor de manier waarop uzelf en daardoor ook uw onderneming overkomt. 2. Stel uw doelen op Tijdens het netwerken kunt u een goed verhaal overbrengen zodra u weet wat uw doelen en de doelen van uw onderneming zijn. Waar liggen uw kwaliteiten? Waarom bent u graag met bepaalde zaken bezig en wat is uw ervaring? Dit vraagt een kleine voorbereiding voorafgaand aan uw netwerkbijeenkomst. Om een relatie aan te gaan moet uw gesprekspartner u gaan vertrouwen in uw kwaliteiten. Naar aanleiding van het gesprek moet uw potentiële partner er vertrouwen in hebben dat u goed bent in wat u doet, en zal dit bepalend zijn om wel of geen relatie aan te gaan. 3. Luister en vraag door Luisteren en doorvragen zijn erg belangrijk tijdens een netwerkbijeenkomst. Op die manier laat u zien dat u volledig de aandacht heeft voor uw gesprekspartner. Daarnaast bieden luisteren en doorvragen bijvoorbeeld ook de mogelijkheid om met uw verhaal en expertise vervolgens in te haken op het verhaal van uw gesprekspartner. Probeer daarnaast niet de standaard vragen te stellen, maar wees hier (gepast) creatief in. 4. Stel anderen voor Tijdens een netwerkbijeenkomst kunt u uw gesprekpartner en anderen aan elkaar voorstellen. Hierdoor laat u zien dat u weet wie er bijvoorbeeld deskundig of gespecialiseerd is in een bepaald onderwerp. Tegelijkertijd laat u zien dat u de ander ook wat gunt. Tot slot is het een nette manier om het gesprek te beëindigen. 5. Ervaring is dé leermeester Netwerken, netwerken en nog eens netwerken. Ervaring is de beste manier om succesvol te worden in netwerken. Na afloop Is uw netwerkbijeenkomst afgelopen? Dan gaat u thuis verder aan de slag, want het is de bedoeling dat u in verbinding blijft met uw (nieuwe) contacten. Sla uw nieuwe contactgegevens goed op, mail over toegezegde informatie, plan gemaakte vervolgafspraken in en verzamel uw ontvangen visitekaartjes op een vaste plek. Een geschikte manier om uw contacten bijvoorbeeld aan uw netwerk toe te voegen is het linken via LinkedIn. De diensten van Places om uw netwerk onderhouden Het is niet alleen belangrijk om uw (nieuwe) contacten goed te beheren en te onderhouden, ook wilt u zelf goed vindbaar en bereikbaar zijn voor de contacten die op zoek zijn naar uw onderneming en uw expertise. Met de diensten van Places kunt u dit realiseren. Blijkt uw gesprekspartner van de netwerkbijeenkomst bijvoorbeeld geen visitekaartje van u te hebben, maar wilt hij of zij graag opnieuw een gesprek met u aangaan, dan zorgt een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl ervoor dat uw contactgegevens direct vindbaar zijn op internet. Bent u in vergadering en ziet u achteraf dat u een telefoontje van een potentiële partner gemist heeft? Dan zorgt de Places Antwoordservice ervoor dat de telefoon altijd op afstand wordt beantwoord en mist u deze belangrijke telefoontjes niet meer. Start het onderhouden van uw netwerk dus direct met deze effectieve diensten! Neem gerust contact op met onze servicedesk via 024 - 3555 299 voor meer informatie. Wij helpen u graag!


Even geduld alstublieft...