Zo laat je jouw merk structureel groeien



Structurele merkgroei

De markt verandert continu en jij als bedrijf moet daarin meegaan. Met al deze veranderingen veranderen namelijk ook de behoeftes van de consumenten. Dat je vandaag de dag relevant bent en een goede omzet draait, betekent dus niet dat dit over vijf jaar ook nog zo is. Vandaag vertellen we je meer over structurele merkgroei, zodat jij als bedrijf succesvol blijft. Lees je mee?

1. Herontdek de reden van het bestaan van jouw bedrijf

Waarom ben je ook alweer met je bedrijf begonnen? Wat was jouw missie? Wat was je doel? Hoe zorg je ervoor dat je deze waarmaakt en hoe neem je dit mee naar de toekomst?

2. Bepaal je merkstrategie

Nadat je voor jezelf hebt vastgesteld wat jij ook alweer wilde bereiken, formuleer je deze concrete merkdoelstellingen uit deze gedachte. Deze doelstellingen zet je om in een strategie, een merkstrategie.

De merkstrategie is de manier waarop je jouw merk inzet om de doelstellingen te behalen. Hierin wordt bijvoorbeeld uiteengezet wie jouw doelgroep is, wat de behoeftes zijn, hoe jouw succes bepaald wordt en wat het doel van jouw merk is.

Een merkstrategie is kortgezegd het langetermijnplan om met jouw merk de vastgestelde doelen te behalen. Wil je zoveel mogelijk aanwezig zijn op alle online- en offline kanalen of ga je je juist richten op bestaande klanten? Bedenk welke strategie voor jou relevant is.

3. Kies je merkrichting

Zodra je de doelstellingen en de strategie hebt bepaald is het tijd om je merk in te richten. Wat zijn de drijfveren? Wat is jouw positie op de markt? Waardoor worden je consumenten gemotiveerd een product of dienst bij jou af te nemen?

Sluiten jouw producten en diensten aan bij de behoeftes van de consumenten?

4. Laat je merk zien

Zodra je alles hebt bepaald is het tijd om jouw merk te laten zien aan de buitenwereld. En dit doe je natuurlijk door middel van: juist, content! Hierbij is het belangrijk om de effectiviteit van je content te testen. Dit kun je doen aan de hand van de volgende vier vragen:

  1. Trekt de content genoeg aandacht?
  2. Wordt de band tussen jouw merk en je consumenten versterkt?
  3. Past de uiting bij jouw merk?
  4. Brengt de uiting de juist boodschap over?

Als de campagne loopt meet je nauwkeurig de resultaten. Het is belangrijk om deze te evalueren en eventueel bij te stellen als dat nodig is.

5. Blijf optimaliseren

Je bedrijf goed op de markt zetten is een continu proces. Blijf alles testen en evalueren, zo kun je bijsturen waar nodig. Ga je de juiste richting op of moet je je wellicht op andere behoeftes focussen?

De belangrijkste tip die wij jou kunnen meegeven: baseer je strategie op onderzoek en op de kennis die jij hebt opgedaan!


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek