Hoe verhoog je je klanttevredenheid?



Klanttevredenheid

Klanttevredenheid: iets waar iedere ondernemer mee te maken krijgt. Je wilt natuurlijk voldoen aan de verwachtingen die klanten hebben van jouw bedrijf. Een tevreden klant is immers een waardevolle klant. Maar hoe doe je dit dan? We geven je een aantal tips!

1. Toon betrokkenheid

Wees betrokken bij je klanten. Persoonlijk contact is een enorm belangrijk aspect hiervan. Klanten willen contact met een persoon, niet met een robot. Ook verwachten ze snelle reacties, laat een klant dus niet 3/4 dagen wachten. Zorg ervoor dat je goed bereikbaar bent voor je klanten.

2. Verplaats je in de klant

Wat willen je klanten nu echt? Zorg ervoor dat je inzicht krijgt in hun wensen en behoeften. Dit doe je door je te verplaatsen in je klanten door middel van een buyer persona. Zo weet je wat ze echt willen en wat ze van jou verwachten. Voldoe je aan deze verwachtingen? Dan heb je een tevreden klant.

3. Wees transparant

Draai er niet omheen en wees open en eerlijk naar je klanten. Zo weten zij waar ze aan toe zijn en kunnen ze op jou rekenen. Hierbij is het dus ook van belang dat je afspraken nakomt. Lukt dit niet? Communiceer dit dan tijdig naar de klant en kijk wat je voor hem kunt doen. Door transparant te zijn naar je klanten bouw je vertrouwen op, wat weer leidt tot klanttevredenheid.

4. Verras je klanten

Geef je klanten af en toe iets cadeau. Verras ze met een leuke kortingscode of zelfs een tastbaar cadeau. Dit kost natuurlijk wat, maar aan het werven van nieuwe klanten zit natuurlijk ook een prijskaartje. Door je klanten tevreden te houden zullen ze niet snel overstappen naar de concurrent en heb jij dus een kostbare klant. Geef je klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn.

5. Neem klachten serieus

Niets is zo vervelend als niet serieus genomen worden. Luister dus echt naar je klanten en denk met hen mee. Geef je klanten niet gelijk de schuld van het probleem, maar probeer aan hun behoeften te voldoen. Kom met een passende oplossing en biedt hen een vorm van compensatie. De klant is belangrijker dan het probleem.

6. Zorg voor tevreden medewerkers

Een tevreden medewerker straalt dat ook uit. Zij zijn meer betrokken bij je bedrijf en hierdoor zal de klantgerichtheid stijgen. Ze zullen net dat stapje extra zetten voor je klanten en hun uiterste best doen de klanten te helpen. Zorg dus niet alleen goed voor je klanten, je medewerkers zijn minstens zo belangrijk. Tevreden medewerkers leidt tot tevreden klanten.

Met deze tips kun jij je klanten nóg beter tevreden houden. Een tevreden klant is een waardevolle klant, zorg dus goed voor hen. Wil jij meer betrokken zijn bij je klanten en goed bereikbaar zijn voor hen? Met de Places Antwoordservice is jouw bedrijf dag en nacht bereikbaar, zo krijgen jouw klanten de service die zij verdienen.


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek