Places logo
Menu

De beste en slechtste reclames van de Super Bowl 2018 uitgelicht

De beste en slechtste reclames van de Super Bowl 2018 uitgelicht

Afgelopen weekend vond de 52e editie van de Super Bowl plaats. Hier namen de Philadelphia Eagles het op tegen the New England Patriots. De Super Bowl is een van de best bekeken sportevenementen ter wereld en trok vorige keer maar liefst 112 miljoen kijkers. Een ontzettend groot bereik dus, waar bedrijven maar wat graag van willen profiteren door zendtijd in het reclameblok te kopen. Daar hangt dus ook wel een prijskaartje aan, tv-zender NBC vraagt namelijk 5 miljoen dollar voor een spotje van 30 seconden. Als je als bedrijf zo"n groot bedrag neertelt, moet de reclame natuurlijk wel goed genoeg zijn om die investering weer terug kunnen verdienen. Sommige bedrijven zijn hier ook zeker in geslaagd, maar anderen sloegen de plank volledig mis. Wij hebben een lijst opgesteld van de beste én de slechtste Super Bowl reclames van 2018.

Top 3 slechtste reclames

3. TurboTax

TurboTax gebruikte een monster in zijn Super Bowl reclame, wat stond voor de angst die volwassenen nog steeds vaak hebben over hun belastingaangifte. Helaas sloeg dit spotje de plank volledig mis, omdat veel mensen dit monster te eng vonden voor een wedstrijd waar ook veel kinderen naar kijken. Niet helemaal goed uitgedacht dus.

2. Pringles

De Pringles reclame moest het concept van het combineren van verschillende Pringles smaken promoten, omdat je zo nieuwe lekkere smaken krijgt. In de reclame worden de smaken barbecue, pizza en jalapenos gecombineerd tot een "spicy barbecue pizza". Grappig idee, maar hoogstwaarschijnlijk is de smaak in het echt niet zo geweldig als dat het op tv moet lijken.

1. Coca-Cola

De reclame van Coca-Cola focuste zich op de nieuwe smaken van Coca-Cola light. In de reclame was een vrouw te zien die een blikje Cola light mango in haar hand hield en heel ongemakkelijk danste en hierbij in zichzelf praatte. Welke boodschap Coca-Cola precies probeert over te brengen maakt deze reclame niet echt duidelijk, wat het de reclame vooral raar en ongemakkelijk maakt.

Top drie beste reclames

3. M&M's

In deze reclame lopen twee M&M's over straat, waarbij de ene M&M ervan baalt dat hij altijd maar wordt opgegeten en dat hij juist zo graag eens een keer mens zou willen zijn. Na het vinden van een geluksmunt gebeurd dit, en de M&M veranderd in Danny DeVito, die ontzettend blij is om mens te zijn omdat mensen hem nu niet meer op willen eten; en vervolgens wordt geraakt door een bus. Deze reclame is grappig, wat goed bij de slogan die op het laatst wordt getoond: "M&M's. Always fun."

2. Amazon "Alexa loses her voice"

In deze reclame voor de Amazon Echo is spraakassistent Alexa haar stem kwijt en wordt deze vervangen door allerlei beroemdheden. Erg grappig en blijft zeker hangen.

1. Tide

Deze advertentie staat met stipt op een omdat in deze reclame eigenlijk een hak wordt gezet naar alle standaard Super Bowl reclames die elk jaar terug komen. Dat maakt de Tide reclame uniek waardoor je hem zeker onthoudt.

Nog meer leuke Super Bowl reclames

Foto: Pixabay

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Places Lokale SEO!