Places logo
Menu

Hoe zichtbaar is jouw bedrijf bij Google Bedrijfsprofiel en andere online kanalen?

Wij controleren direct jouw bedrijf op zichtbaarheid

Trustscore 4,5 | 1756 reviews
Onze partners:
Zoekopdrachten

Goed online vindbaar met Google Bedrijfsprofiel

Google Bedrijfsprofiel wordt steeds belangrijker. Uit een onderzoek uitgevoerd door Google & Ipsos Media, blijkt dan ook meer dan de helft van de zoekopdrachten in Google uit lokale zoekopdrachten bestaat. Mensen zijn hierbij dus op zoek naar een bedrijf of contactgegevens van een bedrijf in de buurt.

Hoe zorg je er nou voor dat klanten jouw bedrijf online goed kunnen vinden? Hieronder leggen we uit wat Google Bedrijfsprofiel precies is en geven we je 3 tips om het meeste uit jouw online vindbaarheid te halen.

Google Bedrijfsprofiel
GMB

Wat is Google Bedrijfsprofiel?

Google Bedrijfsprofiel (GMB) is ervoor om je lokale bedrijfsvermelding in de zoekmachine Google te beheren. De informatie in Google Bedrijfsprofiel wordt op meerdere locaties in Google getoond, zowel op mobiele telefoons als op een tablet of computer. Een volledig en up-to-date bedrijfsvermelding zorgt ervoor dat klanten jouw bedrijf beter online kunnen vinden.

Wat is GMB
Vermelding

Wat staat er vermeld bij Google Bedrijfsprofiel?

Bij Google Bedrijfsprofiel kun je je logo, adres, telefoonnummer, e-mailadres, openingstijden toevoegen. Zelfs je menukaart of foto's kun je toevoegen, mocht je dit graag willen. Als iemand naar jouw bedrijf zoekt, komt er rechts van de zoekresultaten een zijbalk te staan met de gegevens van jouw bedrijf, zoals je telefoonnummer, een kaart met locatie en je adresgegevens.

menukaart toevoegen

3 tips van Places.nl voor jouw Google Bedrijfsprofiel profiel

Tip 1

Google Bedrijfsprofiel volledig en up-to-date

Zorg ervoor dat jouw bedrijfsgegevens zo compleet en correct mogelijk zijn ingevuld. Blijf op de hoogte van de nieuwste mogelijkheden binnen Google Bedrijfsprofiel. Google blijft de mogelijkheden verbeteren en hoe sneller u deze opneemt voor jouw bedrijf, des te betere invloed dit heeft op de online vindbaarheid van jouw Google Bedrijfsprofiel account.

Up to date
Tip 2

Gebruik google Posts

Heb je een website voor jouw bedrijf? Met Google Posts kun je aanbiedingen of evenementen als bericht posten en deze extra promoten. Als men bij je bedrijfsvermelding terecht komt, zien zij gelijk de Google Post.

Google posts schrijven
Tip 3

Stimuleer en reageer op reviews

Reviews kunnen dé manier zijn om een potentiële klant over de streep te trekken. Je potentiële klant wil namelijk graag zeker zijn van jouw nieuwe dienst of product.

Google Bedrijfsprofiel geeft klanten de mogelijkheid een review achter te laten. Jij kunt deze inzien en vervolgens hierop reageren. Probeer dit echt te doen, zowel op positieve als negatieve reviews. Ook dit is namelijk een vorm van klantcontact en is dus erg belangrijk voor de reputatie van jouw bedrijf.

Reageer op reviews
Aanpassen

Google Bedrijfsprofiel aanpassen

Na het lezen van deze pagina weet je dus dat een up-to-date bedrijfsprofiel ontzettend belangrijk is. Wijzig dus op tijd al je gegevens. Weet je niet hoe dit moet? Laat ons je dan helpen. Meld je gratis aan bij Places.nl en wij zorgen voor een klein bedrag per maand ervoor dat al jouw online bedrijfsvermeldingen goed staan. Niet alleen bij Google Bedrijfsprofiel, maar ook bij andere belangrijke kanalen als TomTom, Telefoonboek.nl, Openingstijden.com, Uber en Navmii.

Met de Places Bedrijfsvermelding kun je al je bedrijfsvermeldingen vanuit één dashboard beheren. Kom erachter hoe goed deze presteren en geniet van meer klanten.

Bekijk Places bedrijfsvermelding
Wijzig op tijd

Heb je nog vragen? Wij staan 24/7 voor je klaar!

Wil je meer weten over onze dienstverlening? Wij geven graag advies over hoe jouw bedrijf (nog) meer kan groeien!

agent agent

Meld je bedrijf nu gratis aan op Places.nl en word optimaal online vindbaar en bereikbaar!