Places logo
Menu

Zó bereik jij goed online klantcontact

Zó bereik jij goed online klantcontact

In een wereld waarin klanten en hun behoeften centraal staan is een goede bereikbaarheid zó ontzettend belangrijk. Want als jij niet bereikbaar bent, is je concurrent dat misschien wel. Vandaag vertellen we je hoe je goed online klantcontact bereikt!

1. Wees bereikbaar via verschillende kanalen

Als organisatie moet je via verschillende kanalen bereikbaar zijn. Klanten moeten jou makkelijk kunnen vinden én bereiken. Zorg er dus voor dat je naast telefoon en e-mail ook bereikbaar bent via social media. Ga het gesprek met je klanten aan op bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Zij kunnen jou hier een privébericht sturen, dat dus alleen zichtbaar is voor jou en je klant.

2. Laat goed personeel je klanten te woord staan

Het is zo ontzettend belangrijk dat de gesprekken met klanten goed worden afgehandeld. Jouw doel is immers dat de klant met een tevreden gevoel de telefoon ophangt. Investeer dus in goed personeel, zij zullen zeer waarschijnlijk meer direct contact hebben met je klanten dan jijzelf. Je medewerkers zijn dus het visitekaartje van jouw bedrijf.

Leid je medewerkers goed op. Zorg ervoor dat ze de juiste vaardigheden hebben om jouw klanten te woord te staan. De tevredenheid van je medewerkers is hierbij ook ontzettend belangrijk. Tevreden medewerkers zullen namelijk net dat extra stapje zetten voor je klanten, wat resulteert in meer tevredenheid en loyaliteit.

3. Bouw een relatie met je klanten op

Tevreden klanten zijn waardevolle klanten. Door een relatie op te bouwen, verhoog je de klanttevredenheid. Zorg voor persoonlijk contact met je klant. Spreek je klant aan met zijn of haar voornaam en/of achternaam. Onthoud daarnaast belangrijke gegevens, zo geef je je klanten het gevoel dat ze belangrijk zijn.

Zet tijdens een gesprek nét dat stapje extra. Verkoop geen 'nee' of 'dat weet ik niet', maar kijk hoe je je klant verder kan helpen.

4. Maak een FAQ-pagina

Zorg ervoor dat je een Frequently Asked Questions pagina op je website hebt. Na een tijdje zul je merken dat een aantal vragen vaak worden gesteld, het is dan slim om deze vragen (met de bijbehorende antwoorden natuurlijk!) toe te voegen aan de FAQ-pagina. Zo kunnen jouw klanten gemakkelijk vinden wat ze nodig hebben. Dit bespaart niet alleen hen, maar ook jouw medewerkers, tijd.



Heb jij hulp nodig bij je bereikbaarheid? Wij helpen je graag! Neem contact met ons op via 024- 3555 299 of probeer de Places Antwoordservice nu 30 dagen gratis!

Ook interessant

Gratis adviesgesprek?We bellen je terug!

Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je telefoonnummer in en wij nemen vrijblijvend contact met je op!

callme callme
Kies datum/tijd



Je wordt momenteel gebeld op:


Toets 1 om in verbinding te komen met ons.
Wij hopen je goed van dienst te zijn! Bedankt voor je aanvraag
Je wordt rond gebeld op:

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!