Klanten zijn kritisch tegenover groothandels die machines verkopen
Ondernemers en bedrijven beschikken het liefst over kwalitatief hoogwaardige apparatuur. Daarnaast is het belangrijk dat de machines op de gewenste dag geleverd kunnen worden. Helaas lukt het niet iedere groothandel in machines om aan deze voorwaarden te voldoen. Dit blijkt uit onderzoek van Telefoonboek.nl. In het onderzoek wordt gekeken hoe klanten groothandels in machines beoordelen. Lees in dit artikel de uitkomsten van het onderzoek.
Beoordelingen
Bezoekers kunnen op Telefoonboek.nl terecht voor het vinden van een telefoonnummer van een persoon of bedrijf. Daarnaast kunnen mensen ook een beoordeling geven aan het bedrijf. Zo kunnen andere bezoekers zien of een organisatie goed beoordeeld wordt.
Op de pagina van een bedrijf kan een bezoeker een cijfer op basis van de algemene indruk, service en prijs-kwaliteitverhouding achterlaten. Daaraan kan men ook een geschreven review toevoegen, om het cijfer verder toe te lichten. Veel bezoekers hebben dit voor groothandels in machines gedaan, er zijn namelijk maar liefst 1.047 unieke beoordelingen voor deze groothandels.
Meerderheid positief
De bedrijven scoren samen gemiddeld een voldoende, namelijk een 6,5. Van de 1.047 beoordelingen waren er 620 (59,2%) positief. Een beoordeling is positief wanneer het een cijfer bevat boven de 6. Het gemiddelde cijfer van alle positieve beoordelingen is een 9,4.
Klanten zijn blij als ze goed geholpen worden en als er aantrekkelijke prijzen zijn. Daarnaast wordt een vakkundig advies ook erg gewaardeerd. Van de 1.047 beoordelingen waren er 427 onvoldoende (40,8%). Het gemiddelde cijfer van de negatieve beoordelingen is een 2,4. Klanten die een onvoldoende gaven deden dit als de service slecht was en afspraken niet na werden gekomen.
Opvallend
Een bedrijf dat zeer wisselend wordt beoordeeld is Horecaworld in Spijkenisse, een (online) groothandel gespecialiseerd in horeca apparatuur. Het bedrijf krijgt 54 beoordelingen en komt daarmee op een 3,6 gemiddeld. Klanten zijn met name ontevreden over de leveringstijd van producten, deze duren volgens veel bezoekers te langzaam. Desondanks heeft het bedrijf ook een aantal fans, het krijgt namelijk van acht bezoekers een 10 als beoordeling. Zij zijn wel te spreken over de service van het bedrijf. Het bedrijf is op 10 oktober 2017 failliet verklaard. Eind november 2017 heeft een nieuwe eigenaar een doorstart gemaakt met het bedrijf. Het faillissement verklaard waarom 90% van de negatieve beoordelingen voor oktober 2017 geplaatst zijn. Na de doorstart van het bedrijf zijn er een stuk minder negatieve beoordelingen geplaatst. De nieuwe eigenaar geeft aan hard te werken om weer een betrouwbare partner te worden.
Conclusie
Ondanks de negatieve beoordelingen zijn de meeste bezoekers positief over de groothandels in machines. Er is echter wel ruimte voor verbetering. Bedrijven zouden veel punten kunnen scoren als de leveringstijd kort is en als zij een goede service verlenen wanneer er iets fout gaat.
Foto: Bigstock
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen