Places logo
Menu

Klanten aan het woord: hoe worden bloemisten anno 2019 beoordeeld?

Klanten aan het woord: hoe worden bloemisten anno 2019 beoordeeld?

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is er een lichte daling in het aantal bloemisten in Nederland. In het jaar 2007 waren er nog 4.145 vestigingen, anno 2018 waren er nog maar 3.550 over. Desondanks is de omzet na een aantal moeilijke jaren in 2016 weer gestegen. Vooral jongeren weten de weg naar de bloemenwinkel te vinden, zij komen daar voornamelijk om een plant te kopen. Voor bloemen en planten kunnen consumenten ook terecht bij supermarkten. Een bloemist moet daarom hard werken om de klant voor zich te winnen. Bieden de bloemisten genoeg kwaliteit en service? Places Nieuws heeft uitgezocht hoe bloemisten beoordeeld worden door klanten.

Onderzoek

Telefoonboek.nl is een online bedrijvengids waar bezoekers naast het vinden van bedrijfsinformatie een beoordeling kunnen achterlaten. In totaal zijn er 2.898 beoordelingen gegeven voor bloemisten in Nederland. Deze beoordelingen kunnen zowel voldoende (cijfer van 6 of hoger) als onvoldoende (lager dan een 6) zijn. In totaal zijn er 1.159 voldoendes gegeven. Dit betekent dat de er over de meeste bloemisten positief wordt gesproken. Er zijn 290 onvoldoendes gegeven. Gemiddeld scoren bloemisten een 8,2.

Positieve beoordelingen

Veruit de meeste klanten zijn zeer tevreden over hun bloemist. Het gemiddelde cijfer van de voldoendes is dan ook een 9,5. Klanten zijn erg tevreden over de goede service, verse en kwalitatief goede bloemen, leuk personeel en een mooi ingerichte winkel.

'Zeer vriendelijke mensen, prachtige variatie in bloemen, veel kennis, de ene bloem staat 3 weken andere minstens 1,5 week, ik word er altijd heel vrolijk van om bij hen weer wat leuks bij elkaar te matchen voor in huis. Ook hebben ze prachtige originele boeketten, niet ouderwets, echt een aanrader!' - beoordeling op Telefoonboek.nl.

Negatieve beoordelingen

Helaas zijn er ook bloemisten die minder goed scoren bij klanten. Het gemiddelde cijfer van de onvoldoendes is dan ook erg laag, een 2,8. Klanten zijn ontevreden als het personeel onvriendelijk is, als de bloemen maar 2 of 3 dagen goed blijven en als de bloemist telefonisch onbereikbaar is.

'Wat een slechte zaak is dit, Rozen gekocht binnen 2 dagen dood, Telefonische contact leggen lukt niet, Zou met dit bedrijf geen zaken doen.' - beoordeling op Telefoonboek.nl.

Goed beoordeelde bloemist

Voordat u een bezoek brengt aan een bloemist kan het verstandig zijn om ervaringen van andere klanten te lezen. Deze ervaringen kunnen u helpen met het kiezen van een geschikte bloemist. Bloemist Bloem met Stijl uit Eerbeek mag op basis van verschillende positieve klantervaringen in het zonnetje gezet worden. Deze bloemist heeft maar liefst 13 beoordelingen met een 10 ontvangen. Klanten complimenteren de vakkundige eigenaresse en de mooie bloemstukjes die goed geprijsd zijn.

Foto: Bigstock

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!