Elektriciens worden met een 7,6 overwegend positief beoordeeld
De elektricien komt bij iedereen wel eens over de vloer. Sommige mensen vinden het prettig om ook de kleine klusjes door de elektricien te laten uitvoeren en anderen doen veel dingen zelf, maar nodigen voor de grote klussen toch ook graag de elektricien uit. Daardoor worden de diensten van de elektricien nog steeds graag gebruikt. Niet gek ook, want we maken dagelijks gebruik van elektriciteit en onveilige installatie kan ernstige gevolgen hebben. Het is dan ook erg belangrijk dat de elektricien goed werk levert. Telefoonboek.nl zocht uit of klanten tevreden zijn over het werk van de elektricien.
Beoordelingen op Telefoonboek.nl
Op Telefoonboek.nl is allerlei informatie over diverse bedrijven te vinden. Daarnaast kan een bezoeker een bedrijf beoordelen op de website. Dit doen bezoekers door een score toe te bedelen op basis van de algemene indruk, de service en de prijs/kwaliteit verhouding. De bezoeker kan ervoor kiezen om aan deze score een geschreven review toe te voegen, met een toelichting van het cijfer of extra informatie. Over elektriciens hebben bezoekers op Telefoonboek.nl 787 reviews achtergelaten. De gemiddelde score die elektriciens op basis van deze beoordelingen ontvangen is een 7,6.
Positieve reviews
Het grootste gedeelte van de reviews (73,4%) is positief, namelijk 578 reviews. Een aantal zaken wordt herhaaldelijk genoemd door klanten. Het vaakst voorkomende (167 keer) compliment gaat over de professionaliteit. Er zijn in deze reviews opmerkingen gemaakt over de kundigheid, het goede advies en het goede meedenken van het personeel. Er wordt ook vaak (146 keer) een algemeen positief oordeel geveld. Klanten schrijven dan bijvoorbeeld dat ze tevreden zijn of dat ze de elektricien aanraden, zonder verdere verklaring te geven waarom. Het derde vaakst genoemde compliment (123 keer) gaat over de goede service geleverd door de elektricien. Tevens werden er veel opmerkingen (109) gemaakt over de snelheid waarmee de klussen geklaard worden of waarmee er op een aanvraag gereageerd wordt. Ook vaak (106 keer) gecomplimenteerd is het resultaat van het werk van de elektricien. Klanten gaven dan bijvoorbeeld aan dat de elektricien heel mooi werk had geleverd, of dat de kwaliteit goed was. Verder hebben klanten in de reviews ook opmerkingen gemaakt over de goede prijs (65 keer), de goede communicatie (54 keer) en het vriendelijke personeel (52 keer).
Top drie complimenten over elektriciens
- Professionaliteit - Genoemd in 167 reviews
- Algemeen positief oordeel - Genoemd in 146 reviews
- Snel - Genoemd in 109 reviews
Negatieve reviews
Een relatief klein gedeelte van 26,6 procent van de reviews is negatief. Hoewel dit gedeelte niet heel groot is, blijkt hieruit en uit het gemiddelde cijfer van een 7,6 dat er nog wel ruimte is voor verbetering volgens veel klanten. Klanten klagen het meest (55 keer) over afspraken die door elektriciens vaak niet nagekomen zouden worden. Er zijn dan bijvoorbeeld afspraken gemaakt over geld en de rekening die later ontvangen wordt is daarmee niet in lijn. Ook komt het vaak (37 keer) voor dat klanten het personeel onvriendelijk of onbetrouwbaar vinden. Bijna net zo vaak (316 keer) klagen klanten over de slechte bereikbaarheid van veel elektriciens. Volgens hen wordt de telefoon vaak niet opgenomen. Ook wordt er door klanten regelmatig (31 keer) een algemeen negatief oordeel gegeven. De klant schrijft dan bijvoorbeeld "slecht", zonder daar verder op in te gaan. Tevens worden er opmerkingen gemaakt over de slechte service (25 keer), de slechte kwaliteit (13 keer), het gebrek aan kennis (13 keer), de hoge prijs (13 keer) en de duur van de klus of het wachten op een medewerker (8 keer).
Top drie klachten over elektriciens
- Afspraken worden niet nagekomen - Genoemd in 55 reviews
- Slecht personeel - Genoemd in 37 reviews
- Slecht bereikbaar - Genoemd in 36 reviews
Opvallend en samenvattend
Opvallend aan de cijfers die gegeven zijn aan de elektriciens is dat het hoogste cijfer 10 en het laagste cijfer 2 veruit het vaakst voorkomen. Er is 378 keer een 10 gegeven en 150 keer een twee. Het lijkt erop dat vooral mensen die extreem positief of extreem negatief zijn reacties achterlaten. Klanten die reageren lijken het vooral belangrijk te vinden dat de elektricien professioneel is, goed werkt levert en dat afspraken goed na worden gekomen.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen