Menu

De beste extensies, tools en apps voor ondernemers

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Tools

De beste extensies, tools en apps voor ondernemers

De beste extensies, tools en apps voor ondernemers

Vandaag de dag hoeft u als ondernemer niet meer alles zelf te doen, maar kunt u allerlei plugins, extensies, tools en apps raadplegen om bepaalde zaken voor u te laten doen. In dit artikel vindt u een aantal van deze plugins, extensies en apps die voor u als ondernemer handig inzetbaar zijn.

Productiviteit

Clear

Een to-dolijst maken is altijd nuttig. Nog nuttiger is het wanneer uw to-do list u helpt herinneren aan bepaalde events. Mocht u in het bezit zijn van een Apple Watch, dan kunt u deze app zo instellen dat u hierop notities krijgt

Website Opener

Mocht een rondje langs bepaalde websites onderdeel uitmaken van uw werkroutine, dan is deze Safari extensie zeker iets voor u. Website Opener maakt het mogelijk om uw favoriete webpagina"s toe te voegen en met één klik op een icoontje (zwarte ster) te openen.

StayFocused

Geconcentreerd blijven tijdens het werken is soms lastig. StayFocused helpt u om u te blijven richten op datgene waar u mee bezig moet zijn. De extensie zorgt ervoor dat u maar een bepaald aantal minuten per dag tijdrovende sites kan bezoeken. Als het maximum bereikt is, wordt de website geblokkeerd.

Trello

Teamprojecten verliepen nog nooit zo soepel dankzij Trello. Deze website en app stelt u in staat verschillende borden voor verschillende projecten aan te maken, waar notities opgeplakt kunnen worden en waartoe projectmedewerkers toegang hebben. Dit maakt overzichtelijk welke taken nog gedaan moeten worden en welke al uitgevoerd zijn.

Deze app is sinds kort ook beschikbaar als plugin voor Gmail, waardoor de app direct vanuit het e-mailprogramma te gebruiken is.

Momentum

Een Google Chrome extensie die menig internetgebruiker goed kan gebruiken is Momentum. Deze extensie helpt men om de focus gedurende de dag te behouden. Bij het openen van Chrome vraagt de extensie om een doel voor de dag in te vullen. Bij het openen van ieder nieuw tabblad wordt dit doel opnieuw getoond.

Zoho Projects

Deze tool maakt het gemakkelijk projecten te managen. De betaalde versie kost 50 euro per maand, maar dat bedrag betaalt zich vanzelf terug. De software biedt verschillende features, waaronder het maken van planningen en het coördineren van projecten. Dit laatste maakt het mogelijk om de voortgang van een project bij te houden op een manier zoals men dat ook doet bij sociale media tijdlijnen.

Yast

Voor zzp"ers is het van belang om gemaakte uren goed bij te houden. Yast maakt het mogelijk deze overal bij te houden en met anderen te delen. De betaalde versie, die slechts vier euro per maand kost, biedt managers ook de mogelijkheid uren van anderen in te zien.

The Name App

Voor een nieuw bedrijf is het belangrijk een naam te kiezen die aantrekkelijk is, maar niet al (in vergelijkbare vorm) bestaat. Met The Name App kunt u voorafgaand aan het kiezen van een naam voor uw ondernemer bekijken of er al sociale kanalen bestaan met de naam die u voor ogen heeft.

Unclouded

Veel bedrijven maken gebruik van een cloud. Wanneer er veel bestanden aangemaakt zijn, is het lastig het overzicht te bewaren. Unclouded maakt een cloud overzichtelijk, toont welke mappen het meeste geheugen in beslag nemen en biedt nog veel meer handige functies.

WPS Office

Jonge of startende ondernemingen hebben niet altijd genoeg kapitaal om allerlei dure software aan te schaffen. WPS Office biedt de programma"s Writer, Spreadsheets en Presentation waardoor u alles wat u nodig heeft geheel gratis kunt gebruiken. De app is beschikbaar in zes talen.

Communicatie

Slack

Dit is wellicht de bekendste van het lijstje. Met deze app kunt u gemakkelijk en snel communiceren met collega"s. Over verschillende onderwerpen kan in verschillende groepen gecommuniceerd worden. Slack is overzichtelijk en zit tussen e-mail en direct messaging in. Slack is op verschillende apparaten te gebruiken.

Asana

De app en website Asana maakt het mogelijk om een lijst van taken te maken waar alle leden van uw team toegang toe hebben. Op deze manier is voor iedereen altijd de juiste informatie beschikbaar, waardoor bijvoorbeeld minder over en weer gemaild hoeft te worden en bij vergaderingen minder besproken hoeft te worden.

Quip

Soms is het nodig om met meerdere mensen in hetzelfde document te werken. Quip biedt die mogelijkheid en stelt gebruikers daarnaast in staat gesprekken te voeren en planningen te maken. Uw team staat hierdoor voortdurend met elkaar in contact, waardoor er snel en effectief gewerkt kan worden.

Basecamp

Met deze tool kunt u gesprekken voeren met collega"s, elkaar documenten versturen, planningen maken en samen documenten verwerken. Een erg complete tool dus, die veel features uit deze lijst combineert. Er hangt dan ook een prijskaartje van 99 euro per maand aan deze tool.

Bent u op zoek naar tools om uw sociale media kanalen mee te managen, bekijk dan vooral even het lijstje van handige tools voor sociale media dat wij eerder maakten.

Foto: Pixabay

Reacties



Even geduld alstublieft...