Menu

Hoe maak ik van mijn klanten trouwe klanten?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Klant & Doelgroep

Hoe maak ik van mijn klanten trouwe klanten?

Hoe maak ik van mijn klanten trouwe klanten?

Als ondernemer krijgt u iedere dag te maken met verschillende klanten. Klanten zijn er in veel verschillende soorten en maten en daar horen dan ook verschillende manieren bij om ze te benaderen. Uiteindelijk ziet u een potentiële klant graag als trouwe klant terugkomen voor uw product of dienst. Maar hoe maakt u van uw klanten trouwe klanten? In deze blog geeft Places.nl tips hoe u dit kunt realiseren.

1. Creëer persoonlijke contact

Bent u in gesprek met een mannelijke klant? Spreekt u met meneer Jansen? Maak het dan nog persoonlijker door de klant aan te spreken met meneer Jansen. Spreekt u een vrouwelijke klant aan de telefoon? Idem dito. Persoonlijk contact zorgt ervoor dat uw klant zich aangesproken en betrokken voelt.

2. Bied iets extra's

Doe eens iets extra's voor uw klant zonder dat u daarvoor een tegenprestatie verwacht. Bied u klant niet enkel een product of oplossing. Geef de klant dan bijvoorbeeld ook inzicht in de oorzaak van het probleem. Kunt u nog aanvullend advies geven? Zeker doen!

3. Wees praktisch

Wees concreet door realistische voorbeelden en relevante situaties uit de praktijk te benoemen. Hiermee kunt u laten zien wat het product of dienst voor uw klant doet en wat de voordelen van het gebruik van uw product of dienst zijn.

blog_trouweklanten

4. Bied producten en diensten die aansluiten op de behoeften

Verkoop relevante producten of diensten aan uw klant. Ontdek de behoeften uw klant door middel van doorvragen. Verkoop niet waar de klant om vraagt, maar wat de klant nodig heeft.

5. Toon interesse

Vertelt uw klant u iets persoonlijks in een gesprek bij u op locatie? Kom hier dan op terug in een volgend bezoek. Hierdoor laat u zien dat u aandacht en interesse heeft voor uw klant.

6. Vraag om de mening van uw klant

De klant waardeert het wanneer u of uw medewerkers naar de mening van de klant vragen. Op die manier toont u interesse in de ervaring van de klant met uw onderneming en kunt u direct inspelen op negatieve ervaringen. Ook kunt u de meningen van uw klanten verzamelen en dit gebruiken om uw service in het algemeen te verbeteren.

7. Bedank uw klant!

Bedank uw klant altijd aan het einde van een persoonlijk gesprek, telefonisch contact of ander contactmoment. Zo sluit u het contactmoment positief af waardoor de klant een positief gevoel overhoudt aan dat moment. Het is een kleine moeite. De klant zorg ten slotte voor inkomsten.

De diensten van Places voor trouwe klanten

Het realiseren van deze tips zorgt ervoor dat uw klant zich thuis voelt bij u. Dit vergroot de kans dat uw klanten bij u terug zullen komen voor uw product of dienst. Ook bij de diensten van Places.nl bent u aan het juiste adres voor advies op maat, persoonlijk contact, een klantvriendelijke service en passende diensten voor u als ondernemer. Zo wordt u altijd online gevonden en zijn uw contactgegevens direct zichtbaar met een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl, mist u met de Places Antwoordservice geen telefoontjes meer van uw klanten en promoot u uw bedrijf met aanbiedingen via Beste.nl. Zeer effectieve diensten voor uw onderneming, welke bijdragen aan zeer trouwe klanten! Wekken deze diensten uw interesse? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk via 024 - 3555 299 of via info@telefoonboek.nl voor meer informatie. Wij helpen u graag!

Reacties



Even geduld alstublieft...