De grootste marketingtrends van 2022



marketing

Marketing ontwikkelt zich constant, dus ook dit jaar weer: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Waar moet je op letten en hoe kun jij gebruikmaken van deze trends om meer klanten binnen te halen? We nemen je mee in de belangrijkste marketingtrends van 2022.

1. Verkoop via social media

Sinds enige tijd is het mogelijk om niet alleen via je webshop, maar ook via social media kanalen je producten te verkopen. Zo kun je je producten verkopen via Instagram Shopping, Facebook Shops en Pinterest Shopping. Gebruikers kunnen hier heel gemakkelijk producten kopen. En het is algemeen bekend dat hoe makkelijker je het de consument maak, hoe sneller ze geneigd zijn iets te kopen.

Dus zit jouw doelgroep op social media? Dan is het zeker relevant om gebruik te maken van deze optie, het is tenslotte een extra verkoopkanaal!

2. Marketing automation

Marketing automation was ook in 2021 al een trend, maar deze trend zet zich dit jaar zeker voort. Marketing automation houdt in dat het juiste bericht, naar de juiste persoon en op het juiste moment automatisch wordt verzonden. Hierbij gaat het om gepersonaliseerde content.

Een bekend voorbeeld hiervan is dat je een mailtje krijgt van bijvoorbeeld Bol.com, waarin staat dat je nog een aantal producten in je mandje hebt zitten. Op die manier willen ze jou eraan herinneren en hopen ze dat jij toch afrekent.

3. Gebruikmaken van User Generated Content

User Generated Content is content die gemaakt wordt door gebruikers. Denk hierbij bijvoorbeeld aan reviews. Een klant kan een review over jouw bedrijf/product/dienst achterlaten. Dit is een ontzettend goed marketingmiddel. Reviews kunnen potentiële klanten namelijk over de streep trekken een product of dienst van jou af te nemen. Andere klanten worden immers als geloofwaardiger gezien dan de uitspraken van het bedrijf zelf.

4. Een gebruiksvriendelijke website

Met de Core Web Vitals update legt Google nog meer nadruk op de gebruiksvriendelijkheid van een website. Google vindt namelijk de belangen van haar gebruikers het belangrijkst. Je website wordt beoordeeld op de volgende drie aspecten: laadsnelheid, interactiviteit en visuele stabiliteit.

Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat de technische aspecten van je website kloppen. Zorg ervoor dat je een een responsieve website hebt. Ook is het van belang om afbeeldingen van klein formaat en niet te veel video's te gebruiken, hierdoor laadt je website namelijk sneller.

5. Zorg ervoor dat je goed vindbaar bent

Daar is 'ie weer: werk aan je SEO. Het is al vele jaren belangrijk om aan je SEO te werken en ook dit jaar staat 'ie weer in het lijstje. SEO zorgt ervoor dat jouw website beter wordt gevonden in zoekmachines als Google. Hierdoor kunnen klanten jouw bedrijf beter vinden en bereik jij dus meer potentiële klanten. Wil je weten hoe je hiermee aan de slag kunt gaan? Lees dan dit artikel.

6. Videomarketing

Met videomarketing krijg je een veel persoonlijkere band met je doelgroep dan door bijvoorbeeld foto's of tekst te gebruiken. Je kunt je doelgroep namelijk rechtstreeks aanspreken, dit werkt veel overtuigender. Zo genereer je meer leads en daarmee dus ook meer conversie.

Je kunt het bijvoorbeeld gebruiken om te laten zien hoe je product werkt. Op productpagina's met beeld en geluid kopen mensen gemiddeld 4 keer zo snel volgens Animoto.



Door in te spelen op deze marketingtrends haal jij nieuwe klanten binnen. En dat is wat je wil toch? Wij helpen jou graag bij het verder ontwikkelen van jouw bedrijf. Zo kunnen we bijvoorbeeld een website voor je bouwen, je helpen met SEO of kunnen we ervoor zorgen dat jij reviews binnenhaalt. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op via 024-3555 299.


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek