Laat je sales stijgen met LinkedIn-marketing
Met meer dan 5 miljoen Nederlandse leden is LinkedIn het grootste social media platform dat zich richt op de zakelijke markt. Voor bedrijven dus het perfecte platform om potentiële klanten te bereiken. In dit artikel vertellen we je hoe jij je sales laat stijgen met LinkedIn-marketing!
Wat kun je met LinkedIn voor bedrijven?
Waar het aantal Facebook- en Twitter gebruikers ieder jaar daalt, blijft LinkedIn een populair platform onder de Nederlanders. LinkedIn is het grootste platform dat zich richt op de zakelijke markt en met wel meer dan 5 miljoen leden is dit dé plek om alles te delen over jouw vaardigheden, producten & diensten.
Waar je als particuliere gebruiker LinkedIn meer zult inzetten als een platform om inspiratie op te doen en het gesprek aan te gaan, heeft LinkedIn voor bedrijven een ander doeleinde. Een LinkedIn-bedrijfspagina zorgt voor naamsbekendheid en helpt je bij het bouwen van een sterke merkidentiteit. Daarnaast is dit de ideale plek om zowel klanten als nieuw personeel te werven en op die manier jouw onderneming te laten groeien!
Optimaliseer je LinkedIn-pagina
Niemand heeft zin om naar een saaie LinkedIn-pagina te staren. Met jouw pagina wil je jouw missie en visie uitstralen naar de bedrijfsmarkt. Met een goed ingerichte LinkedIn-bedrijfspagina zorg je voor een professionele en betrouwbare uitstraling en kun je dit platform optimaal inzetten.
Start met het toevoegen van een profielfoto. En dan niet zomaar een leuk fotootje, nee, een foto die zorgt voor herkenbaarheid onder zowel jouw zakelijk netwerk als potentiële klanten. Jouw logo is de basis van jouw merkidentiteit en we zullen je dan ook altijd aanraden om jouw logo in te stellen als profielfoto.
Dan komen we bij de tweede stap: de omslagfoto. Waar je profielfoto dient als herkenningspunt, kun je met de omslagfoto iets speelser zijn. Zo is het leuk om met deze foto jouw connecties een idee te geven van wat jouw bedrijf doet. Heb je bijvoorbeeld een bouwbedrijf? Dan is het leuk om hier een foto te plaatsen van een aantal werknemers die aan het werk zijn.
Om jouw LinkedIn-bedrijfspagina compleet te maken, is het belangrijk om een omschrijving toe te voegen. Vertel hier in het kort in welke branche jullie zitten, welke werkzaamheden jullie uitvoeren en welke markt jullie bedienen. Maak er een leuk verhaaltje van dat de moeite waard is om te lezen!
Meer websiteverkeer
Bezoekers op je LinkedIn-bedrijfspagina is leuk, maar het liefst zie je hen natuurlijk een bezoekje brengen aan jouw website. Voeg je website-url niet alleen toe aan je pagina, maar ook aan je posts! Waar gebruikers niet heel vaak specifiek op jouw pagina zullen zitten, komen jouw posts voorbij in hun feed. Voor jou dus de perfecte kans om hier websiteverkeer uit te halen!
Tipje van de sluier? Plaats de link in de eerste comment in plaats van in het bericht zelf. Uit diverse tests is gebleken dat je het LinkedIn bereik aardig kunt vergroten door de link niet in de bericht zelf te delen, maar door deze in de eerste comment onder het bericht te plaatsen. Let er dan wel even op dat je vanuit je LinkedIn-bericht zelf daarnaar verwijst!
Focus op SEO
Als je een website hebt zul je waarschijnlijk al wel eens van SEO gehoord hebben, maar wist je dat je dit ook kunt inzetten voor je LinkedIn-pagina? Door een aantal relevante zoekwoorden, interne links en externe links toe te voegen aan je berichten zorg je ervoor dat je hoger scoort. Je kunt zelfs zoekwoorden toevoegen aan de bedrijfspagina zelf!
Deel je kennis via SlideShare
SlideShare is een professioneel platform waar je op eenvoudige en effectieve wijze je kennis kunt delen op LinkedIn en daarmee klanten kunt binnenhalen. Met zo'n 60 miljoen bezoekers per maand zijn er inmiddels al meer dan 18 miljoen stukken content gedeeld. Ongeveer 80% van de bezoekers vindt de inhoud door een gerichte zoekopdracht. Met zulke cijfers moet je dus serieus overwegen gebruik te maken van SlideShare!
Wat je allemaal kunt doen met SlideShare?
- Presentaties zowel openbaar als privé uploaden
- Presentaties van anderen downloaden
- Presentaties delen op social media kanalen als LinkedIn, Facebook & Twitter
- Websiteverkeer genereren door links toe te voegen
- Webinars organiseren
Zo, nu hebben we de basis van LinkedIn-marketing volledig uitgelicht. Wil jij graag aan de slag met marketing, maar heb je hier de tijd niet voor? Wij helpen graag! Neem een kijkje op onze website of plan hieronder een gratis en vrijblijvend adviesgesprek in.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen