Menu

Hypotheekverstrekkers en -adviseurs uitstekend bereikbaar



Hypotheekverstrekkers en –adviseurs uitstekend bereikbaar

In 2016 is er een nieuw record in het aantal woningverkopen geregistreerd. Economen verwachten dat deze trend zich lichtelijk zal doorzetten in 2017, waarna de woningpiek wordt bereik. Dan wordt verwacht dat het aantal geschikte woningen voor de verkoop iets zal dalen, onder andere door het grote aantal verkopen in het jaar ervoor. Ook verwacht men dat de huizenprijzen en de hypotheekrente zullen stijgen: de voortuitzichten voor kopers worden iets minder aantrekkelijk, vooral voor starters. Daarom kan het goed zijn om even goed in te lezen en te informeren voordat men, met name in de groep starters, een hypotheek aanvraagt voor de aanschaf van een woning. Daarom zocht Telefoonboek.nl uit hoe het gesteld is met de bereikbaarheid van hypotheekverstrekkers en -adviseurs.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 681 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Hypotheek'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 12 van de 681 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 1,8% van de gevallen. Dat betekent dat 98,2% van de onderzochte bedrijven weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

De Hypotheker

Van de twaalf bedrijven met meer dan 3 mislukte belpogingen, komen er maar liefst vijf uit de provincie Utrecht. Drie komen er uit Zuid-Holland. Ook kwamen er drie filialen van De Hypotheker in deze lijst voor, waaronder het hoofdkantoor in Rotterdam. Het bedrijf met de meeste klachten is Obvion Hypotheken uit Heerlen: hier werden 31 mislukte belpogingen geregistreerd. Verder kwamen er geen hypotheekadviseurs voor met meer dan 15 klachten.

Eén nacht ijs

"Goed om te zien dat er zo weinig klachten zijn in deze branche" vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het nemen van een hypotheek is geen beslissing die over één nacht ijs gaat. Het is daarom belangrijk dat bedrijven in deze branche goed bereikbaar zijn voor vragen van de klant of het maken van een afspraak."


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek