Places logo
Menu

Met deze tips wordt jouw nieuwsbrief wél gelezen

Met deze tips wordt jouw nieuwsbrief wél gelezen

Zo, na een paar uur schrijven heb je eindelijk je nieuwsbrief verstuurd, maar tot grote verbazing wordt deze niet gelezen. Hoe kan dat toch? Zonde van alle tijd en moeite natuurlijk. Hoe het dan wel moet? Dat lees je hier. Met deze tips schrijf jij namelijk een killer nieuwsbrief!

1. Maak geen gebruik van een no-reply e-mailadres

Het is toch veel leuker als het lijkt alsof een daadwerkelijk persoon een mailtje stuurt? Maak een e-mailadres aan met de naam van de medewerker. Hierdoor voelt de ontvanger zich veel meer aangesporoken dan wanneer hij wéér een reclamemail krijgt.

2. Bedenk een opvallende onderwerpregel

De onderwerpregel is al te zien nog voordat de lezer op jouw mail klikt om je nieuwsbrief te openen. Maak je lezer nieuwsgierig en verleid hem/haar om de mail te openen. 'Wat te doen in de zomer?' is niet zo speciaal, maar 'Met deze tips heb jij de zomer van je leven!' klinkt al veel uitnodigender, toch?

3. Zorg ervoor dat je nieuwsbrieven herkenbaar zijn

De lezer wil weten wie die e-mail stuurt. Maak je nieuwsbrief herkenbaar door je logo toe te voegen en je bedrijfsnaam duidelijk te vermelden.

4. Maak het persoonlijk

Spreek de lezer persoonlijk aan met zijn voornaam of achternaam, hiermee maak je de nieuwsbrieven een stuk persoonlijker. De lezer krijgt het gevoel dat je echt tegen hem praat, waardoor hij de nieuwsbrief sneller zal openen.

5. Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Maak gebruik van beelden die je tekst ondersteunen. Voeg beelden toe waar mensen op staan, daar herkent de lezer zich in. Maak de foto's klikbaar en zorg ervoor dat deze de lezer doorverwijzen naar je website.

6. Stuur je nieuwsbrief op het juiste tijdstip

Het is belangrijk om te weten wanneer jouw lezers het meest gebruik maken van het internet en het vaakst je mail openen. Is dit doordeweeks of juist in het weekend? 's Ochtends, 's middags of 's avonds?

Op donderdag en vrijdag worden de meeste mails geopend en dat deze ook de meeste klikken opleveren. Het beste tijdstip? 8.00, 11.00 en 14.00 uur.

7. Voeg genoeg links toe

Je nieuwsbrief leidt nergens toe als je geen knoppen met call-to-actions toevoegt. Vertel de lezer wat je van hem verwacht. Voeg bijvoorbeeld onderaan de mail een knop toe met de tekst 'Vraag een offerte aan'.

8. Check je nieuwsbrief

Werkt je nieuwsbrief wel? Controleer dit gemakkelijk via programma's als Litmus of Google Analytics.

Zie je het toch niet zitten om zelf aan de slag te gaan met het schrijven van nieuwsbrieven? Dan staan wij voor je klaar! Je kunt ons inhuren om je nieuwsbrieven te schrijven. Onze professionals gaan voor je aan de slag voor maar €45,- per 500 woorden!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!