Menu

Een nieuw leven voor de nieuwsbrief



Een nieuw leven voor de nieuwsbrief

Ondanks dat e-mail de afgelopen jaren al ontelbaar vaak is afgeschreven, is de nieuwsbrief in 2016 bezig met een enorme comeback. Places.nl legt u uit door welke twee trends dit komt en hoe u de meest succesvolle nieuwsbrief ontwikkelt.

Trends en ontwikkelingen

De eerste trend die relevant is voor de comeback van de nieuwsbrief is marketing automation. Dit houdt in dat de onderneming afgestemd is op de consument. Door deze persoonlijkere benadering waardoor de relatie met de klant zou moeten verbeteren. Hoe zit dat dan met de nieuwsbrief? Er worden verschillende varianten van de nieuwsbrief ontwikkeld en aangepast op de doelgroep. Een algoritme bepaalt vervolgens wat de meest relevante samenstelling van een nieuwsbrief voor een bepaalde ontvanger is.

De tweede relevante trend is die van de gecureerde nieuwsbrief. Dit is eigenlijk het omgekeerde van marketing automation, want alle ontvangers krijgen dezelfde content te zien. Deze ontvangers hebben er echter zelf voor gekozen om zich te abonneren op een nieuwsbrief, waarop het uitgangspunt blijft dat de content relevant is voor de ontvanger. Hoe u dit kunt toepassen? Claim als ondernemer die expertrol en deel bijvoorbeeld uw visie en een aantal interessante artikelen in een nieuwsbrief met een persoonlijke stijl.

Besteed tijd aan een goede onderwerpregel

U kunt een prachtige nieuwsbrief versturen, vol met relevante content. Daar heeft u echter niets aan als de mailing niet wordt geopend. Gelukkig zijn er tips om de onderwerpregel aantrekkelijker te maken. Zo kunt u bijvoorbeeld het woord 'nieuwsbrief' beter vermijden. Door dit woord zijn 18,7% van de ontvangers eerder geneigd om uw mail te negeren dan te openen. Een andere tip is om een gevoel van urgentie en exclusiviteit te creëren in de onderwerpregel. Dit is goed voor een openingsratio die hierdoor maar liefst 22% hoger ligt.

De perfecte nieuwsbrief

Hoe stelt u een perfecte nieuwsbrief samen? Online Course Report stelde daar een infographic voor samen. Laat u bijvoorbeeld al uw nieuwsbrief controleren op spellingsfouten door een collega? Een andere tip is om een testversie naar uzelf en/of uw collega's te versturen. Zo kunt u zien hoe de opmaak eruit ziet en controleren of alle links werken. De timing is ook erg belangrijk. De meeste e-mails worden geopend op dinsdag en donderdag binnen kantooruren, met een piek tussen 9 en 12 uur 's ochtends. Doe er uw voordeel mee!

Perfecte nieuwsbrief, perfecte website

Met deze tips zorgt u voor een succesvolle nieuwsbrief. Maar heeft u ook al een succesvolle website? Ook daar kan Places u bij helpen. Met Places Websites maakt u zeer eenvoudig een gratis website. Dankzij het design van de website is al uw bedrijfsinformatie in één oogopslag zichtbaar voor uw potentiële klanten. Heeft u vragen over het inrichten van uw Places Websites? Bel dan naar 024-3555299. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden om uw website optimaal in te zetten.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek