Places logo
Menu

UWV veel klachten om slechte bereikbaarheid

UWV veel klachten om slechte bereikbaarheid

Wanneer u vragen heeft over een WW, WAO of Ziektewetuitkering, of hulp van het Werkbedrijf nodig heeft, zou dat wel eens langdurig en frustrerend belletje kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat het telefoonnummer van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) ontzettend veel klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Centraal telefoonnummer

Hoewel het UWV er verschillende kantoren en afdelingen op na houdt, wordt er één centraal nummer gebruikt voor vragen of verzoeken van alle doelgroepen. In de database van Telefoonboek.nl staan 99 bedrijven geregistreerd in de categorie "UWV", die dus allemaal hetzelfde telefoonnummer gebruiken. Bezoekers van de website kunnen aangeven of de door hen gezochte instantie bereikbaar was. Het aantal keren dat "niet bereikbaar" werd aangegeven, wordt in dit onderzoek voor alle kantoren van het UWV bij elkaar opgeteld. In totaal werden er in het afgelopen jaar 2369 klachten over mislukte belpogingen geregistreerd bij de categorie "UWV".

Klachten

De verdeling van de klachten over de verschillende kantoren, geeft een indicatie van het aantal klachten per plaats. Bezoekers die zochten naar het UWV-kantoor in Leeuwarden kregen het vaakst nul op hun rekest: op deze pagina werden 133 mislukte belpogingen waargenomen. Eindhovenaren en Heerlenaren hebben het wat dat betreft ook zwaar te verduren. Door hen werden er respectievelijk 101 en 99 klachten geregistreerd over het UWV.

Verklaring

Een mogelijke verklaring hiervoor zou kunnen liggen in het keuzemenu. Hier moet allereerst het Burgerservicenummer van de klant ingevoerd worden, waarna de beller verschillende keuzes moet maken om de juiste expert aan de lijn te krijgen. Wellicht dat de hanteerbaarheid van dit menu er iets mee te maken kan hebben. Een andere verklaring zou kunnen liggen in de centralisatie van de telefoonservice. Door één telefoonnummer beschikbaar te maken voor heel Nederland, kan de telefooncentrale sneller overbelast worden. Wanneer deze verdeeld wordt over de verschillende kantoren, zou de beller wellicht sneller iemand aan de lijn krijgen.

Top tien meeste klachten per webpagina UWV-kantoor

  1. Leeuwarden 133
  2. Eindhoven 101
  3. Heerlen 99
  4. Hengelo 94
  5. Breda 81
  6. Den Bosch 64
  7. Tilburg 60
  8. Zwolle 59
  9. Venlo 59
  10. Roermond 54

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!