Zo kom jij betrouwbaar over naar klanten



betrouwbaar

Als ondernemer is het belangrijk om het vertrouwen van je klanten te winnen. Zij zullen immers niet zo snel in zee gaan met een bedrijf dat ze niet vertrouwen. Maar hoe zorg je er dan voor dat je betrouwbaar overkomt? We geven je een aantal tips!

1. Maak gebruik van User Generated Content

User Generated Content is content gecreëerd door klanten of fans, en dus niet door het bedrijf zelf. Denk hierbij bijvoorbeeld aan reviews of posts op social media. Reviews werken ontzettend goed om vertrouwen te wekken als bedrijf. Wanneer potentiële klanten goede reviews zien van andere klanten, werkt dit voor hen overtuigend. Zij zien dat ze jouw bedrijf kunnen vertrouwen en zullen dus sneller met jou in zee gaan.

2. Laat jezelf zien middels een professionele website

Een website is een goede manier om vertrouwen te wekken onder (potentiële) klanten. Wanneer zij op zoek zijn naar informatie over jouw bedrijf en ze kunnen deze informatie vinden op jouw website, kom jij betrouwbaarder over. Zorg ervoor dat je website goed up-to-date is en voorkom spellingsfouten. Men krijgt door spellingsfouten een onbetrouwbare en onprofessionele indruk, dit is uiteraard slecht voor je reputatie.

Heb jij nog geen website? Wij helpen je graag! Vanaf €23 per maand bouwen wij een professionele en goed werkende website voor jouw bedrijf.

3. Blijf actief op social media

Zorg ervoor dat je overal gevonden kunt worden. Wees actief op social media kanalen die relevant zijn voor jouw doelgroep. Geef je (potentiële) klanten het gevoel dat je een grote aanwezigheid hebt op deze kanalen. Dit doe je door regelmatig te posten en de interactie aan te gaan met je volgers: reageer bijvoorbeeld op comments.

Weet jij niet welke kanalen relevant zijn voor jouw bedrijf? In dit artikel bespreken we welke kanalen bij jouw doelgroep passen.

4. Creëer waardevolle content

Een goede website hebben en aanwezig zijn op social media is natuurlijk één ding, maar zorg ervoor dat je je (potentiële) klanten ook voorziet van waardevolle content. Deel nuttige informatie waar ze echt wat aan hebben en geef antwoord op hun vragen. Hierdoor geef je hen het gevoel dat je verstand hebt van zaken.

5. Wees goed bereikbaar

Wanneer (potentiële) klanten vragen hebben, willen ze er het liefst zo snel mogelijk antwoord op. Zorg er dus voor dat je goed bereikbaar bent. Dit kan natuurlijk per e-mail, via een contactformulier of op social media, maar veel liever per telefoon. Klanten hebben graag persoonlijk en direct contact met een bedrijf, dit komt vele malen betrouwbaarder over.

Met de Places Antwoordservice is jouw bedrijf dag en nacht bereikbaar voor klanten, 365 dagen per jaar. Zo krijgen zij de service die zij verdienen.

6. Communiceer vanuit een zakelijk e-mailadres

Met een zakelijk e-mailadres kun je vanuit verschillende aliassen communiceren. Zo kun je bijvoorbeeld voor je verkoop- en administratie afdeling een apart e-mailadres aanmaken. De meest voorkomende zijn info@bedrijfsnaam, verkoop@bedrijfsnaam of administratie@bedrijfsnaam.

Met een zakelijk e-mailadres kom je professioneel en betrouwbaar over. De ontvangers zullen jouw mails veel sneller openen dan wanneer je een e-mails stuurt vanuit voornaam.achternaam@gmail.com.

Pas deze tips toe en straal betrouwbaarheid uit naar (potentiële) klanten. Geef hen een gevoel van waardering en win de klanten voor je.


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek