Met deze tips word jij lokaal beter vindbaar



Lokaal vindbaar

Uit onderzoek blijkt dat 46% van alle zoekopdrachten in Google lokale zoekopdrachten zijn. Bizar veel eigenlijk toch? Het lijkt ons dan ook niet meer dan logisch om genoeg aandacht te besteden aan lokale klanten. In dit artikel vertellen we je hoe jij lokaal beter vindbaar wordt!

1. Optimaliseer je Google Bedrijfsprofiel

Het opzetten van een Google Bedrijfsprofiel is de eerste (grote!) stap in de goede richting. Wanneer jouw bedrijfsprofiel de juiste gegevens toont, zal Google jouw profiel sneller in de zoekresultaten van een relevante zoekopdracht tonen. Wanneer jij als loodgieter gevestigd bent in Bemmel en iemand uit Bemmel zoekt in Google naar 'loodgieter', dan zal jouw bedrijfsprofiel als relevant worden gezien en dus worden getoond in de zoekresultaten.

In dit artikel vertellen we je over alle voordelen van een Google Bedrijfsprofiel!

2. Schrijf relevante content

Door de juiste content te plaatsen op je website kom je hoger in de zoekresultaten te staan. Zorg ervoor dat jouw website landingspagina's en blogs heeft die lokale content bevatten. Verwerk relevante zoekwoorden in de teksten en koppel hier jouw regio aan. Door deze zoekwoorden te verwerken in titels, tussenkopjes en tekst zal jouw website hoger in de zoekresultaten komen te staan.

3. Vermeld je adres in de footer

De footer is het onderste gedeelte van een webpagina. Door je bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer in de footer te vermelden scoor je hoger in de zoekresultaten. Google ziet dit daarnaast ook als gebruiksvriendelijk, omdat je het voor je bezoekers makkelijker maakt om de juiste informatie te vinden.

4. Verkrijg lokale backlinks

Backlinks zijn links van externe websites die naar jouw website verwijzen en daarmee autoriteit toekennen aan jouw website. Google ziet dit als een aanbeveling voor jouw website en zal deze daardoor hoger in de zoekresultaten tonen. Door goed zichtbaar te worden in de regio verhoog je je naamsbekendheid en daarmee dus ook het aantal klanten!

5. Wees actief op social media

Bekend met de voordelen van social media zijn we natuurlijk allemaal. Het draagt onder andere bij aan de naamsbekendheid, betrouwbaarheid en vindbaarheid van jouw bedrijf en met name voor lokale vindbaarheid wordt dit effect net even extra versterkt. Zorg er dus voor dat je je kanalen goed inricht met de juiste gegevens en informatie, zo kunnen klanten gemakkelijk contact met jou opnemen!

6. Maak gebruik van reviews

Reviews werken ontzettend goed om vertrouwen te wekken als bedrijf. Reviews zijn hét middel om (potentiële) klanten te overtuigen. Niet alleen klanten, maar ook Google! Google ziet jouw bedrijf hierdoor namelijk als autoriteit en zal jouw bedrijfsprofiel en website daardoor hoger in de zoekresultaten tonen.

Tip van ons: met het Places Review pakket kun jij je klantenbestand gemakkelijk uitnodigen om een review te plaatsen!




Wil jij graag hulp bij het verbeteren van je (lokale) vindbaarheid? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij zorgen ervoor dat potentiële klanten jou goed kunnen vinden, waardoor jij in een mum van tijd extra klanten kan verwelkomen. Neem een kijkje op onze website of neem contact met ons op via 024 - 3555 299.


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek