Places logo
Menu

Met deze tips schrijf jij een goede nieuwsbrief

Met deze tips schrijf jij een goede nieuwsbrief

Door nieuwsbrieven te versturen zorg je ervoor dat je een band opbouwt met je klanten. Je herinnert hen er immers aan dat jij bestaat en houdt hen op de hoogte. Door leuke aanbiedingen te sturen komen ze bij jou terug. Maar hoe schrijf je dan een goede nieuwsbrief? Je leest het in dit artikel.

1. Bepaal je boodschap

Voordat je de nieuwsbrief gaat schrijven moet je voor jezelf duidelijk hebben wat je de lezers precies wil gaan vertellen. Op deze manier vertel je een concreet verhaal en voorkom je dat je onzinnige dingen gaat vertellen.

Wat zou jouw doelgroep willen lezen? Zorg ervoor dat je een nieuwsbrief verstuurt die relevant is voor jouw doelgroep.

2. Kies een pakkende onderwerpregel

De lezers kunnen de onderwerpregel al zien voordat ze jouw mail überhaupt geopend hebben. De titel bepaalt grotendeels of de ontvanger jouw nieuwsbrief leest of niet. Kies dus voor een pakkende titel! Houd een richtlijn aan van maximaal 45 karakters, zo weet je zeker dat de titel ook te lezen is op mobiele telefoons.

3. Zet de belangrijkste informatie bovenaan

Verleid de lezer met interessante onderwerpen of een goed aanbod. Na de pakkende onderwerpregel moet er natuurlijk wel een prikkelende alinea volgen. Niet alle lezers lezen de hele nieuwsbrief, zet dus de belangrijkste informatie bovenaan.

4. Maak je nieuwsbrief persoonlijk

Spreek de lezer aan met zijn of haar voornaam, hiermee maak je je nieuwsbrieven een stuk persoonlijker. Een persoonlijke nieuwsbrief wordt sneller geopend.

5. Gebruik goede afbeeldingen

Een nieuwsbrief die ondersteund wordt door afbeeldingen leest een stuk lekkerder weg dan een nieuwsbrief die volgepropt staat met tekst. Zorg ervoor dat de afbeeldingen van toegevoegde waarde zijn: ze moeten je tekst ondersteunen.

Heb jij bijvoorbeeld een plantenkwekerij? Voeg dan afbeeldingen toe van planten die nieuw in het assortiment zijn. Voeg dan bij een nieuwsbrief over pla

6. Voeg een call-to-action toe

Schrijf een pakkend slot waaraan je een goede call-to-action toevoegt. Dit is immers hét moment om de lezer duidelijk te maken wat jij van diegene wil. Wil je dat hij contact met je opneemt? Een product gaat kopen? Of misschien zelfs wel dat hij zich inschrijft voor een evenement?

7. Maak de nieuwsbrief geschikt voor mobiel

Verstuur de nieuwsbrief met een responsive design. Dit houdt in dat het ontwerp wordt aangepast naar het formaat van het apparaat waarop deze geopend wordt. Hierdoor kunnen lezers de nieuwsbrief zowel openen op hun laptop, tablet of mobiel.

8. Schrijf korte nieuwsbrieven

Over het algemeen worden korte nieuwsbrieven vaker gelezen dan een hele lange lap tekst. Zorg er dan ook voor dat je je nieuwsbrieven kort houdt. Verstuur liever iedere per week een korte nieuwsbrief, dan één keer per maand een hele lange.

9. Laat de nieuwsbrief controleren

Laat de nieuwsbrief door iemand anders controleren voordat je deze verstuurt. Zelf lees je namelijk snel over je spelfouten heen, iets wat funest is voor de betrouwbaarheid van je bedrijf!

Test de nieuwsbrief ook op verschillende apparaten. Kijk of deze goed geopend kan worden op zowel laptop, tablet en mobiel. De meeste software geeft je de optie om dit te doen.




Met deze tips in je achterhoofd ben jij er klaar voor om pakkende nieuwsbrieven te versturen naar je klanten! Doe dit vanuit een zakelijk e-mailadres. Zo kom je betrouwbaar over en zullen je mails dus sneller worden geopend.

Ook interessant

Gratis adviesgesprek?We bellen je terug!

Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je telefoonnummer in en wij nemen vrijblijvend contact met je op!

callme callme
Kies datum/tijd



Je wordt momenteel gebeld op:


Toets 1 om in verbinding te komen met ons.
Wij hopen je goed van dienst te zijn! Bedankt voor je aanvraag
Je wordt rond gebeld op:

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!