Menu

Slijterijen in Groningen telefonisch het slechtst bereikbaar



Slijterijen in Groningen telefonisch het slechtst bereikbaar

Als u van plan bent om binnenkort een feest te geven bent u vast al over de voorbereidingen aan het nadenken. Wat voor eten en wat voor drank moet er zijn? Voor drank kunt u het beste langs een slijterij gaan. Zij zijn de specialisten op het gebied van alcoholische dranken. Een aantal kleine ondernemingen hebben het de laatste jaren zwaar gehad. Zo zijn bijvoorbeeld een aantal filialen van drankenwinkelketen Mitra failliet verklaard. Maar hoe gaat het nu met de slijterijen, en hoe staat de klantenservice ervoor? Telefoonboek.nl zocht uit of de slijterijen telefonisch goed te bereiken zijn.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 2.477 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Slijterij'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 46 van de 2.477 slijterijen het geval, hetgeen neerkomt op 1,9% van de gevallen. Dat betekent dat 98,1% van de onderzochte telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgen.

Bekende slijterijen

Er komen een aantal namen van bekende slijterijen terug in het bestand met onbereikbare telefoonnummers. De Mitra komt vier keer terug in het bestand. De Gall & Gall komt echter nog vaker voor. Zij komen acht keer terug in het bestand. Tevens heeft de Gall & Gall in Zaandam de meeste gemiste oproepen. Zij hebben dertig keer een telefoontje gemist.

Provincie

Wanneer er gekeken wordt naar de bereikbaarheid van slijterijen per provincie, valt op dat Groningen het slechtst scoort. Daar was namelijk 5,6% van de drankhandels slecht bereikbaar. Daarentegen scoren de provincies: Flevoland, Friesland en Drenthe erg goed. Daar zijn geen slijterijen gevonden die drie keer of vaker niet bereikbaar waren.

Goede cijfers

Over het algemeen zijn de cijfers uit het onderzoek relatief goed, vindt Dirk Lentjes manager van Places Antwoordservice. "Om vragen van klanten te kunnen beantwoorden over producten is het belangrijkvoor slijterijen om telefonisch goed bereikbaar te zijn."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Groningen: 5,6%

Noord-Brabant: 3,4%

Gelderland: 2,6%

Zuid-Holland: 2,4%

Utrecht: 2%

Noord-Holland: 1,9%

Zeeland: 1,8%

Overijssel: 1,3%

Limburg: 0,7%

Flevoland: 0%

Friesland: 0%

Drenthe: 0%


Delen:



Reacties