Menu

Meer dan helft banken Zuid-Holland slecht bereikbaar



Meer dan helft banken Zuid-Holland slecht bereikbaar

Het openen van een nieuwe rekening of het regelen van andere bankzaken per telefoon zou nog wel eens een langdurige en frustrerende aangelegenheid kunnen worden. Uit onderzoek van Telefoonboek.nl blijkt namelijk dat 55% van de Zuid-Hollandse banken slecht bereikbaar is.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 338 Zuid-Hollandse telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Bank'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 186 van de 338 kantoren het geval, hetgeen neerkomt op 55% van de gevallen.

Beoordeling

Bovendien kunnen websitebezoekers een beoordeling aan het verloop van het contact geven. Het kantoor van ING Bank in Alphen aan den Rijn spande de kroon: hier werd maar liefst 67 keer niet opgenomen. Andere uitschieters onder de slechtst bereikbare banken van Zuid-Holland waren onder andere vestigingen van de ING in Delft (58) en Katwijk (54) en de ABN AMRO in Alphen aan den Rijn (55).

Klantenservice

Deze resultaten zijn vrij opmerkelijk te noemen, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice en onderzoeker van Telefoonboek.nl: "Zeker als je bedenkt dat een groot deel van de klantenservice van banken nog per telefoon gaat. Bovendien gaat het hier om instanties die het geld van hun klanten beheren: die zouden toch altijd bereikbaar moeten zijn voor eventuele vragen over hun rekeningen."

Top tien slechtst bereikbare banken

  1. ING Bank, Alphen aan den Rijn (67)
  2. ING Bank, Delft (58)
  3. ABN AMRO, Alpen aan den Rijn (55)
  4. ING Bank, Katwijk (54)
  5. ING Bank, Oud-Beijerland (49)
  6. ING Bank, Spijkenisse (43)
  7. ING Bank, Hellevoetsluis (40)
  8. ING Bank, Vlaardingen (40)
  9. ABN AMRO, Spijkenisse (38)
  10. ING Bank Ridderkerk, (37)

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek