Menu

De voordelen van een goede antwoordservice



De voordelen van een goede antwoordservice

Telefoonboek.nl heeft inmiddels al een hoop artikelen gepubliceerd waarin de telefonische bereikbaarheid van verschillende branches wordt aangehaald. Veel branches pakken dit al goed op, maar soms laat het nog te wensen over. Jammer, zeker aangezien bedrijven daar vrij makkelijk iets aan kunnen doen: door middel van een antwoordservice. Het gebruik van een antwoordservice kan een aantal voordelige effecten hebben op uw bedrijf.

Altijd klanten te woord staan

Met een antwoordservice is er altijd iemand die uw klanten op een vriendelijke en professionele manier te woord kan staan. Wanneer u niet bereikbaar bent wordt de klant doorgeschakeld naar een van onze telefonistes. Zij nemen het bericht voor u aan, maken een aantekening en sturen deze vervolgens naar uw e-mailadres. Zo heeft u later de mogelijkheid deze klant verder te helpen, en hebben de bellers in ieder geval het gevoel dat hun vraag in goede handen is.

Bereikbaar buiten kantooruren

Nadat u de deur van de zaak achter uzelf dichtgetrokken heeft, is het ook wel fijn om even niet meer met werk bezig te zijn. Met een antwoordservice hoeft u zich niet druk te maken dat u alsnog vragen van klanten misloopt: de telefonistes zijn 24 uur per dag bereikbaar, zelfs in het weekend. Geen stress, beter weekend.

Meer tijd voor core business

Wanneer u en uw werknemers liever de aandacht schenken aan de diensten van uw bedrijf zelf, en niet zozeer aan het opnemen van de telefoon, dan kan een antwoordservice een mooie oplossing zijn. Zo heeft u altijd een telefoniste op afstand en kunt u zich volledig op uw werk storten.

Geen gemiste omzet

Soms hebben klanten een vraag over een bepaald product of over een dienst. Vooral wanneer ze hier snel gebruik van willen maken kan het zo zijn dat ze naar een andere aanbieder gaan wanneer ze geen gehoor krijgen. Dit wordt voor een groot deel verholpen met een antwoordservice: men krijgt in ieder geval iemand aan de lijn, waardoor op het hart wordt gedrukt dat de aanvraag in goede handen in. Zo kunt u, in het beste geval, voorkomen dat u omzet mist.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek