Places logo
Menu

Zo bouw jij een relatie op met je klanten

Zo bouw jij een relatie op met je klanten

Het hebben van een goede klantrelatie zorgt ervoor dat je klanten loyaal worden. En loyale klanten zijn waardevolle klanten. Maar hoe bouw je zo'n waardevolle relatie dan op? We geven je een aantal tips!

1. Betrek je klanten

Een relatie opbouwen met een klant begint al vanaf het eerste contactmoment. Een eerste indruk maak je maar één keer. Zorg er dus voor dat vanaf moment één (potentiële) klanten tevreden stelt. Geef hen de informatie die ze nodig hebben, zorg ervoor dat je website er professioneel uitziet of laat een verpletterende indruk achter op die ene netwerkborrel.

Wanneer klanten ervoor kiezen een product of dienst bij jou af te nemen, is het belangrijk hen te betrekken in het proces. Klanten krijgen hierdoor het gevoel dat je hen serieus neemt en krijgen vertrouwen in jou.

2. Ga aan de slag met bloggen

Deze haakt eigenlijk in op de vorige tip. Door te bloggen betrek je je klanten bij jouw bedrijf. Je kunt je klanten bijvoorbeeld tips geven of hen een kijkje geven in het bedrijf. Door bijvoorbeeld medewerkers voor te stellen, krijgen klanten het gevoel het bedrijf beter te kennen en hierdoor wordt een band opgebouwd.

Je kunt hiervoor een aparte blogpagina aanmaken op je website, maar het is ook mogelijk om dit via social media te doen. Op LinkedIn is het bijvoorbeeld een leuk idee om een blog over een werkproces of over een samenwerking te posten.

3. Maak gebruik van e-mailcampagnes

Een e-mailcampagne is nog steeds een van de meest effectieve communicatiemiddelen. Je kunt hier namelijk heel specifiek marketen. Door gebruik te maken van bijvoorbeeld Mailchimp kun je klanten bijvoorbeeld promoties sturen, aangepast op hun interesse en koopgedrag.

Benieuwd naar de voordelen van e-mailmarketing? Lees dan dit artikel!

4. Communiceer met je klanten

Communication is key. Onderhoud daarom ook regelmatig contact met je klanten, blijf hen eraan herinneren dat jij bestaat. Natuurlijk is dit niet het enige stukje communicatie dat bij een klantrelatie voorkomt. Klanten & potentiële klanten kunnen namelijk ook wel eens vragen hebben. Het is belangrijk dat je hier snel op reageert en dat je zoveel mogelijk je best doet om hun vraag te beantwoorden of hun probleem op te lossen. Hiermee laat je je klanten zien dat je hen waardeert.

5. Beloon trouwe klanten

Trouwe klanten zijn waardevolle klanten. Trouwe klanten zorgen er namelijk voor dat jouw bedrijf meer naamsbekendheid genereert. Wanneer zij positief zijn over jouw bedrijf, zullen zij dit ook uiten naar de buitenwereld. Beloon deze klanten dan ook voor hun loyaliteit. Geef hen bijvoorbeeld speciale kortingen, hierdoor zullen zij nóg vaker bij jou terugkomen.

6. Vraag om feedback

Vraag klanten om feedback te geven. Vraag hen wat ze van jouw product of dienst vonden en of ze verbeterpunten hebben. Door hen vragen te stellen en vervolgens echt wat met hun feedback te doen, geef je klanten het gevoel dat ze gehoord worden.

Wat doe jij al om een relatie op te bouwen met je klanten?

Ook interessant

Ontwikkelingen in de markt
Van start-up naar unicorn: 5 tips om groeikansen te benutten
Lara - 30 juli 2019
4 min.
Ontwikkelingen in de markt
Internationaal zakendoen: houd rekening met deze cultuurverschillen
Lara - 1 augustus 2019
5 min.
Ontwikkelingen in de markt
Is het 5G-netwerk in Nederland veilig voor spionage uit China?
Ina - 17 mei 2019
1,5 min.
Ontwikkelingen in de markt
De Nederlandse Overheid leverde Booking.com al 1,8 miljard euro aan belastinggeld op
Edgar - 11 mei 2019
1,5 min.
Ontwikkelingen in de markt
Tekort aan app-ontwikkelaars remt groeiende digitale sector af
Lara - 3 september 2018
1 min.
Ontwikkelingen in de markt
Online retailer Wehkamp en elektronica expert BBC gaan samenwerking aan
Nina - 5 juli 2018
1,5 min.
Ontwikkelingen in de markt
Kabinet onderzoekt het zzp-beleid naar minimumtarief en schijnzelfstandigheid
Lara - 25 juni 2018
2 min.
Ontwikkelingen in de markt
Steeds meer consumenten besparen geld en wisselen van energieleverancier
Lara - 13 juni 2018
1,5 min.
Ontwikkelingen in de markt
Tweedeling tussen huurders en kopers wordt steeds groter door verschil in koopkracht
Lara - 29 mei 2018
1,5 min.
Ontwikkelingen in de markt
Werelddag van de Telecommunicatie en Informatiemaatschappij
Sem - 17 mei 2018
1,5 min.
Ontwikkelingen in de markt
Nederland en Amerikaanse staat Michigan ondertekenen contract voor innovatie
Lonneke - 25 april 2018
2 min.
Ontwikkelingen in de markt
SuperTrash maakt doorstart zonder voormalig eigenaar Olcay Gulsen
Nina - 18 april 2018
1,5 min.

Gratis adviesgesprek?We bellen je terug!

Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je telefoonnummer in en wij nemen vrijblijvend contact met je op!

callme callme
Kies datum/tijd



Je wordt momenteel gebeld op:


Toets 1 om in verbinding te komen met ons.
Wij hopen je goed van dienst te zijn! Bedankt voor je aanvraag
Je wordt rond gebeld op:

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!