Menu

Wachten met of zonder muziek?



Wachten met of zonder muziek?

U kent het wel: u belt naar een bedrijf, maar krijgt een tussenpersoon aan de lijn. Dat is natuurlijk geen probleem, want die schakelt u direct door naar de juiste persoon. U moet even wachten totdat de telefoon opgenomen wordt. Maar dan komt het... Een ontzettend vervelend muziekje dat bovendien veel te hard staat. U krijgt al bijna de neiging om op te hangen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat u wel een prettig muziekje te horen krijgt of gewoon een kiestoon. Maar wat is nu het beste? Places.nl vertelt het u in deze blog.

Muziek maakt rooskleuriger

De gedachte achter de wachtmuziek is natuurlijk goed bedoeld. Of het nu is om klanten het gevoel te geven dat ze minder lang hoeven te wachten of gewoon om ze te vermaken. Maar u kunt dus niet zomaar een muziekje kiezen. Er moet wel een gedachte achter zitten. Want wees eerlijk, als u slechte muziek te horen krijgt, wilt u liever de telefoon ophangen dan blijven hangen. Rechtenvrije muziek is wel een must, anders kunt u problemen krijgen. Jazzmuziek of Top 40-muziek is dus een goed voorbeeld. Volgens Verbonden heeft het Europese Hof van Justitie de uitspraak gedaan dat dit gewoon mag, omdat het voor een gering aantal toehoorders is en u dus geen buma-belasting hoeft te betalen. Goede muziek kan klanten het gevoel geven dat er aan ze gedacht wordt en dat ze dus niet zo heel lang hoeven te wachten.

Kan het ook zonder muziek?

Maar muziek is natuurlijk niet verplicht. Een gewone kiestoon is natuurlijk ook een optie. De klant heeft dan gewoon het gevoel dat ze in de wacht staan om geholpen te worden. Een volledige stilte is wel het beste te vermijden, omdat klanten anders de indruk kunnen krijgen dat ze helemaal niet meer aan de lijn zijn.

Antwoordservice

Wat u ook kiest, er zullen altijd klanten zijn die uw keuze niet op prijs zullen stellen. Om dit gehele dilemma te vermijden, kunt u een antwoordservice inschakelen. Dit betekent dat de telefoon altijd opgenomen wordt en dat uw klanten altijd iemand aan de lijn krijgen. Dit wordt over het algemeen als prettig ervaren. U kunt gebruikmaken van een gratis proefpakket van Places Antwoordservice en gedurende dertig dagen gratis en vrijblijvend volledige telefonische bereikbaarheid ervaren.

Meer weten? Neem contact op met onze klantenservice op het nummer 024-3555299. Wij helpen u graag verder!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek