Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Omgaan met negatieve klantreacties... Hoe doet u dat?



Omgaan met negatieve klantreacties... Hoe doet u dat?

Ieder bedrijf heeft ermee te maken: klantreacties. Als een klant positief is over uw bedrijf, levert dit veel voordelen op. Zo komt de klant eerder bij u terug en zal hij uw bedrijf eerder aanbevelen bij vrienden en kennissen. Het zal iedere ondernemer bekend in de oren klinken dat het soms ook kan voorkomen dat een klant niet zo positief is over uw bedrijf. Hoe kunt u omgaan met negatieve feedback? Places.nl legt het u uit in deze blog.

Toon begrip

Een van de belangrijkste tips is dat u begrip moet tonen voor de klant. Als het aan u ligt en niet aan de klant dat er iets mis ging, dan is vaak excuses aanbieden al genoeg. Het is niet erg dat u fouten maakt, dat gebeurt iedereen. Het is de manier waarop u het oplost die maakt wat klanten van uw bedrijf vinden. Als u begripvol reageert, voelt een klant zich gehoord en zal hij of zij eerder geneigd zijn om de slechte beoordeling te vergeten en weer graag naar uw bedrijf terug te komen.

Reageer snel, positief en persoonlijk

Het is dan ook belangrijk dat u snel, positief en persoonlijk reageert. Dan voelen klanten zich gelijk serieus genomen en zullen dit als positief ervaren. Een voordeel van een dergelijke benadering is dat andere (potentiële) klanten dit zullen zien en ook als positief zullen ervaren. U kunt beter teveel service verlenen dan te weinig. Als klanten ervaren dat ze door u goed geholpen zijn, zullen zij eerder terugkomen. Hierdoor zijn ze ook eerder geneigd om uw bedrijf bij andere personen aan te bevelen, waardoor u meer klandizie krijgt.

Deel reviews uit!

Wat u ook nog kunt doen om die ene negatieve review in een ander daglicht te plaatsen, is om uw klanten die wel positief zijn over de service die u levert te vragen een recensie achter te laten. Zo kunt u via Places.nl maandelijks gratis tot wel 150 uitnodigingen per e-mail sturen. Dan weet u zeker dat die ene negatieve review niet meer opvalt. Natuurlijk kunt u ook op deze review reageren en zo tot een gepaste oplossing komen. Meer weten? Kijk hier of neem contact op met de klantenservice op het telefoonnummer 024- 3555299, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 - 21.00 uur. Wij helpen u graag meer uit uw klantreacties te halen!


Delen:



Reacties