Inhaakdagen voor jouw social media
Door gebruik te maken van social media vergroot je het bereik van je bedrijf. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid en als je het goed doet zelfs voor meer verkoop. Maar wat moet je dan posten? We vertellen je over inhakers en hoe jij deze kunt inzetten voor jouw bedrijf.
Wat zijn inhakers?
Met inhaakdagen kun jij goed inspelen op bijvoorbeeld feestdagen of belangrijke evenementen. Denk bijvoorbeeld aan kerst, de Dag van de duurzaamheid, de start van Formule 1 of de World Chocolate Day. Inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media als niet-inhakers. Je bereik wordt hierdoor veel groter en je krijgt dus meer interactie in de vorm van likes en reacties. Dit soort posts blijven veel langer hangen en hebben een positief effect op het beeld dat volgers hebben van jouw bedrijf.
Wanneer gebruik je een inhaker?
Zorg ervoor dat je vanuit die inhakers ook een haakje naar jouw bedrijf kunt maken. Zo'n post moet natuurlijk wel relevant voor jou zijn. Het gaat er namelijk om dat je een inhaker weet te koppelen aan een van jouw diensten of producten. Lukt het niet om een leuke koppeling te maken? Dan is deze inhaker waarschijnlijk niet relevant voor jouw bedrijf.
Hoe ziet een goede inhaker eruit?
- Zorg ervoor dat de inhaker relevant is voor jouw bedrijf
- Formuleer een heldere boodschap
- Koppel jouw product of dienst aan de inhaker
- Kies het juiste format: foto of video
- Kies het juiste platform
- Speel in op emotie
Benieuwd welke inhakers jij kunt gebruiken? Download dan hier de Coosto inhaakkalender voor een compleet overzicht.
Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?
Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.
- 100% gratis en vrijblijvend
- Marketingadvies op maat
- Geen verplichtingen