Places logo
Menu

5 tips voor een aantrekkelijk Google Bedrijfsprofiel

5 tips voor een aantrekkelijk Google Bedrijfsprofiel

Met een Google Bedrijfsprofiel zet je je bedrijf op de kaart binnen diverse platformen van Google. Deze vermelding wordt vertoond in de zoekmachine of in Google Maps. In dit artikel vertellen we je hoe je jouw Google Bedrijfsprofiel zo optimaal mogelijk inricht!


1. Zorg voor een compleet en actueel bedrijfsprofiel

Met een compleet en actueel bedrijfsprofiel ben je goed online zichtbaar voor potentiële klanten. Lokale zoekopdrachten geven de voorkeur aan de meest relevante resultaten voor zoekopdrachten. Je ben je concurrenten dus een stapje voor wanneer je jouw Google Bedrijfsprofiel van complete en actuele informatie voorziet. Hiermee geef je potentiële klanten alle informatie die zij nodig hebben!

Weet je niet zo goed welke informatie je moet vermelden in jouw profiel? In dit artikel vertellen we je welke hoe jij jouw Google Bedrijfsprofiel zo optimaal mogelijk invult.


2. Voeg foto's toe aan je profiel

Foto's geven potentiële klanten een goed beeld van jouw bedrijf. Google herself geeft aan dat bedrijven gemiddeld 11 foto's op hun profiel hebben, maar dat bedrijven met meer dan 100 foto's wel 520% meer telefoontjes, 2,7% meer leads en 1,1% meer klikken naar hun website krijgen dan een gemiddeld Google Bedrijfsprofiel. Als dat nog niet genoeg reden is om foto's toe te voegen, dan weten wij het ook niet ;).

Het formaat en de kwaliteit van de foto's

Het aanbevolen formaat van een Google Bedrijfsprofiel afbeelding is 720 px hoog en 720 px breed. Wanneer je je hieraan houdt weet je zeker dat de afbeelding op alle apparaten optimaal wordt weergegeven.

Om een afbeelding te kunnen uploaden moet deze zijn opgeslagen als PNG-bestand of als JPEG-bestand.

Welke foto's moet je toevoegen?

Met deze foto's wil je klanten dus een goed beeld geven van jouw bedrijf. Hierbij is het belangrijk om stockfoto's te vermijden en zelf creatief met de camera aan de slag te gaan. Denk bijvoorbeeld aan sfeerimpressies, foto's van geleverd werk of foto's van het team.


3. Laat je aanbod van producten en diensten zien

Google biedt jou de mogelijkheid om je aanbod van producten en diensten toe te voegen aan je Google Bedrijfsprofiel. Bij Places.nl zijn we erg enthousiast over deze functie, we vertellen je graag over de voordelen:

  • Het draagt bij aan je SEO. Doordat je producten toevoegt aan je profiel weet Google meer over jouw bedrijf, waardoor deze als relevanter wordt gezien. Als gevolg hiervan word je hoger in de zoekresultaten getoond!
  • Je brengt je producten onder de aandacht van potentiële klanten.
  • Je maakt het je potentiële klanten gemakkelijk om iets te bestellen. Zij zullen dus sneller overgaan tot conversie!

Ondanks dat het toevoegen van al jouw producten een hoop tijd kan kosten, raden we het je zeker aan. In het artikel Google Bedrijfsprofiel: hoe voeg je producten toe? nemen we je stap voor stap bij de hand.


4. Verzamel reviews op je Google Bedrijfsprofiel

88% van de consumenten heeft net zoveel vertrouwen in een review als in een persoonlijke aanbeveling van een bekende. Denk maar eens na: je bent een dagje naar Den Bosch en aan het eind van de dag heb je toch wel een beetje honger. Je gaat op internet op zoek naar een lekker Italiaans restaurantje en scrolt door de reviews. Ga je naar dat ene restaurant met slechts twee reviews, of ga je naar dat leuke tentje dat wel 56 goede reviews heeft verzameld? Juist.

Door actief aan de slag te gaan met het verzamelen van reviews bouw je aan een ijzersterke online reputatie. Jouw Google profiel ziet er hierdoor aantrekkelijk uit voor potentiële klanten, wat zal zorgen voor meer leads!

Uit eigen ervaring weten we dat het verzamelen van genoeg reviews een lastig karwei is. Daarom zijn wij met de perfecte oplossing gekomen: Places Reputatiemanagement. Met één klik op de knop nodig jij je klanten uit een review te plaatsen op jouw Google Bedrijfsprofiel.


5. Maak gebruik van Google Posts

Een andere geweldige functie van Google Bedrijfsprofiel is Google Posts. Hiermee kun je relevante nieuwtjes en artikelen delen. Voor onze klanten schrijven wij iedere maand relevante en winstgevende content voor hun Google profiel. Voor een klusbedrijf schrijven we bijvoorbeeld artikelen over het plaatsen van een aanbouw, de verbouwing van de badkamer of het plaatsen van een nieuwe keuken.



Wil jij graag starten met marketing, maar zie je door de bomen het bos niet meer? Met Places Alles-in-1 bieden we je het totaalplaatje: voor maar €69,- maand zetten onze marketeers jouw bedrijf op de kaart. Kijk op onze website voor meer informatie of plan hieronder een gratis en vrijblijvend adviesgesprek in.

Ook interessant

Gratis adviesgesprek?We bellen je terug!

Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je telefoonnummer in en wij nemen vrijblijvend contact met je op!

callme callme
Kies datum/tijd



Je wordt momenteel gebeld op:


Toets 1 om in verbinding te komen met ons.
Wij hopen je goed van dienst te zijn! Bedankt voor je aanvraag
Je wordt rond gebeld op:

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!