Menu

95% sportwinkels uitstekend bereikbaar



95% sportwinkels uitstekend bereikbaar

95% sportwinkels uitstekend bereikbaar

Op zoek naar een nieuw setje hardloopschoenen, of is dat tennisracket toch echt aan vervanging toe? Tijd om de sportshop te bezoeken dan maar. Nederland krijgt steeds meer door dat sporten voor ieder mens noodzakelijk is: niet alleen als tijdverdrijf, maar ook om gezond te blijven. Telefoonboek.nl onderzocht de bereikbaarheid van sportwinkels. Want of je nou een potje batminton gaat spelen of aan een heuse mud-run gaat deelnemen: goed materiaal is van levensbelang.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 2252 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Sportartikelen'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 104 van de 2252 sportzaken het geval, hetgeen neerkomt op 4,6% van de gevallen. Dat betekent dat 95,4% van de onderzochte sportzaken weinig tot geen klachten krijgt over de telefonische bereikbaarheid.

Provincie

Wanneer de bereikbaarheidscijfers worden afgezet tegen het aantal gevestigde zaken per provincie, valt te zien dat er nogal variatie bestaat binnen de percentages. In Groningen werd relatief gezien het vaakst niet opgenomen: hier werd bij 12,1% van de onderzochte sportzaken meer dan drie mislukte belpogingen geregistreerd. Ook in Limburg (9,1%) werd relatief vaak niet opgenomen. In Flevoland (2%) en Overijssel (1,8%) kwamen de minste klachten voor.

Franchises

Van de grote franchises in sportartikelen kwam Intersport het vaakst voor in de lijst van slecht bereikbare bedrijven (tien keer). Sport 2000 en Aktiesport noteerden allebei vier vermeldingen. Verder krijgen de grote ketens opvallend weinig klachten. Wel kreeg het hoofdkantoor van Sport 2000 de meeste klachten over de telefonische bereikbaarheid (29).

Persoonlijk advies

Ook de verkoop van sportartikelen en -kleding gaat steeds meer online: websites als Plutosport.nl en Zalando trekken al een hoop klanten naar zich toe. "Dan is het goed om te zien dat deze winkels hun telefonische bereikbaarheid serieus nemen. Veel consumenten prefereren nog persoonlijke service en advies. Maar ook voor online winkels is de telefonische klantenservice nog steeds belangrijk, bijvoorbeeld vanwege informatie over bestellingen."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Groningen 12,1%

Limburg 9,1%

Utrecht 7,4%

Zeeland 7%

Zuid-Holland 5,2%

Gelderland 4,1%

Noord-Brabant 3,8%

Friesland 3,7%

Drenthe 3,4%

Noord-Holland 2,7%

Flevoland 2%

Overijssel 1,8%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek