Menu

Uw klant als ambassadeur?



Uw klant als ambassadeur?

Wist u al dat loyale klanten voor 80% van uw omzet zorgen? Loyale klanten zijn voor iedere onderneming belangrijk. Als u het aantal loyale klanten wilt verhogen, is investeren in klantenbinding belangrijk. Loyale klanten kunnen ambassadeurs worden van uw bedrijf. Maar hoe zorgt u daar nou voor? Places.nl geeft u een aantal tips in deze blog!

1. Zorg voor een goede eerste en laatste indruk

De eerste en laatste indruk zijn het meest bepalend voor de indruk die u bij een klant achterlaat. Dit heeft veel meer invloed dan alles wat daartussenin gebeurt. Let er dus op dat u bij klantcontact de klant goed ontvangt en een ontmoeting netjes afhandelt.

2. Reageer snel

In de huidige samenleving waarin iedereen altijd en overal bereikbaar is, verwachten klanten ook een snellere service van u als ondernemer. Het is dus belangrijk producten snel te leveren of snel te reageren op een vraag van de klant.

3. Weet wie de klant is

Het is belangrijk om te weten wie u aan de lijn heeft. Zorg voor een goed werkend traceersysteem, zodat u de klant kunt verrassen met kennis over de klant als u hem of haar aan de telefoon heeft. Zo gaat de klant zich thuis voelen en komt hij of zij sneller bij u terug.

4. Speel in op de wensen

Zorg dat u de wens van de klant al kunt achterhalen voordat de klant deze wens specifiek benoemt. Zo voelt de klant zich zowel als klant als als mens gewaardeerd. Dit leidt tot trouwe klanten die dit ook weer aan hun vrienden en kennissen doorvertellen.

7. Breng de klant in kaart

Het is belangrijk om te weten wie van uw klanten ontevreden, tevreden of loyaal zijn. Met deze kennis kunt u bepalen welke klant welke aandacht nodig heeft. Met een kort klanttevredenheidsonderzoek kunt u achterhalen hoe tevreden of loyaal uw klanten zijn. Vraag tijdens dit onderzoek expliciet waarom zij ontevreden, tevreden of loyaal zijn. Deze antwoorden geven inzicht in de zwaktes en kansen van uw bedrijf. U kunt deze vervolgens omzetten in klantgerichte acties die de relatie met de klant versterkt.

8. Geef de klant een financieel voordeel

U kunt de klant aan u binden door een financieel voordeel te geven, bijvoorbeeld door een introductiekorting. Dit werkt goed op korte termijn. Op lange termijn kunt u bijvoorbeeld de klant om de paar jaar een korting geven omdat zij al een bepaalde tijd klant zijn.

9. Geef de klant iets extra

Door uw loyale klanten iets meer aan te bieden dan vooraf is afgesproken, overtreft u de verwachtingen van de klant. Zo houdt u een sterke relatie in stand. Speel daarbij in op de interesses en voorkeuren van de klant: zo laat u uw waardering voor de klant zien.

Feedback verzamelen

Omdat u als ondernemer graag op uw klanten inspeelt, is het belangrijk om te weten wat zij van uw bedrijf of dienst vinden. Hiervoor kunt u de Places Reviews inschakelen. Met uw Places reviewpagina nodigt u klanten gemakkelijk uit tot het achterlaten van een beoordeling, waarmee u potentiële klanten op weg helpt. Wilt u meer weten? Neem contact op met onze klantenservice op het nummer 024-3555299. Wij helpen u graag verder!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek