Menu

Meat free day: groot deel websites diëtisten niet responsive



Meat free day: groot deel websites diëtisten niet responsive

Op veel bedrijven, scholen en instellingen wordt er al rekening gehouden met het minder eten van vlees, onder andere door het inlassen van Meat Free Monday. De productie van vlees is namelijk erg belastend voor het milieu en duur. Milieuorganisaties proberen daarom mensen steeds meer van het (te) veel vlees eten af te helpen. Om hier wereldwijd aandacht voor te vragen, is nu ook de World Meat Free Day in het leven geroepen. Deze vindt uiteraard plaats op een maandag, te weten op 12 juni. Wilt u ook minder vlees eten, of zelfs vegetariër worden, dan kan het goed zijn om een diëtist in de arm te nemen. Vaak kun je al handige tips opdoen op de website. Maar hoe goed zijn deze beveiligd? En zijn deze te bezoeken op de mobiele telefoon?

Beveiliging

Van de 172 onderzochte websites uit de database van Telefoonboek.nl in de categorie 'Diëtist' bezitten er 31 een SSL-certificaat. Dat betekent dat 141 websites niet beveiligd zijn door middel van https, hetgeen neerkomt op ongeveer 82%. In deze gevallen kan het zo zijn dat een gedeelte van de website waar met persoonsgegevens wordt gehandeld zich wel achter een (vaak externe) beveiligde verbinding bevindt. De hoofdwebsites daarvan zijn echter nog niet in het bezit van een SSL-certificaat. Gegevens die daar worden ingevuld zijn daardoor nog altijd niet beveiligd.

Responsive

Ook zijn de websites getest op responsiveness. Responsiveness houdt in dat de website meebeweegt met het apparaat waarop deze getoond wordt. Zo is deze dus altijd goed leesbaar en bruikbaar ongeacht het apparaat waarop deze bekeken wordt, zoals op de smartphone. Bij 38% van de 172 diëtistenpraktijken werd een responsive website gevonden. Dat betekent dat 62% van de websites van diëtisten aan bruikbaarheid en leesbaarheid inboet als deze bekeken worden op mobiel of tablet.

Gemiste kans

Volgens Ronny Oonk, manager van Places Websites en onderzoeker van Telefoonboek.nl, laten diëtisten hier een grote kans liggen: "Een website kan als uithangbord dienen voor je bedrijf. Je zou er bijvoorbeeld tips kunnen etaleren voor bezoekers. Daarmee druk je ze op het hart dat de professionals in uw praktijk over voldoende vakkennis beschikken. Wanneer deze ook op mobiel goed werkt, en de gegevens van bezoekers goed beveiligd zijn, geeft dat een professionele uitstraling richting potentiële cliënten."


Delen:



Reacties