Bedrijfsratings op Telefoonboek.nl: laat een goede indruk achter!



Bedrijfsratings op Telefoonboek.nl: laat een goede indruk achter!

Als ondernemer probeert u er natuurlijk voor te zorgen dat klanten een goede indruk hebben van uw bedrijf. Telefoonboek.nl meet met haar nieuwe bedrijfsratings voor u wat klanten vinden van uw onderneming. Het gemiddelde cijfer dat klanten aan uw onderneming geven, komt bij uw bedrijfsvermelding te staan. Zo kunt u makkelijk tonen aan klanten dat u bereikbaarheid, service en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Hoe hoger klanten uw onderneming beoordelen, hoe groter de kans dat nieuwe klanten contact met uw opnemen. Wilt u weten waar u precies op wordt beoordeeld en hoe u uw rating kunt verbeteren? Leest dan verder!

Meten is weten

Telefoonboek probeert een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld te geven van uw bedrijf. Naast de contact- en andere bedrijfsgegevens, wordt nu getoond welke indruk uw bedrijf bij andere bezoekers heeft achtergelaten. Met de bedrijfsrating kunt u laten zien hoe tevreden klanten zijn over u. Dit kan positief werken tegenover nieuwe of andere klanten die nog op zoek zijn naar het beste bedrijf voor hun wensen. Tot nu toe zijn er 268.000 ratings ingevuld. Door middel van een mini-enquête bij uw bedrijfsvermelding wordt de optie gegeven om vier vragen te beantwoorden over uw bedrijf. Namelijk:

1. Telefonische bereikbaarheid

Eén van de belangrijkste dingen voor MKB'ers is bereikbaarheid. Op het moment dat klanten en potentiële klanten uw bedrijf niet kunnen bereiken stappen deze al snel naar de concurrent. U loopt zo klanten mis. Bovendien draagt een slechte bereikbaarheid ook bij aan de eerste indruk die klanten van u en uw bedrijf krijgen. Zorg er daarom voor dat u telefonisch goed bereikbaar bent. Een goede telefonische bereikbaarheid zorgt er voor dat klanten uw bedrijf vertrouwen en dus ook sneller gebruik willen maken van uw diensten. rating telefoonboekOp het moment dat klanten met de computermuis over uw nummer op Telefoonboek.nl heengaan, krijgen ze de optie om aan te geven of uw bedrijf telefonisch goed bereikbaar is, ja of nee. Mocht u de mobiele website gebruiken, dan verschijnt er een pop-up venster in uw scherm met voorgenoemde vraag. In het tabblad 'Antwoordservice' in uw Places account kunt u zien hoe vaak u niet bereikbaar was, en hoe u dit kunt verhelpen.

2. Algemene indruk

Naast bereikbaarheid wordt aan bezoekers van Telefoonboek.nl ook gevraagd om de algemene indruk van uw bedrijf te beoordelen op een schaal van 1 tot 5. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe uw bedrijfsvermelding op Telefoonboek eruit ziet, hoe uw website en social media pagina's eruit ziet en welke indrukken mensen krijgen van uw bedrijf. Dit kan beïnvloed worden door zowel uw bedrijfsvermelding met bedrijfsomschrijving als uw verdere communicatie uitingen.

3. Service

Ook uw service kan beoordeeld worden door bezoekers van uw bedrijfsvermelding op Telefoonboek. Service kan zich uitten van het eerste telefonische contact tot het laatste nazorg mailtje dat u de deur uitdoet. Het is altijd zaak om wat u belooft op uw website, waar te maken. Zodra klanten verwachtingen hebben die niet waargemaakt kunnen worden zullen deze eerder geneigd zijn dit negatief te beoordelen. Daarnaast moet u altijd voor uw klanten klaarstaan wanneer zij vragen of klachten hebben. Wilt u meer lezen over hoe u uw service naar een hoger niveau kan brengen? Lees dan onder andere de tips over webcare, over hoe een uniek mkb-bedrijf te zijn en over hoe uw klantrelaties op kunt bouwen.

4. Prijs/kwaliteit verhouding

Als laatste vraag hebben klanten de optie om hun mening te geven over uw prijs/kwaliteit verhouding. Houd hierbij rekening dat klanten dit waarschijnlijk alleen invullen als ze ook daadwerkelijk klant zijn geweest bij u. Deze beoordeling is daarom ook waardevol, omdat u klanten die ontevreden zijn over dit punt meestal niet terug ziet. Op deze manier krijgt u deze informatie alsnog.

Geen betere klant dan een tevreden klant

Nieuwe klanten krijgen met de rating een goede eerste indruk van uw onderneming. Het is dus belangrijk voor u dat deze door tevreden klanten wordt ingevuld. Om dit te stimuleren kunt u er bijvoorbeeld aan denken om klanten die u geholpen heeft attent te maken op de rating, zodat zij deze invullen op Telefoonboek.nl. Een goede rating is natuurlijk een uitstekende manier van gratis reclame voor uw bedrijf. Een negatieve rating daarentegen kan u tegenwerken. Zie het als een recensie van een restaurant. Op het moment dat mensen op zoek zijn naar dat restaurant en een negatieve recensie lezen zullen zij minder snel geneigd zijn gebruik te maken van de diensten van dat restaurant. Met andere woorden, probeer ervoor te zorgen dat u uw klanten tevreden houdt zodat dit ook terug te zien is in uw rating.

Knipkapper

De rating die op Telefoonboek.nl te zien is, is een gemiddelde score van de vier vragen. Dus een gemiddelde van uw telefonische bereikbaarheid, algemene indruk, service en prijs/kwaliteit verhouding. Op dit moment scoren bedrijven op Telefoonboek.nl gemiddeld een 6,6. Dat is dus een ruime voldoende, maar niet onmogelijk voor uw bedrijf om daar boven uit te steken! Een voorbeeld van een bedrijf dat op het moment een goede rating heeft is 'Knip-knapper.nl', een thuiskapper uit Cuijk. Knip-knapper.nl scoort gemiddeld een 7,4 met in totaal 30 beoordelingen.

knipkapper rating

Places Antwoordservice

Als MKB'er komt het wel eens voor dat u erg druk bent en geen tijd heeft om telefonisch optimaal bereikbaar te zijn. Het gevolg kan zijn dat klanten ontevreden zijn en u slecht beoordelen op dat onderdeel. Telefoonboek.nl heeft daarom de perfecte oplossing voor u, namelijk de Antwoordservice van Places. Voor de goedkoopste tarieven in Nederland kunt u voortaan tot 80 uur per week telefonisch bereikbaar zijn. Onze medewerkers staan uw klanten te woord met een persoonlijk script voor uw onderneming. Op die manier worden uw klanten netjes te woord gestaan, stappen zij niet naar de concurrent en kunt u uw klus afronden zonder onderbroken te worden. U kunt de klant terugbellen op een moment dat het u beter uitkomt. Meer informatie? Kijk dan op www.places.nl/antwoordservice. Heeft u vragen over de bedrijfsratings of de Places Antwoordservice? Neem dan contact op met onze service via 024-3555299.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek