Menu

Online Marketing

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Jeroen Rutten
Online Marketing
25 september 2017

Social media kanalen beheren? Hootsuite biedt uitkomst

Online aanwezigheid is voor de meeste bedrijven van groot belang. Naast het bezit van een website, kunnen verschillende social media kanalen eraan bijdragen om uw relatie met klanten en consumenten te versterken. Daarbij is het mogelijk dat op elk social media kanaal of aparte pagina verschillende informatie en content wordt geplaatst. Het is dan ook handig als deze content niet handmatig voor elke pagina moet worden ingesteld of ingepland. Hootsuite biedt dan een uitkomst en helpt om verschillende social media kanalen te beheren, monitoren en analyseren. Mogelijkheden Hootsuite biedt zowel een gratis als betaalde versie aan. Bij de gratis versie is het mogelijk om drie social media profielen toe te voegen. Voor deze profielen kunnen bedrijven posts en content inplannen die vervolgens automatisch geplaatst worden door Hootsuite. Daarnaast is het ook mogelijk om inzicht te verkrijgen in de groei van het aantal volgers en in de soort content die aansluit bij het publiek. De gratis versie is daarmee voornamelijk geschikt voor kleinere bedrijven zoals startende ondernemers. Het voordeel van Hootsuite is dan ook dat ondernemers een overzicht hebben waar meerdere social media kanalen gebundeld zijn. Hierdoor zijn bedrijven in staat om regelmatig en gestructureerd content te plaatsen op social media platformen. Naast de gratis versie zijn er ook uitgebreidere pakketten, waarvoor bedrijven en ondernemers moeten betalen. Zo is er de mogelijkheid om een Pro pakket aan te schaffen, maar ook een Business pakket. In tegenstelling tot de gratis versie, kunnen bedrijven tot vijftig social media profielen toevoegen en krijgen zij meer inzicht in data en campagnes. Hierdoor zijn zij in staat om hun social media performance verder te versterken. Het Business pakket is het meest uitgebreide pakket en biedt bedrijven ook 24/7 service en support en zaken als social media certificering. Voordelen Het grootste voordeel van Hootsuite is natuurlijk dat bedrijven één overzicht hebben voor verschillende social media kanalen. Hoewel meerdere social media platformen de mogelijkheid bieden om content en posts in te plannen, is het grote voordeel van Hootsuite dat dit voor meerdere platformen mogelijk is zoals LinkedIn, Twitter en Facebook. Daarnaast is het niet alleen prettig dat men meerdere platformen kan integreren, maar ook meerdere accounts en pagina's. Zo is het namelijk mogelijk dat bedrijven meerdere bedrijfspagina's hebben. Zo heeft Telefoonboek B.V. zowel een Facebookpagina voor Telefoonboek.nl, maar ook voor Openingstijden.com, Places.nl en Beste.nl. Daarnaast is het mogelijk om inzicht te krijgen in de statistieken van de geplaatste content zoals het aantal kliks en geografische gegevens. Tijd is geld De voordelen van Hootsuite zijn erg duidelijk, maar veel ondernemers zullen deze tool alleen gebruiken als zij hier ook daadwerkelijk van profiteren. En dat lijkt zeker zo, de tool zorgt er namelijk voor dat bedrijven tijd kunnen besparen als het aankomt op social media management en dat zorgt ervoor dat kostbare tijd aan andere zaken kan worden besteed.

Jeroen Rutten
Online Marketing
6 juni 2017

Vergroot uw online vindbaarheid met deze SEO tips!

Bent u een ondernemer en heeft u een eigen website? Dan is de kans groot dat u al eens gehoord heeft van zoekmachine optimalisatie (SEO) of het zelfs heeft toegepast. Bij SEO past u bepaalde trucs toe op uw website en in uw teksten waardoor uw website eerder naar boven komt zodra een zoeker bepaalde woorden gebruikt in een zoekmachine. Vandaag zoeken we bij Places.nl voor u uit hoe u uw online vindbaarheid kan vergroten door middel van zoekwoordsuggesties. Een inleiding: hoe werkt SEO nou precies? Bezoekers van een zoekmachine komen hier met een bepaalde vraag. Zoekmachines evalueren dan naar aanleiding van de ingevulde zoekwoorden welke beschikbare zoekresultaten het best matchen met de zoekopdracht. De meest relevante websites worden vervolgens in een ranking gepresenteerd aan de opdrachtgever. Zoekmachines bepalen dus hoe relevant uw website is en bepalen daardoor wanneer uw website weergegeven wordt. Hoe relevanter, hoe beter, want u wilt natuurlijk zo hoog mogelijk in Google tevoorschijn komen! Verzamel zoekwoordsuggesties via Google Een eerste en zeer gemakkelijke manier om meer zoekwoord suggesties te krijgen is door Google te gebruiken. Hiervoor typt u het zoekwoord dat u in eerste instantie zou willen gebruiken in en onder uw zoekwoord verschijnen suggesties van Google. Dit zijn zoekwoorden waar eerder al op is gezocht door gebruikers van Google. Daarnaast krijgt u bij de zoekresultaten acht suggesties van Google. Deze suggesties zijn vaak breder dan de suggesties die u krijgt in de zoekbalk. Zoekwoordplanner van Google Adwords Naast Google als zoekmachine op zich kunt u voor meer zoekwoorden ook de Zoekwoordplanner van Google Adwords gebruiken voor meer woordsuggesties. Als u aangemeld bent bij Google Adwords kunt u hier zoeken naar ideeën voor zoekwoorden en advertentiegroepen. Tools voor woordsuggesties: Yoast & Ubersuggest Tot slot zijn er ook nog tools voor woordsuggesties. Zo kan u zowel op Yoast als Übersuggest een zoekwoord opgeven en dan geven de tools woordsuggesties terug. Heeft u een Wordpress website? Dan kan u de SEO-tool van Yoast installeren en hier zoekwoordsuggesties mee zoeken via de Focus Keywordtool. Toepassen van de dataverzameling Waarschijnlijk heeft u met het toepassen van bovenstaande trucs ontzettend veel zoekwoordsuggesties gevonden. Het is natuurlijk onbegonnen werk om deze allemaal in uw tekst terug te laten komen. Kies een paar van de meest relevante en specifieke zoekwoordsuggesties en laat deze terugkomen in uw tekst. Naast Google-vriendelijk moeten uw teksten ook nog boeiend geschreven zijn, om bezoekers terug te laten keren naar uw blog- of nieuwspagina. Bedrijfsvermelding bij Places Naast het optimaliseren van uw eigen teksten kan u ook hoger ranken in de zoekmachines door op andere websites vernoemd te worden. Bij Places kunt u een gratis bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Daarnaast adviseren wij u graag om uw website zo goed mogelijk vindbaar te maken. Hiervoor zijn wij te bereiken op 024 - 3555 299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
24 april 2017

E-mailmarketing: de beste timing bepaalt u met lead scoring!

De eerste stap in marketing is vaak het verzamelen van leads. Dat zijn potentiële klanten die hun gegevens hebben achtergelaten via uw website. De beste strategie om deze klanten vervolgens naar een aankoop te leiden, verschilt per bedrijf. Met lead management combineert u verschillende tactieken om van uw leads klanten te maken. Places.nl bespreekt hoe u zo'n strategie voor uw eigen bedrijf kunt bepalen. Lead nurturing Veel website bezoekers zijn nog niet van plan om een aankoop te doen. De eerste stap is daarom om de gegevens van deze bezoekers te vragen. U kunt ze dan namelijk informatie toesturen, waardoor ze overtuigd raken om uw bedrijf kiezen. Gebruik daarvoor een kort contactformulier op de website, dat in het oog springt. Houd dit wel laagdrempelig en vraag enkel om een naam en e- mailadres. Eventueel kunt u nog een aanvullende vraag stellen om de interesse van de klant te bepalen. Vervolgens gaat u informatie over deze potentiële klant verzamelen, om te bepalen wanneer het juiste moment is om een e- mail te sturen. Lead scoring Het juiste moment om een e- mail te gaan sturen, is als uit het zoekgedrag van de consument blijkt dat deze klaar is voor een aankoop. Er wordt dan bijvoorbeeld gekeken naar hoevaak de consument het product heeft bekeken, zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, de nieuwsbrief ook daadwerkelijk heeft geopend of heeft doorgeklikt. De 'score' op elk van deze punten interpreteert u vervolgens om te bepalen hoe warm de lead is. E- mail Wat erg belangrijk is voor lead scoring, is dat u de salesafdeling niet te snel inschakelt. Denk daarbij aan mensen die wel interesse tonen, maar nog aan het oriënteren zijn. U kunt dan beter afwachten, omdat een consument snel geïrriteerd kan raken van ongewenste of te veel e-mails. De juiste informatie met de juiste timing, dat is de kunst! Stuur de consument dan ook informatie die specifiek en relevant is voor het profiel dat u vanuit lead nurtering van hem of haar heeft opgesteld. Met lead nurtering en scoring krijgt u een goed beeld van de behoefte en motieven van consumenten, waardoor u duurzame klantrelaties kunt laten groeien. Places.nl kan u helpen aan goede leads te komen. Meld u nu aan bij Places Leads en ontvang gerichte aanvragen voor uw bedrijf! Kijk gerust op Places.nl of neem vrijblijvend contact op via 024 - 3555 299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
18 april 2017

Affiliate marketing: iets voor uw bedrijf?

Als een klant iets koopt via een advertentie van uw bedrijf op mijn website, krijg ik daar een bedrag voor. Zo werkt affiliate marketing. Deze manier van adverteren staat op de derde plaats van marketingvormen waar het meeste geld in wordt geïnvesteerd. Om affiliate marketing tot een echt succes te maken voor uw bedrijf, is echter wel wat kennis nodig. Die kennis brengt Places.nl u bij met de drie P's! Passie Een advertentie die ergens weggestopt staat in een hoek, levert natuurlijk weinig op. Het is belangrijk dat de publishers of bloggers aan wie u affilitate marketing uitbesteedt, uw product of dienst met passie presenteren. Bloggers kunnen uw product of dienst bijvoorbeeld opnemen in de stukken die ze schrijven. Ook voor adverteerders is passie belangrijk, want affiliate marketing draait om netwerken. De grote publishers geven vaak maar een beperkt aantal plekken aan adverteerders, dus het is van belang om uw invloed te vergroten door een band op te bouwen. Pragmatisch Voor affiliate marketing is het van belang dat u open staat voor experimenteren. De doelgroep bepalen is immers simpel, maar hen op een doeltreffende manier bereiken vergt soms wat oefening. Probeer verschillende mogelijkheden uit wanneer u affilate marketing gaat inzetten en ontdek welke manier het beste werkt voor uw bedrijf. Ontdek bijvoorbeeld welke categorie website of blogs de meeste click- throughs opleveren. Van trial & error kunt u immers veel leren! Prestatie Het meetbaar maken van uw doelen is bepalend voor het succes van affilitate marketing. Op die manier kunt u analyses maken van verschillende tijdsperiodes, om de gegevens over het aantal doorkliks, de click sale ratio, verkoop, kosten en omzet te verzamelen. Door de inzichten die dit oplevert kunt u de marketing bijschaven en zo effectief mogelijk maken. Maak echter geen drastische beslissingen. Wacht altijd een maand voor u een verandering doorvoert, zodat u zeker weet dat de trend stabiel is Vergeet een verandering ook niet te communiceren met de adverteerders. Voor- en nadelen Het voordeel van affiliate marketing is dat u alleen betaalt voor resultaat. Ook kunt u kiezen voor een netwerk, zodat u niet zelf websites hoeft te benaderen. Verder ontvangt u via deze vorm van marketing ook extra advies en ondersteuning. Nadelen zijn echter wel dat u zelf een tracking systeem moet inschakelen om de gegevens te registeren wanneer u geen netwerk heeft. Daarnaast zijn niet alle producten geschikt voor affiliate marketing, denk daarbij vooral aan goedkope producten met weinig marge. Tot slot is het goed om altijd de Key Performance Indicators van uw bedrijf in het achterhoofd te houden. Dit zijn de maatstaven waarmee u de prestaties van uw organisaties analyseert. Het ontwikkelen van een strategie is daarvoor essentieel. Aan de hand van de maatstaven kunt u vervolgens bepalen of de geplande strategie succesvol is, of moet worden bijgesteld. De eerste stap om te adverteren kunt u vandaag al zetten. Met een advertentie op de pagina van Telefoonboek.nl en Openingstijden.nl bereikt u 6,6 miljoen potentiële klanten! Voor meer informatie belt u vrijblijvend met 024 - 3555299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
7 april 2017

FAQ over Places.nl

Places.nl biedt verschillende diensten aan. Het is logisch als u hier nog een aantal vragen over heeft en daarom heeft Places.nl de meest gestelde vragen van de antwoordservice, onze websites en adverteren voor u op een rijtje gezet! Places antwoordservice Waarom zou ik een antwoordservice nemen? Een antwoordservice is een uitkomst als u zelf niet altijd in de gelegenheid bent om de telefoon op te nemen. Telefonistes van de betreffende telefoondienst nemen dan voor u de telefoon op en laten voor u een bericht achter. Door een antwoordservice in te schakelen krijgen worden uw klanten altijd telefonisch te woord gestaan en loopt u geen gesprekken mis. Hoe weet de telefonist(e) wat er gezegd moet worden tegen de beller? Als u een antwoordservice bij ons afsluit stellen wij in overleg met u een script samen. Hierin staat hoe de telefoon opgenomen mag worden. Daarnaast kunt u nog extra informatie en veel gestelde vragen kwijt. Zo kunnen onze collega"s uw klant te woord staan zoals u dat zelf zou doen. Hoe weet ik wat er aan de telefoon is besproken? Na ieder telefoongesprek laten de telefonistes notificatie voor u achter per e-mail waarin u kunt lezen wat de telefonistes met de beller hebben besproken. Hierin staat ook de naam van de (potentiële) klant in en het telefoonnummer, zodat u terug kunt bellen. Meer informatie zoals klantnummers, e-mailadressen of ordernummers kunnen ook uitgevraagd worden door onze collega"s. Dit mag u dan vermelden tijdens het instellen van het belscript. Places websites Waarom zou ik mijn website via Places.nl maken? Via Places.nl kunt u gemakkelijk een bedrijfswebsite aanmaken. U kiest zelf een domeinnaam, de kleuren en de inhoud en wij zorgen voor de hosting. U kunt dus al uw ideeën, foto's en tekst aanleveren per mail en onze servicedesk verwerkt deze op uw website. Uiteraard kunt u dit ook zelf doen, door in te loggen op het Places Website dashboard. U heeft al een professionele website vanaf €99,- per maand. Kunnen mijn klanten een Places Website ook op hun mobiel bereiken? De websites die via Places.nl gemaakt zijn geschikt voor alle apparaten. Deze kunnen dus ook goed bekeken worden op een smartphone of tablet. Daarnaast kunt u uw Places Website helemaal zelf customizen. Zo bepaalt u zelf de titel van uw website, de kleuren en kan u uw eigen afbeeldingen uploaden. Places adverteren Hoe kan Places.nl mijn online vindbaarheid vergroten? Als uw bedrijf op meerdere plekken online gelinkt is dan verhoogt dit de SEO van uw website. De links zorgen er namelijk voor dat de organische vindbaarheid van uw website binnen zoekmachines als Google wordt vergroot, waardoor u hoger in de zoekresultaten terecht komt. Door u aan te melden voor een gratis bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com bent u gelijk een stuk verder. Waarom zou ik dan een betaalde vermelding nemen? Met een betaalde bedrijfsvermelding kunt u nog meer bedrijfsinformatie tonen via Telefoonboek.nl én krijgt u een advertentie met zoekwoorden en plaatsen. Hiermee wordt uw bedrijf uitgelicht ten opzichte van de reguliere zoekresultaten met bedrijfsnaam, logo, foto's en slogan. Wilt u meer informatie over een van onze diensten? Dan helpen wij u graag verder om meer klanten en daarmee meer omzet te genereren. Neem contact met ons op via 024 - 3555 299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
21 maart 2017

Het beste tijdstip voor reclame voor uw doelgroep

Op welk moment kunt u nu het beste klanten werven of uw product aanprijzen? Dit is een van de meest gestelde vragen door ondernemers. Places.nl heeft voor u uitgezocht wanneer de consument het makkelijkst over te halen is. Tijdstippen Dat hier letterlijk dagdelen aan te verbinden zijn wist u misschien niet. Uit onderzoek is gebleken dat men 's ochtends op safe speelt. Dit houdt in dat men 's ochtends langzamer en bedachtzamer beslissingen maakt. Wanneer u bijvoorbeeld telefonisch klanten wil benaderen om zich bij u in te schrijven, kunt u dus het beste niet 's ochtends bellen. Echter, de tijd van het nemen van beslissingen vermindert gedurende de dag. Dan wordt er eerder een beroep gedaan op heuristieken. Dit houdt in dat men eerder vertrouwt op kleine delen van informatie, in plaats van heel bedachtzaam alle informatie langs te gaan. Toepassen Wanneer u bijvoorbeeld reclame inkoopt op televisie of op de radio is het daarom het beste wanneer u dit in de avond uit laat zenden. Wat ook goed is om te weten, is dat er geen verschil bestaat tussen avond- en ochtendmensen. U bereikt dus de hele doelgroep in een keer. Dit geldt uiteraard ook voor bedrijven, wanneer u hen aan het einde van de dag benaderd om bijvoorbeeld klant van u te worden, zal de kans iets groter zijn dat ze met u in zee gaan. Places.nl kan u helpen bij het bereiken van uw doelgroep. Via ons kunt u de juiste data verkrijgen voor het benaderen van potentiele nieuwe klanten. Bel voor meer informatie gerust even naar 024 - 8200 609. Wij helpen u graag verder

Jeroen Rutten
Online Marketing
9 februari 2017

Aanbiedingen timen: hier moet u op letten!

Een advertentie met sterke inhoud is belangrijk, maar zonder goede timing loopt u alsnog veel inkomsten mis. Ook met een klein marketingbudget kunt u met een goed getimede reclamecampagne veel consumenten bereiken. Vandaag vertelt Places.nl hoe de juiste timing uw advertentie tot een succes maakt. Gemoedstoestand Consumenten hebben meer aandacht voor advertenties die aansluiten op hun stemming. Het aanpassen van advertenties op de behoefte van de klant heet mood marketing. De data over het huidige online gedrag van de consument wordt daarbij gecombineerd met een digitaal beeld van de gemoedstoestand. Als een consument bijvoorbeeld zomerse liedjes luistert via internet, worden de advertenties daar meteen op aangepast. Beste dag Campagnes zijn over het algemeen op dinsdag het meest effectief. Let wel: het beste moment hangt natuurlijk af van uw branche en doelgroep. Het beste is om niet te veel, maar goed opgezette campagnes te voeren. Als een klant namelijk te vaak mailtjes ontvangt, is de kans op afmelding natuurlijk groot. Goede acties spelen in op de behoefte van de doelgroep, zoals het kopen van nieuwe schoolspullen in augustus of een kluskorting voor de grote schoonmaak in de lente. Betrek meerdere social media kanalen om acties te promoten. Vaste klanten Waar bedrijven de plank misslaan bij het opstellen van marketingcampagnes, is dat ze teveel richten op nieuwe klanten. Het werkt natuurlijk goed om nieuwe klanten met een kortingscode over te halen tot een aankoop, maar ook uit uw vaste klantenbestand kunt u extra omzet halen. Toon bijvoorbeeld bijpassende accessoires in de bevestigingsmail wanneer de klant net een aankoop heeft gedaan. Of vergroot de goodwill onder deze klanten met gepersonaliseerde acties. Geef bijvoorbeeld een verjaardagskorting of organiseer een speciale pre-sale avond voor uw vaste klanten. Tijdsdruk Naast een goede timing, zijn consumenten ook gevoelig voor tijdsdruk. Geef daarom bijvoorbeeld een verlooptijd bij de aanbieding, zoals een dagaanbieding of korting voor alleen de eerste 1000 klanten. Dat dwingt mensen om snel een keuze te maken. Te veel voorwaarden geven werkt echter averechts, dus houd het hier dan ook bij. Door te adverteren op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl bereikt u 6,6 miljoen potentiële klanten! Bel vrijblijvend voor meer informatie over deze dienst met 024 - 3555299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
27 januari 2017

Marketingstrategie: de kracht van volgorde

Al eerder las u over de verschillende manieren waarop u als consument door marketingtrucjes wordt beïnvloed. In uw eigen business kunt u dit soort methodes ook toepassen! Er zijn twee technieken effectief gebleken om het aantal aankopen te verhogen. Hoe u dat toepast in uw bedrijf, vertelt Places u in deze blog. Het duurste product als anker Ook wel bekend als 'het anker effect'. Consumenten gebruiken het eerste product dat ze zien als ankerpunt om mee te vergelijken. Vervolgens lijken producten die goedkoper zijn dan het 'ankerproduct' voordelig en andersom. Pas dit toe door bijvoorbeeld een maximum aantal producten te noemen dat gekocht mag worden bij een aanbieding. Mensen nemen het maximum dan als anker, waardoor ze aantoonbaar meer gaan kopen. Het eerste product heeft de voorkeur Het eerste product wordt niet alleen als ankerpunt gebruikt, maar consumenten hebben ook een voorkeur voor het eerste product dat ze zien. Bij producten van dezelfde categorie, is de volgorde dus erg belangrijk! Plaats producten op prijs van hoog naar laag, of trek de aandacht naar het duurste product. Het ankereffect wordt dan weer geactiveerd; de goedkopere producten lijken extra voordelig. Tips & tricks Het aantal aankopen neemt toe wanneer u een actie presenteert in de vorm van '4 voor de prijs van 2' in plaats van '50 cent per stuk'. De prijs komt op hetzelfde neer, maar in het eerste voorbeeld is '4' het anker en daarom lijkt 2 euro een stuk voordeliger dan de prijs uit het tweede voorbeeld. Bovendien koopt de consument dan ook 4 stuks, in plaats van maar 1 of 2. Tot slot is het belangrijk dat u niet alleen maar dure producten presenteert. De klant kan dan afhaken, dus zorg dat goedkopere producten toch goed vindbaar zijn. Naast de kracht van volgorde, zijn er talloze andere manieren om potentiële klanten te overtuigen. Zit het probleem bij uw business juist in het bereiken van deze consumenten? Adverteer dan via Openingstijden.com en Telefoonboek.nl. Daarmee heeft u een bereik van 6,6 miljoen potentiële klanten! Voor het maken van een goede, zakelijke website kunt u ook terecht bij het team van Places. Bel vrijblijvend voor meer informatie naar 024 - 3555299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
4 januari 2017

Gelooft u nog in deze 5 mythes over online adverteren?

Als ondernemer is het lastig om alle ontwikkelingen en onderzoekspublicaties op het gebied van internetmarketing bij te houden. Dat mag natuurlijk geen reden zijn om niet te participeren in online adverteren! In deze blog leest u over de bekendste mythes die bestaan over adverteren. Met die kennis kunt u uw onderneming vernieuwen! #1 'Online adverteren werkt alleen voor grote bedrijven" De belangrijkste van allemaal. Online adverteren is in tegenstelling tot een paar jaar terug niet meer weg te denken. Ook kleine marketingcampagnes kunnen de doelgroep tegenwoordig op allerlei manieren bereiken: van e-mailmarketing tot advertenties voor alle smartphonegebruikers die bij uw bedrijf in de buurt zijn. Via Places.nl kunt u sinds kort zelfs uw eigen unieke doelgroep met bedrijfsgegevens bereiken, dus begin snel met uw eigen campagne! #2 'Social media? Nee hoor, daar zitten mijn klanten niet op!' Een bekend excuus. Nederland is niet alleen de koploper als het gaat om social mediagebruik, maar het aantal gebruikers boven de 55 jaar is zelfs de grootste groep op Facebook. Dit is gebleken uit onderzoek van een Brits statistiekbureau en verder werd duidelijk dat maar liefst 65% van de Nederlanders een social media account heeft. Die kennis is voor uw bedrijf interessant, omdat u via social media veel klanten kunt bereiken en overtuigen tot een aankoop. #3 'Het is niet nodig om te reageren op feedback via social media' Reageren op feedback is cruciaal voor het creeëren van goodwill onder potentiële klanten. Door te reageren op positieve feedback, wordt uw bedrijf persoonlijker en daardoor toegankelijker. Zelfs negatieve feedback kan uw business ten goede komen. Wanneer u hier op een goede manier, openbaar op reageert zien klanten dat uw bedrijf een goede service biedt. Dat vergroot het vertrouwen! Vraag bestaande klanten dan ook om een beoordeling na een aankoop. #4 'Meer traffic, meer geld' Dat is helaas niet waar. Het blijkt dat het naast goede marketing net zo belangrijk is om kritisch te kijken naar de inhoud van uw website. U bent er nog niet wanneer het aantal bezoekers begint toe te nemen. Is de customer journey bijvoorbeeld wel optimaal ingericht? Het Places team kan u helpen bij het maken van een goede, zakelijke website. #5 'E-mailadvertenties belanden toch in de spambox' Nee, het hangt er maar net van af hoe u dit soort marketing aanpakt. Zorg er voor dat de e- mails toegevoegde waarde heb door de content in doelgroepen te scheiden. Stuur klanten die net een kledingaankoop hebben gedaan bijvoorbeeld een mail na met accessoires, in plaats van een mail met daarin hetzelfde item. Door de e- mailmarketing te optimaliseren aan de hand van uw websitestatistieken, verhoogt u het aantal click-throughs. Wilt u de diensten van Places.nl zelf ook inzetten om een unieke doelgroep met bedrijfgsgevens te bereiken, om uw marketing te optimaliseren? Of heeft u nog hulp nodig bij het maken van een goede, zakelijke website waar u in advertenties naar kunt verwijzen? Bel dan vrijblijvend voor meer informatie naar 024 â 3555299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
20 december 2016

Marketing en het brein: hoe werkt dat?

Kennis wordt in het brein opgeslagen in netwerken: wanneer een bepaald concept wordt geactiveerd, worden ook concepten geactiveerd die daarmee te maken hebben. Een voorbeeld hiervan is het NS project, waarbij afbeeldingen van boekenkasten in stiltecoupees werden geplaatst. Mensen bleken hierdoor minder te gaan praten: een bibliotheek associëren we met stilte. Marketing beïnvloedt u op talloze manieren en hoe dat gebeurt, leest u in deze blog. Beloning Als iemand u aankijkt, activeert dat de beloningsdelen in uw hersenen. Dit effect geldt ook voor andere sociale uitdrukkingen, zoals wanneer iemand naar u lacht. Producten worden in de reclame daarom vaak naast een gezicht geplaatst dat u lachend aankijkt. Het gevolg is dat u het product positiever beoordeeld. Ook de aantrekkelijkheid speelt daarbij een rol: we schrijven automatisch positieve eigenschappen toe aan mensen met een knap gezicht. Associaties De consument wordt continu getriggerd door reclames die associaties die reeds gevormd zijn activeren in het brein. Deze associaties worden dan gelinkt aan het product in de reclame. Dit proces het priming. Een voorbeeld hiervan is wanneer Coca Cola in een reclame te zien is met sprankelend water. Water is geassocieerd met verkoeling, waardoor Coca Cola daar in uw hersenen óók aan gekoppeld wordt. Een ander voorbeeld is dat klanten in een winkel meer schoonmaakproducten kopen, wanneer ze worden geprimed met citroengeur. Citroengeur associëren we natuurlijk met schoonmaken! Misattributie Bij misattributie schrijft u een bepaald gevoel toe aan een product, terwijl dat gevoel helemaal niet door het product is veroorzaakt. Een voorbeeld hiervan is dat we een voorkeur hebben voor informatie die we snel en makkelijk kunnen verwerken. Hier werd onderzoek naar gedaan op de aandelenmarkt, waarbij de aandelen van KAR het bijvoorbeeld beter deden dan die van RDO. Mensen denken dan dat ze het bedrijf KAR beter vinden, terwijl hun voorkeur eigenlijk met de naam te maken heeft. Een simpele bedrijfsnaam is daarom een pré! Heuristieken of nadenken? Heuristieken zijn vuistregels waarmee we dingen beoordelen. Die gebruiken we vooral als we moe zijn of geen zin en tijd hebben om ergens goed over na te denken (bijvoorbeeld tijdens reclames). Zo onthouden we levendige gebeurtenissen beter en maken we schattingen op basis van het aantal voorbeelden dat we ergens van hebben. In marketing wordt hier slim op ingespeeld door bijvoorbeeld een expert aan het woord te laten wanneer het gaat om producten met een medische of geavanceerde werking of percentages te noemen wanneer men overtuigd moet worden. Natuurlijk kunt u deze marketingtechnieken ook inzetten als bedrijf. Speel bijvoorbeeld in op de laatste heuristiek van schattingen, door de klant (goede) reviews van uw bedrijf te tonen. Schakel de dienst van Places.nl in, om reviews voor u te verzamelen en te beheren. Adverteren kan ook: met een advertentie op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com bereikt u 6,6 miljoen potentiële klanten! Bel vrijblijvend voor meer informatie met 024 - 3555299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
24 november 2016

Zo optimaliseert u advertenties met consumentgegevens

Zelf heeft u vast ook wel eens een Facebook- advertentie voorbij zien komen van hardloopschoenen, die u toevallig nét die week wilde gaan aanschaffen. Maar is dat wel zo toevallig? Nee. In uw smartphone alleen al zitten talloze trackers die bijhouden welke producten of diensten u interesseren. Uw zoekopdrachten bijvoorbeeld, worden automatisch opgeslagen. Twittert u vaak over hardlopen? Dan worden de advertenties die u te zien krijgt daarop afgestemd. Consumentgegevens van Twitter kunt u ook inzetten voor de marketingstrategie van uw eigen business. Hoe dat werkt, leest u in deze blog. Doelgroep Adverteren via social media is big business: het is de beste manier om in contact te komen met de doelgroep. De conversie van uw bedrijf verhoogt echter alleen wanneer de advertenties relevant zijn voor de consument. Richt u dan ook op een doelgroep die uit gegevens interesse blijkt te hebben in uw product of dienst. Maar hoe komt u aan dit soort 'gegevens'? Consumentgegevens Consumentgegevens worden op allerlei manieren verzameld: van GPS-locaties tot social media en van online aankopen tot zoekopdrachten. Twitter registreert bijvoorbeeld via de eigen app welke andere apps gebruikers ook geïnstalleerd hebben op hun smartphone. Die losse data zeggen op zichzelf niks, maar wel wanneer ze geanalyseerd en gecombineerd worden. Op die manier wordt per gebruiker een klantprofiel opgezet wat bestaat uit demografische gegevens, interesses en voorkeuren. Hoe werkt het? Grote bedrijven werken met deze gegevens door cookies: wanneer een consument een website bezoekt, wordt het profiel van diegene direct doorgestuurd naar zo'n 40 bedrijven. Het bedrijf voor wie die consument het meest relevant is, betaalt om een advertentie te mogen tonen. Wanneer u adverteren op deze manier slim inzet, neemt uw bereik enorm toe. Zelf aan de slag U kunt zelf een bedrijf inschakelen die op basis van consumentegegevens profielen voor u opstelt, zoals Snakeware. Zijn andere bedrijven de consumenten van uw bedrijf? Schakel dan de service van Places Klanten in. Daarmee creëert u een eigen unieke doelgroep, gebaseerd op uw branche en regio. U ontvangt de gegevens van deze bedrijven voor uw eigen marketingcampagne. Slim adverteren kan ook met een advertentie op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com, waarmee u 6,6 miljoen potentiële klanten bereikt. Bel voor meer informatie over Places Adverteren vrijblijvend met 024 â 3555299.

Jeroen Rutten
Online Marketing
17 november 2016

eWOM: de mogelijkheden voor ondernemers

Consumenten willen een steeds actievere rol spelen in de communcatie rondom producten en diensten. Zij hebben het idee dat de informatie die door medeconsumenten wordt geleverd betrouwbaarder en objectiever is. EWOM is de ideale oplossing. Door dit als ondernemer te faciliteren zult u zelf ook de vruchten hiervan plukken. Hoe doet u dat? Places.nl geeft u een aantal tips. eWOM De beste manier waarop u zelf beter in de publiciteit komt en u tegelijkertijd uw klanten de kans biedt zich te laten horen is via eWOM. EWOM staat voor electronic word-of-mouth, de Engelse variant van elektronische mond-tot-mondreclame. Feitelijk houdt het in dat u de mogelijkheid op sociale media en websites creëert voor uw klanten om hun mening te geven. Dit is voor iedereen zichtbaar en zo komt uw bedrijf online aan bod. De meest voorkomende vormen van eWOM zijn comments, ratings en reviews. Dit is dus informatie die door klanten wordt aangeleverd. Zoals gezegd worden de reacties geschreven door klanten betrouwbaarder geacht door andere (potentiële) klanten. Bij vele positieve reacties en waarderingen zult u dan ook al snel resultaat merken. Mogelijkheden bieden en zelf profiteren De vrees van veel ondernemers is negatieve eWOM. Reviews en comments lijken op het eerste gezicht misschien vooral een podium voor negatieve reacties en de controle vanuit uw kant lijkt in eerste instantie klein. Desalniettemin zijn er verschillende manieren waarop u de reacties van klanten tot uw voordeel kunt omzetten. Een van de meest voorkomende vorm van eWOM is aan de hand van reviews. Dit biedt klanten een uitgebreide kans om hun reactie te verwoorden. Tegelijkertijd stelt het uzelf in staat om te reageren op uw klanten. Door antwoord te geven op vragen of te reageren op opmerkingen toont u zowel uw bestaande als potentiële klanten betrokkenheid en transparantie. Faciliteren Elektronische mond-tot-mondreclame behoeft de juiste platformen. Van belang zijn de volgende aspecten: 1. Goede online vindbaarheid 2. Professionele en zakelijke uitstraling 3. Mogelijkheid tot direct contact met uw klant Via Places Reviews kunt op een betrouwbare en simpele manier vele reviews generen en controleren. Places Reviews biedt u zowel goede online vindbaarheid als een professionele uitstraling. Daarnaast beheert u gemakkelijk uw reviews via uw eigen Reviews Dashboard. Vanuit daar kunt u gemakkelijk uitnodigingen voor reviews versturen. De professionele uitstraling wordt gegarandeerd door het serviceteam dat de reviews voor u controleert en valideert. U kunt uw bedrijf gratis aanmelden of telefonisch contact opnemen voor meer informatie op 024 3555 299.




Even geduld alstublieft...