Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Zo gebruikt u klantbeoordelingen in uw voordeel!



Zo gebruikt u klantbeoordelingen in uw voordeel!

Sociale bewijskracht blijkt het effectiefste middel om potentiële klanten over de streep te trekken. Uit onderzoek blijkt dat 83 procent van de online kopers eerst kijkt naar de online reviews. Vooral negatieve beoordelingen blijken de beslissing te beïnvloeden. Het is dan ook verleidelijk om de reviews zelf aan te passen, maar er zijn een hoop bedrijven die daarmee al de mist in zijn gegaan. Internet vergeet niks, dus vandaag leest u hoe u zonder problemen voor goede reviews kunt zorgen.

Transparantie

Te veel goede reviews kunnen wantrouwen opwekken. Slechte reviews kunnen uw bedrijf juist ten goede komen, mits u daar goed op reageert. Zorg dat u openbaar reageert op iedere klacht, zodat u laat zien dat u met de klant een oplossing zoekt wanneer er iets niet naar wens verloopt. Transparantie vergroot namelijk het vertrouwen. Dit is natuurlijk alleen effectief wanneer u uw beloftes ook nakomt.

Feedback

Als naar buiten komt dat u neppe reviews plaatst, is uw reputatie in één klap beschadigd. U kunt er natuurlijk wel voor kiezen om uw reviews te laten controleren door een bedrijf, maar zorg ervoor dat uw klanten zélf een review plaatsen. Doe dat niet door te vragen om goede beoordelingen, maar verzoek klanten om feedback te geven na een aankoop. Klanten die tevreden zijn denken er namelijk minder snel aan om een review te plaatsen, dus een verzoek na aankoop kan een hoop positieve beoordelingen opleveren.

Reageren

Reageer niet alleen altijd professioneel en positief op negatieve reviews, maar doe dat ook eens bij positieve beoordelingen. Door te laten zien dat u betrokken bent bij de klant, creëert u good will en kiezen nieuwe klanten eerder voor uw bedrijf. Reageer dan ook altijd snel op vragen en houd uw social media accounts goed bij.

Reviews controleren

Wist u dat u een service kunt inschakelen waarmee u bestaande klanten uitnodigt voor het plaatsen van een review over uw business? Places Reviews ontwerpt met u een unieke e- mailuitnodiging en houdt u op de hoogte van iedere nieuwe review. De reviews kunt u vervolgens delen op uw website of via social media. Kijk voor meer informatie op Places.nl of neem vrijblijvend contact op met 024 â 3555 299.


Delen:



Reacties