Inspiratie

Altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

In gesprek met... Led Techniek Nederland

Vorige week ging Places in gesprek met Bart Vugts, oprichter en eigenaar van Led Techniek Nederland. Deze jonge onderneming weet LED verlichting in elke gewenste vorm toe te passen en ziet elke nieuwe opdracht als een uitdaging. In deze blog leest u hoe Led Techniek Nederland klanten vol enthousiasme weet te bereiken. Hoe Led Techniek Nederland begon Na een aantal jaren in de elektrotechniek te hebben gewerkt begon Bart Vugts in 2015 Led Techniek Nederland samen met een goede vriend. Vanaf begin 2016 runt hij deze onderneming alleen. In de elektrotechniek hield hij zich vooral bezig met automatisering, maar was hij hobbymatig al veel bezig met verlichting. Toen de ontwikkeling van LED verlichting in opkomst was en de mogelijkheden hiervoor groeide, werd zijn interesse groter en groter. Inmiddels heeft Bart, zoals hij zelf zegt "van mijn hobby mijn werk gemaakt." Nog steeds doet hij dit werk elke dag met veel plezier. Online vindbaarheid heb je zelf in de hand Het online vindbaar maken van Led Techniek Nederland heeft bijgedragen aan de groei die de onderneming het afgelopen jaar heeft doorgemaakt. Niet alleen mond-tot-mond reclame zorgt voor het bekendmaken van een onderneming. Bart geeft aan dat het belangrijk is om zichtbaar te zijn. Een website is het belangrijkste, "hierdoor kunnen mensen zien dat je er bent." Via sociale mediakanalen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn laat Led Techniek Nederland de resultaten van de werkzaamheden zien en houden ze (potentiële) klanten op de hoogte van verschillende productieprocessen. "Verversing van deze kanalen maakt het makkelijker om meer volgers te krijgen." Naast sociale media gebruiken mensen bij het zoeken naar ondernemingen ook veel websites als Google en Telefoonboek.nl. Zeker als men gewoon een telefoonnummer wil weten. Om ook deze mensen snel op de hoogte te kunnen brengen van Led Techniek Nederland heeft Bart gekozen voor een Places Plus vermelding. "Het is natuurlijk even afwachten wat voor effecten dit heeft, maar door een leuke aanbieding is dit zeker het proberen waard!" Vasthouden en niet meer loslaten "Vasthouden en niet meer loslaten." Dat is de tip die Bart collega-ondernemers wil meegeven. Elke uitdaging aangaan en alles eruit halen wat er in zit, zijn de motivaties die nodig zijn om startende ondernemingen tot een succes te maken. "En natuurlijk zorgen dat je goed bereikbaar bent" vult hij daarop aan. Ook bij een gemist telefoontje is het van belang om alsnog contact op te nemen met de klant. Bent u ook vastbesloten om uw onderneming een vliegende start of een boost geven als het gaat om online vindbaarheid? Bekijk dan onze advertentiepakketten via onze website of neem telefonisch contact op via 024 - 3555 299.

Marije Schiffelers
Inspiratie
5 april 2017

Exporteren voor zelfstandig ondernemers: Deel II

Afgelopen maandag las u in onze blog over de exportmogelijkheden en de groei van de Nederlandse exportmarkt. Heeft u er zelf ook wel eens over nagedacht om te exporteren? Of bent u benieuwd welke kansen er liggen? Om als zelfstandig ondernemer uw handel over de grenzen voort te zetten is niet altijd even makkelijk, maar kan u wel veel opleveren. Places.nl zette de tips voor u op een rijtje. Waarom exporteren? Het is uiteraard niet onbelangrijk om te realiseren wat exporteren u kan opleveren. Allereerst draait het vooral om het aanboren van nieuwe markten waar u winst kunt halen. Misschien wilt u dat omdat de thuismarkt verzadigd is of omdat u denkt daar uw product goed aan de man te kunnen brengen. Ongeacht uw redenen is het zaak om u goed voor te bereiden. Hoe u dat doet, leest u hier. Wat komt er bij kijken? Allereerst zult u veel geduld moeten hebben. Rome is immers niet in één dag gebouwd. Deze praktische tips kunnen u helpen bij dit proces: 1. Maak een duidelijk stappenplan Zet alles wat er moet gebeuren om uw exportambities te realiseren onder elkaar en in de juiste volgorde. Zo houdt u het overzicht en blijven uw doelen concreet. 2. Doe marktonderzoek Wellicht vanzelfsprekend, omdat u het ook in Nederland zou doen. Toch moet een gedegen marktonderzoek niet onderschat worden, al helemaal niet wanneer het een onderzoek is naar een compleet onbekekende buitenlandse markt. Zoek uit wie uw concurrenten zijn, hoe u uw doelgroep gaat bereiken en of er mogelijke partners zijn. Hoe onderhandelt u met buitenlandse zakenpartners? En in hoeverre verschillen de normen en waarden van uw buitenlandse doelgroep van uw Nederlandse doelgroep? Om achter al deze informatie te komen kunt u bijvoorbeeld gebruikmaken van de buitenlandse Kamer van Koophandel en internationale beursen bezoeken. 3. Verdiep u in de praktische zaken Het is van belang dat u op de hoogte bent van alle regels, beperkingen en wetgeving die komt kijken bij export. Denkt u daarbij aan de Nederlandse regels, maar vooral aan de voor u onbekende wetgeving van het exportland. Zo voorkomt u voor vervelende verrassingen te staan. Met deze 3 tips bent u snel op weg. Meer praktische informatie kunt u vinden op bijvoorbeeld de NL Exporteert App of op Ondernemersplein.nl. Ook kunt u uiteraard Places.nl in de gaten houden voor de laatste trends op het gebied van ondernemen!

Marije Schiffelers
Inspiratie
3 april 2017

Exporteren voor zelfstandig ondernemers: Deel I

Dat u als MKB'er enkel beperkt zou zijn tot Nederland is niets dan minder waar. Dit blijkt ook uit een analyse van het CBS. Het aantal MKB'ers dat over Nederlandse grenzen zaken doet is in de periode 2011-2014 sterk toegenomen. Heeft u er zelf ook wel eens over nagedacht om te exporteren? Of bent u benieuwd welke kansen er liggen? Om als zelfstandig ondernemer uw handel over de grenzen voort te zetten is niet altijd even makkelijk, maar kan u wel veel opleveren. In twee delen zet Places.nl voor u uiteen wat deze groei inhoudt en wat het voor u kan betekenen. De cijfers Het aantal MKB'ers dat begon met exporteren nam in de periode 2011 tot en met 2014 almaar toe. Waar in 2011 zo'n 5000 bedrijven actief werden in het buitenland, bedroeg dit in 2014 meer dan 11.000 bedrijven. Zo'n 45 procent van de starters zijn kleine exporteurs. Dat wil zeggen, zij exporteren voor minder dan 5000 euro per jaar. Het merendeel van de exporteurs valt echter onder het 'groot'-segment: meer dan 6000 ondernemers exporteerden voor meer dan 5000 euro. Deze cijfers hebben betrekking op de structurele export. Steeds meer bedrijven exporteren echter ook incidenteel. In drie jaar tijd groeide hun aantal van 25.000 naar 40.000. Hierbij gaat het voornamelijk om kleine exporteurs. Meer dan de helft exporteert voor minder dan 5000 euro per jaar. En wat betekent dat voor u? In totaal exporteren nu zo'n 90.000 ondernemers in Nederland naar het buitenland. Samen zijn zij jaarlijks goed voor een immens bedrag. In 2015 werd voor ruim 425 miljard euro geëxporteerd. Dit was 1,8% minder dan in 2014, een terugloop die voornamelijk wordt veroorzaakt door een daling in de prijs van fossiele brandstoffen. Enerzijds geeft dit aan dat er buiten Nederlandse grenzen kansen voor het oprapen liggen. Nederland is de op 8 na grootste exporteur in de wereld en heeft daarmee een gedegen status opgebouwd die u zelf zou kunnen exploiteren. Mocht u toch liever in Nederland willen blijven dan kunt u overwegen een dienst te bieden aan uw collega-ondernemers die hun weg zoeken naar het buitenland; wellicht bent u diegene die hen hierin kan begeleiden. Dit was het eerste deel in ons tweedelige blog over export. Leest u ons volgende blog om te zien welke stappen u zelf kunt zetten om zelfstandig exporteur te worden.

Marije Schiffelers
Inspiratie
13 maart 2017

Sensory marketing: 5 tips om uw reclame effectiever te maken

Wanneer u een reclame maakt wilt u natuurlijk dat dit zo overtuigend mogelijk is. Hierin worden vaak de sensorische aspecten onderschat. Niet alleen de inhoud van uw bericht is belangrijk, ook de verpakking er omheen telt mee. Places.nl geeft u 5 punten waar u op kunt letten bij het maken van reclame. 1. Het presenteren van uw product Wanneer u uw product presenteert wilt u dat dit de doelgroep aanspreekt. Een voorbeeld hiervan is het presenteren van een taartje op een schaaltje met een vork erbij. Op deze manier kan de consument inbeelden dat hij dit taartje zal gaan eten. Op deze manier is de effectiviteit van uw reclame vergroot. 2. Het beschrijven van uw product Wanneer u beschrijft wat uw product is en hoe dit bijvoorbeeld zal smaken dan is het effectief om meerder zingtuigelijke informatie aan te bieden. Dus niet alleen, dit taartje is lekker. Maar ook bijvoorbeeld dat hij knapperig is, naar appel ruikt en dat hij nog warm is. Op deze manier wordt de consument geprikkeld en wordt echt de smaakperceptie aangesproken. 3. De interactie met uw product Wanneer een consument uw product kan aanraken wordt de bezitszin vergroot, waardoor dus een grotere interactie met uw product wordt geactiveerd. Op deze manier zal de consument het product eerder ook echt willen aanschaffen. Dus wanneer uw product geschikt is om ten toon te stellen en te gebruiken zal dit een positieve invloed hebben op de verkoop. Een goed voorbeeld hiervan is een telefoonwinkel; het vasthouden van een nieuwe smartphone en het testen van de camera zijn zeer bepalend voor de keuze. 4. De geur van uw product Geur verbetert het geheugen voor productbeschrijving en beïnvloedt de evaluatie van uw product. Daarom is het belangrijk dat u let op de geuren in de omgeving en van uw product zelf wanneer u uw product aanprijst. Er is uit onderzoek namelijk gebleken dat wanneer er een fijne geur gepaard gaat met het product, dit product over langere tijd beter wordt onthouden. Zo worden er in winkels steeds vaker geparfumeerde aircosystemen gebruikt, zoals bij winkelketen als Sting en Hollister. 5. De klanken van uw product Ook muziek is een belangrijke factor bij het aanprijzen van uw product. Het vergroot namelijk de aandacht waardoor uw product sneller wordt onthouden. Ook vergroot het de overtuigingskracht van uw reclame. Al met al is het vooral belangrijk om de sensorische aspecten van uw reclame goed onder de loep te nemen. Wanneer er geroken, aangeraakt, ingebeeld en gehoord wordt, wordt de activatie van uw product groter. Natuurlijk moet de consument eerst geconfronteerd worden met uw reclame. Places.nl kan u hierbij helpen door makkelijk vindbaar te zijn. Onze advertenties geven bijvoorbeeld uw website weer zodat de consument meteen uw reclame kan zien. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen via 024 - 3555 299.

Marije Schiffelers
Inspiratie
28 februari 2017

5 boeken die iedere ondernemer zou moeten lezen!

Hoewel ondernemers eerder bekend zullen staan als daadkrachtige aanpakkers in plaats van gepassioneerde lezers zijn er toch een aantal boeken die iedere ondernemer gelezen zou moeten hebben. Om te voorkomen dat uw kostbare tijd verspilt wordt aan het spirituele geneuzel van een goeroe zonder daadwerkelijke kennis van de gang van zaken, maakte Places.nl een voorselectie en presenteert Places.nl u hierbij 5 boeken die u absoluut zou moeten lezen. Alles over Verkopen (2014) - Richte Lommert Dit boek van Richte Lommert is een praktisch handboek voor verkopers. Alle aspecten van het vak - van de communicatieve vaardigheden tot een inleiding in de moderne marketing - komen uitvoerig aan bod. Het biedt u een boek geschreven in begrijpelijke taal dat u gemakkelijk zult kunnen volgen door de vele anekdotes en voorbeelden uit de praktijk. Delivering Happiness (2011) - Tony Hsieh Delivering Happiness is het boek geschreven door de CEO van Zappos, een online schoenenretailer, waarin hij vertelt over zijn eigen ervaringen en successen. Aan de hand van persoonlijke ervaringen, anekdotes en concrete tips helpt hij u om uw bedrijf te verbeteren. Hsieh stelde bij Zappos de klant centraal en dit leidde vervolgens tot een bedrijf met een miljoenenomzet. Klinkt een man wiens levensverhaal en zakelijke ervaringen u wel wilt lezen, toch? Hoe je vrienden maakt en mensen beïnvloedt (1936) - Dale Carnegie Hoewel dit boek alweer uit 1936 komt en dus niet de allernieuwste theorieën of ervaringen bevat, is het toch de moeite van het lezen waard. Deze wereldwijde bestseller is namelijk tijdloos en nog steeds zeer relevant. Volgens Carnegie komt succes voornamelijk door het vermogen om ideeën te uiten, leiderschap te tonen en enthousiasme te wekken bij anderen. Carnegie leert u verschillende technieken en manieren aan waardoor u leert om ervoor te zorgen dat mensen zich gewaardeerd en belangrijk voelen. The Challenger Sale (2013) – Matthew Dixon en Brent Adamson Matthew Dixon en Brent Adamson delen in The Challenger Sale hun geheim voor een succes in de sales. Zij gaan niet zo zeer uit van het opbouwen van een band met hun klanten, maar stellen juist dat u de klant zou moeten uitdagen. Dit concluderen zij aan de hand van een wereldwijd onderzoek dat gedaan is naar duizenden mensen werkzaam in de sales. Al deze personen zijn in te delen in vijf algemene profielen, en hoewel al deze profielen voldoende prestaties kunnen leveren, is er maar één - de Challenger - die gegarandeerd altijd goed presteert. Het weekend van zeven dagen (2015) – Ricardo Semler Tegenwoordig gaat de zakenwereld bijna 24 uur per dag door. Er is eigenlijk geen tijd meer voor uitrusten, slapen of vrije tijd. De meeste ondernemers zijn dan ook erg goed in lange dagen werken, maar minder goed in vrije tijd nemen, zoals Ricardo Semler stelt. Semler vertelt hoe hij zijn bedrijf - oorspronkelijk een klein familiebedrijf - wist om te bouwen tot een bedrijf met veertigmaal de oorspronkelijke omzet, terwijl hij tijdens kantooruren genoot van een goede film of quality time met zijn zoontje. Dit zou dus betekenen dat Semler's tactiek ervoor kan zorgen dat u voortaan nog veel meer boeken kunt gaan lezen, als u na deze aanraders de smaak te pakken heeft! Kortom: pak in de schaarse vrije tijd die u heeft toch weer eens een boek op en verbeter niet alleen uzelf maar ook uw bedrijf en voor u het weet, bent u zelf (nog) succesvoller als ondernemer. Mocht u het lezen van complete boeken toch nog een stap te ver zijn, dan kunt u natuurlijk altijd nog terecht op blog.places.nl voor allerlei korte, behapbare artikelen over de ondernemerswereld en alles wat hiermee van doen heeft.

Marije Schiffelers
Inspiratie
24 februari 2017

In gesprek met... D-Liberate

Deze week ging Places.nl in gesprek met Nik Vavier, oprichter en eigenaar van online marketing bedrijf D-Liberate. D-Liberate is gespecialiseerd in het ontwikkelen van videobeelden en animaties voor bedrijven in het MKB. Tijdens het gesprek met Places.nl deed Nik een boekje open over het ontstaan van zijn bedrijf, het opstartproces en de online vindbaarheid van D-Liberate. Hoe is D-Liberate ontstaan? Nik was ruim 10 jaar werkzaam bij de politie toen hij gediagnostiseerd werd met PTSS. Hierdoor kon hij het vak niet meer uitvoeren. Omdat PTSS chronisch is, was terug gaan in loondienst niet mogelijk. "Ik had al ooit een webwinkel en daarvoor verdiepte ik mij in online marketing." Na zijn diagnose pakte Nik deze interesse weer op en leidde hij zichzelf op via internet. "Het is evident dat video op dit moment het beste werkt in online marketing en ik heb de dingen geleerd om bedrijven hiermee te kunnen helpen." Nadat Nik steeds bekwamer werd in het ontwerpen en produceren van online animaties, videopresentaties en ander marketingmateriaal, besloot hij zichzelf te registreren als ZZP"er. D-Liberate was geboren. Wat waren opvallende zaken in het opstartproces? Wat direct prettig bleek voor Nik was de vrijheid die hij nu heeft om zijn eigen tijd in te delen. "Het is handiger om met een ziekte als PTSS in een omgeving te zitten waarbinnen je jezelf veilig voelt. Ik kan mijn stress doseren en creatief bezig zijn. Dat bevalt ontzettend goed." Nik ervaarde de organisatorische zaken als lastiger. De administratieve zaken om het creatieve idee heen moeten natuurlijk ook goed geregeld zijn en dat was af en toe even zoeken voor Nik. "Je wil iets maken binnen een onderneming, dat onderdeel is leuk, inspirerend. De onderneming zelf opzetten kost meer moeite." Wat vindt u het leukst aan uw werk? "Het meest bijzondere aan mijn werk is het combineren van online marketing met persoonlijke ontwikkeling. Wat je laat zien moet vanuit jezelf komen. Als ondernemer is "authenticiteit" laten zien lastig. Dit geldt niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn klanten." Nik streeft ernaar om ondernemers te helpen de juiste marketinguitingen te matchen aan de authentieke kern van ieder bedrijf. Welke stappen heeft u zelf ondernomen om online beter vindbaar te zijn? Nik maakt ook eigen digitale producten. Zo heeft hij een programma ontwikkeld voor particulieren. Dit programma, Online Leads Academy, is een programma dat bestaat uit 80 explainer videos en e-books waarin strategieën uitgelegd worden om online geld te kunnen verdienen en leads te genereren. "Met de Online Leads Academy ben ik actief op Facebook. Ik heb ook een pagina voor D-Liberate. De campagne voor deze pagina start binnenkort." D-Liberate maakt gebruik van een Places Basis advertentiepakket D-Liberate maakt gebruik van een uitgebreid advertentiepakket, namelijk het Places Basis pakket, waarmee het bedrijf nog beter vindbaar is op Telefoonboek.nl. De keuze hiervoor was snel gemaakt door online marketing expert Nik. "Ik heb gekozen voor een uitgebreid pakket vanwege het hoge aantal bezoekers op de website. Linkbuilding is belangrijk voor online vindbaarheid en zo"n pakket helpt daar zeker bij." Het contact met Telefoonboek.nl ervaart Nik als zeer positief. "De medewerkers aan de telefoon zijn vriendelijk en betrokken. Dat schept een prettige en vertrouwelijke samenwerking." Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers? Nik benadrukt dat er bij alles in het leven maar drie stappen nodig zijn: 1. Formuleer je doel 2. Maak je plan 3. Onderneem actie. "Dat is het enige wat je hoeft te doen. In het hoofd ervaar je dit complexer, maar dit is het enige wat werkt." Maakt u ook gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook graag geïnterviewd worden door Places.nl over uw onderneming? Neem dan contact met ons op via info@places.nl.

Marije Schiffelers
Inspiratie
10 februari 2017

ZZP'en en kinderen: hoe combineert u dat?

ZZP'er en kinderen? Hoewel u natuurlijk ontzettend blij bent met uw kleintjes, brengt het combineren wel wat uitdagingen met zich mee. Places.nl bespreekt vandaag hoe u de rol als ouder kunt combineren met het ondernemerschap. Kinderen zijn duur Waar werknemers in loondienst tijdens hun verlof gewoon doorbetaald krijgen, missen ZZP'ers natuurlijk een hoop inkomsten. Daarnaast kost het eerste kind volgens Nibud 17% van uw besteedbare inkomen, met een tweede kind is dat 26% en bij drie kinderen zelfs 33%. Als u zwanger bent kunt u een Zelfstandige en Zwanger- uitkering aanvragen. Het bedrag dat u ontvangt is echter nooit hoger dan het bruto minimumloon, dus het is verstandig om vooraf een financiële buffer op te bouwen. Aandacht verdelen Probeer altijd te focussen op één ding tegelijk. Multitasken tussen uw kinderen en uw werk zorgt ervoor dat u aan beide niet uw volledige aandacht kunt geven. Goed plannen is dus erg belangrijk; werk bijvoorbeeld wanneer de kinderen op school zijn en zet uw telefoon uit als u tijd met hen heeft ingepland. Ook zijn er in de grotere plaatsen werkplekken die op dezelfde locatie kinderopvang bieden. Voor opvang kunt u kinderopvangtoeslag aanvragen. Heeft u er echter wel eens over gedacht om hulp te vragen aan uw (ZZP'er) vrienden? Passen op elkaars kinderen kan een ideale oplossing zijn en het scheelt een hoop geld. Time management Probeer zoveel mogelijk afspraken in elkaar te passen. Combineer bijvoorbeeld het ophalen van uw dochter en een bankbezoek. Wanneer u een bedrijf aan huis heeft en als u goed plant, is dat natuurlijk ideaal voor uw kinderen. U kunt (vakantie)dagen flexibel inplannen en u bent er als uw kind ziek is. Let er wel op dat uw planning niet té strak is, zodat er tijd over blijft voor onverwachte zaken in uw werk en privé. Schakel een goed boekhoudingsprogramma in om tijd te besparen. Plan ook vaste momenten in voor de boekhouding, dat zorgt voor rust. En verdeel huishoudelijke taken met uw partner, zodat u hier niet altijd aan hoeft te denken. Zorg er tot slot voor dat u niet áltijd bereikbaar bent, zodat u niet wordt afgeleid wanneer u waardevolle tijd met uw kinderen doorbrengt. Places Antwoordservice biedt daarvoor de oplossing. U bent dan 24 uur per dag bereikbaar. Onze telefonisten beantwoorden uw telefoontjes volgens een door u opgesteld script. U ontvangt dan een samenvatting van ieder gesprek, zodat u kunt terugbellen wanneer het u uitkomt. In noodgevallen schakelen ze de telefoon naar u door. Voor meer informatie over deze dienst kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen op 024 – 3506953!

Marije Schiffelers
Inspiratie
1 februari 2017

Waarom kinderen ook voor uw bedrijf interessant zijn

Kinderen en reclame, deze twee lijken niet samen te gaan. Met het recente verbod op Dora's en K3's op ongezonde voedingsmiddelen staat deze combinatie in een slecht daglicht. Maar betekent dit dat er volledig gestopt moet worden met marketing voor kinderen? Het antwoord is nee. Adverteren kan nog steeds op een kindvriendelijke manier als het gaat om non-food diensten en producten. Vroeg beginnen Kinderen zijn een belangrijke en interessante doelgroep. Wanneer u uw advertenties op kinderen richt heeft dit een directe invloed op de kennis en voorkeuren van deze kinderen. Dit is handig want op deze manier heeft u een bepaalde invloed op de voorkeuren voor bijvoorbeeld uw bedrijf. De invloed van uw advertenties is groot, bijna net zo groot als de invloed van ouders en vriendjes en vriendinnetjes. Ongeveer vanaf het tweede levensjaar kunnen kinderen al logo's herkennen. Daarom is het van belang dat u kinderen al vroeg kennis laat maken met uw bedrijf. Naast de jonge doelgroep zijn kinderen tussen de 12 en 14 jaar geschikt voor het benaderen met advertenties. Deze doelgroep brengt meer tijd door achter de computer of voor de televisie dan de jongere doelgroep. Deze doelgroep gebruikt merken om hun eigen identiteit te vormen. Wanneer bepaalde advertenties hen aanspreken kan het aantrekkelijk worden om zichzelf ermee te identificeren. Door uw adverentie te richten op deze doelgroep zal ook de attitude jegens het product positiever zijn op latere leeftijd. Op deze manier investeert u op de lange termijn in uw potentiële klanten. Het kind aanspreken Daarnaast is het zo dat veel gezinnen een bepaalde dynamiek hebben. Vroeger was het gebruikelijk dat ouders het voor het zeggen hadden en alle beslissingen namen zonder inspraak van hun kinderen. Maar de tijdsgeest is veranderd en tegenwoordig beslissen kinderen mee. De relatie is gelijkwaardiger waardoor kinderen een eigen mening mogen inbrengen. Dus alleen op ouders richten is goed, maar kinderen daarin meenemen is veel beter. Wanneer u bijvoorbeeld uw klusbedrijf wilt aanprijzen kunt u een mooi beeld schetsen van een nieuwe mooie kinderkamer in bijvoorbeeld piratenvorm. Of wanneer u auto's wilt verkopen, geef aan dat er een optie is om tv schermen te bevestigen op de achterbank. Kinderen initieren de aankoop, waardoor ouders gaan nadenken over deze opties. U heeft dan nog wel ouders als target, maar kinderen worden ook aangesproken door de kindvriendelijke verpakking van de boodschap. Maar hoe pakt u dit adverteren aan? Er zijn meerdere manier om uw bedrijf onder de aandacht te brengen waar Places.nl u graag bij helpt. Bij ons kunt u uw bedrijf zichtbaar maken door te adverteren met uw logo en foto's.

Marije Schiffelers
Inspiratie
30 januari 2017

In gesprek met... Impress Massage & Jij bent sterk!

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Claudia van Gestel van Impress Massage en Jij bent sterk. Impress Massage is gespecialiseerd in diverse lichaamsmassages ter ontspanning en met Jij bent sterk biedt zij coaching en hulp bij stress. Ontstaan van Impress Massage en Jij bent sterk Claudia werkte voorheen in een bejaardentehuis en organiseerde naast haar werk ook veel evenementen in haar buurt Hilvarenbeek. Claudia organiseerde hier single-events, maar gaf ook tips en adviezen aan mede-buurtgenoten. Op deze manier kwam ze met veel mensen in contact, zowel ouderen als jongeren en hier wilde ze graag wat mee gaan doen. In het bejaardentehuis zag ze dat men behoefte had aan aanraking, om zowel spieren los te krijgen als ter ontspanning. Om deze reden is Claudia gestart met het volgen van cursussen en opleidingen voor zowel massage als coaching technieken. Het ondernemerschap Op dit moment is Claudia 5 jaar werkzaam als masseuse en 4 jaar als coach, wat erg goed te combineren is. Zo vertellen gasten hoe zij de massage ervaren hebben en soms komt bij coaching naar voren dat zij een massage nodig hebben of zorgzaamheid missen. "Ik geniet ervan mensen te inspireren en motiveren. Ik krijg er veel energie van en haal voldoening uit het ondersteunen van mensen door hen meer balans te geven in het dagelijks leven!" Daarnaast geeft Claudia aan dat zij naast het geven van massages en coaching het ook erg belangrijk vindt om te netwerken en verbanden hierin te leggen. Door haar grote netwerk heeft zij haar bedrijf kunnen opzetten en promoten. Claudia heeft eerst goed nagedacht en zich ingelezen voordat Impress Massage werd opgestart. "Ik ben bij veel lezingen en workshops geweest, maar ook bij andere praktijken en bedrijven gaan kijken." Ook na de start is Claudia blijven netwerken en tevens gestart met promoten. "Ik heb visitekaartjes laten printen, ruimtes ingericht en mijn netwerk zoveel mogelijk uitgebreid. Ook ben ik geïnterviewd door het Brabants Dagblad, Vriendin, De Uitstraling en De Hilverbode." Samenwerking met Biodanza Claudia voegt hieraan toe dat zij sinds een halfjaar in aanraking is gekomen met het bedrijf Biodanza van Ton Jansen, dat ook gevestigd is in Hilvarenbeek. Biodanza is een vorm van bewegen op muziek in een groep, waardoor men een affectieve integratie met zichzelf en anderen krijgt. Ton Jansen laat zelf weten dat muziek bij Biodanza wordt omgezet naar beweging die voor iemand persoonlijk werkt. "We zijn eigenlijk van nature kuddedieren, Biodanza laat dit groepsgevoel terugkomen. Adrenaline wordt hierbij afgebouwd, waardoor een gevoel van vrijheid ontstaat." De samenwerking met Biodanza werkt voor Impress Massage als verlengstuk. Het gevoel van vrijheid wat voorkomt uit de massage en coaching wordt doorgezet met Biodanza. Voor meer informatie over Biodanza met Ton, neemt u gerust een kijkje op www.biodanzametton.nl. Online vindbaarheid Naast Claudia"s voorkeur om via mond-tot-mond reclame Impress Massage te promoten, is zij ook begonnen haar online vindbaarheid te verbeteren. De eerste stap die zij hierin zette was het ontwerpen van een goede website. Vervolgens heeft ze haar bedrijf aangemeld op sociale media als Youtube, Facebook, Google, LinkedIn, Twitter en diverse blogsites. Hier post ze wekelijks tips en adviezen, waarmee zij ook geregeld nieuwe klanten aanspreekt. Daarnaast heeft Claudia gekozen om te adverteren op Telefoonboek.nl met een Places Basis pakket. "Ik heb hiervoor gekozen omdat ik aan zoveel mogelijk mensen wil laten zien wat Impress Massage en Jij bent sterk inhouden." Op deze manier kan zij mensen laten zien hoe beide bedrijven eruit zien en welke behandelingen zij biedt. "Ik wil zoveel mogelijk mensen bereiken en via Places kan dat!". Over het contact met Telefoonboek.nl is Claudia zeer tevreden, vooral het fijne persoonlijke contact via zowel telefoon als mail. Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers? Claudia vertelt dat elke ondernemer moet zorgen voor een goede website, zodat alles overzichtelijk en goed te vinden is voor de klant. "Je moet er helemaal voor gaan! Persoonlijke aandacht, vriendelijkheid, zorgzaamheid en gastvrijheid zijn hierbij erg belangrijk."

Marije Schiffelers
Inspiratie
17 januari 2017

Dit kan crowdfunding betekenen voor uw onderneming!

Crowdfunding is een opkomend fenomeen en groeit dagelijks in populariteit. Ook in Nederland wordt het steeds populairder. Er zijn tegenwoordig verschillende platformen die crowdfunding faciliteren. Zo kunt u tegenwoordig een start-up bij elkaar financieren via crowdfunding maar ook is het mogelijk om met behulp van crowdfunding een geldbedrag te lenen. Places.nl heeft voor u uitgezocht wat crowdfunding kan betekenen voor uw onderneming. Risico De markt is nog in een jonge fase en het is een komen en gaan van platformen die crowdfunding faciliteren. Een crowdfunding campagne starten gaat ook niet altijd zonder risico's, met een lening zit u zoals bij een bank ook vast aan een hoog rentepercentage. De lening word dan verstrekt door verschillende particulieren die samen de crowd vormen. Op het moment dat de start-up of het bedrijf dat de lening aangaat failliet gaat, verliezen de particulieren hun geinvesteerde geld. Het is dus van belang dat er voor er tot crowdfunding wordt overgegaan een goede afweging wordt gemaakt. Promoten Omdat crowdfunding nog vol met risico's zit voor zowel de investeerders als de ondernemer is het van belang er een goede campagne achter zit. Het vertrouwen van investeerders is moeilijk te winnen en het is belangrijk dat u het moment en de manier waarop u de crowdfunding gaat uitvoeren zorgvuldig uitkiest. Een goede campagne is tijdrovend en het is van belang dat u van te voren een beoogd eindbedrag vaststelt. Het werken met een geldbedrag als target kan als een sleur ervaren worden. Iets voor u? Crowdfunding kan een uitkomst bieden om in een korte tijd veel geld te werven voor een start-up. Het is met name interessant als u een product op de markt wilt brengen, u kunt dan uw crowd belonen door hen het product toe te sturen. Zo betaalt u uw lening af én draagt u bij aan de afzet van uw start-up. U moet natuurlijk wel bewust zijn van de risico's die crowdfunding met zich meebrengt. Het is belangrijk om tijdens een crowdfunding campagne uw idee tot in detail uit te leggen aan potentiële investeerders. Zo wint u meer vertrouwen en kunt u de investeerder enthousiasmeren over uw plannen. Niet alle crowdfunding websites bieden hier een groot platform voor. U kunt al uw idëen uitwerken in een Places Website. Dit kan gratis! Ideaal voor wanneer u nog startende bent. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen met Places.nl via 024 - 3555 299.

Marije Schiffelers
Inspiratie
12 januari 2017

Vanuit een werkloosheidssituatie ondernemen? Het kan!

Het UWV. een organisatie waar u in beginsel niks mee te maken wilt hebben. Toch is het UWV er voor u om u optimaal van dienst te kunnen zijn op het moment dat u zonder werk zit, ziek geworden bent of arbeidsongeschikt bent verklaard. Niet alleen is het UWV ervoor om werknemers na ontslag weer aan het werk te krijgen, het UWV is er ook om vanuit bijzondere omstandigheden mensen een eigen bedrijf te laten starten. Bent u werkloos met een WW uitkering en wilt u toch een eigen bedrijf starten? Het UWV biedt drie manieren om u op weg te helpen. Places.nl zet ze voor u uiteen: 1. WW met startperiode Als u in de WW zit en uw eigen bedrijf wil starten als zelfstandige, dan kunt u gebruik maken van de startperiode. Dit gaat voor een gedeelte ten kosten van uw WW uitkering. U bent echter vrij om u volledig te storten op uw bedrijf. Ook de sollicitatieplicht is dan niet meer van toepassing. 2. WW zonder startperiode Zonder startperiode is het van belang dat het moment van de WW uitkering wordt aangegeven. Is de uitkering gestart op of na 1 juli 2015, dan berekent het UWV voor u een fictief inkomen. Het fictieve inkomen is gebaseerd op het dagloon dat u verdiende toen u nog in loondienst was. Het dagloon wordt omgezet naar een bedrag per uur en vervolgens vermenigvuldigd met de uren die u zelfstandig gaat besteden aan uw eigen bedrijf. Dit inkomen is op maandelijkse basis. Dit maandelijkse inkomen wordt van uw WW uitkering afgetrokken. 3. Zonder WW behoud Op het moment dat u volledig zelfstandig uw bedrijf wilt gaan voeren en geen gebruik wilt maken van de startperiode of de urenkorting, dan dient u uw WW-uitkering volledig stop te zetten. Dit dient u aan te geven met het wijzigingsformulier WW. Het UWV biedt tal van mogelijkheden om uw eigen bedrijf, vanuit een werkloosheidssituatie, een kickstart te geven. Om uw kickstart compleet te maken en potentieel 6,6 miljoen klanten te bereiken doet u er goed aan om te adverteren op Places.nl. Neem gerust contact met ons op via 024 - 3555 299 om de mogelijkheden te ontdekken.

Marije Schiffelers
Inspiratie
5 januari 2017

Wat kan 3D-Printen betekenen voor uw onderneming?

U heeft er het afgelopen jaar vast wel eens van gehoord: 3D-printen. Dit productieproces waarbij de printer een product in lagen opbouwt wordt met name voor ondernemers steeds populairder. De mogelijkheden wat betreft de productie van objecten en onderdelen zijn grenzeloos. Voor veel branches biedt 3D-printen vandaag de dag een uitkomst. Places.nl heeft voor u uitgezocht wat een 3D-Printer kan bijdragen aan uw onderneming. Duurzaam en efficient Natuurlijk is een 3D-printer een uitkomst voor ondernemers die veel met productieprocessen werken. Zo kunt u onderdelen ter plekke maken en kunt u voorkomen dat er onnodige voorraden zijn. Ook is een 3D-printer een apparaat waarmee u op duurzame wijze kunstoffen en metalen kunt verwerken. U bent namelijk in staat om bedrijfsafval te gebruiken als grondstof voor uw 3D-printer. Markt Omdat de technologie de laatste jaren in populariteit gestegen is wordt 3D-printen ook steeds betaalbaarder. Denk bijvoorbeeld aan het printen van mondbitjes voor hockey-spelers. 3D-printen maakt het mogelijk om ze voor individuele spelers te produceren tegen een aanzienlijk goedkoper tarief. Door de toename in populariteit en daarmee gepaarde concurrentie wordt ook de printer zelf betaalbaar. Zo zijn er drie jonge ondernemers in Vlaanderen die een zeer betaalbare 3D-Printer op de markt hebben gebracht. Deze printer is weliswaar nog niet direct geschikt voor u als ondernemer maar zet wel de toon dat 3D-printen in de toekomst een zeer betaalbare optie gaat worden. Toekomstvisie Omdat de 3D-printer een zeer innoverend apparaat is biedt het voor veel branches een uitkomst. Er zijn zelfs wetenschappers die beweren dat 3D-printen een nieuwe industriële revolutie teweeg gaat brengen. In deze toekomstvisie maakt consumeren plaats voor produceren. De technologie daarvan kan door de verre ontwikkeling van het internet volledig ondersteund worden. Desalniettemin kan de sterke behoefte naar duurzaamheid van tegenwoordig worden bevredigd door de innovatieve oplossingen die 3D-printen kan bieden. Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn op toekomstige ontwikkelingen. Places.nl kan u daarmee helpen. Met een uitgebreide Places Website is uw onderneming klaar voor de toekomst. Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen met Places.nl via 024 - 3555 299.

Marije Schiffelers
Inspiratie
30 december 2016

Vijf goede voornemens voor iedere ondernemer!

Het nieuwe jaar staat weer voor de deur. Dat betekent feestdagen, diners en vakantie, voor sommigen althans. Bovenal betekent het terugblikken op het afgelopen jaar - hoe ging het? - en vooruitblikken naar het komende jaar - wat kan er beter? Dat kan uiteraard voor uzelf zijn, zoals meer sporten of gezonder eten, maar zo"n evaluatie kan ook voor uw bedrijf heel nuttig zijn. Places.nl zette voor u een aantal interessante voornemens op een rij waarmee u van 2017 een succesjaar gaat maken. Waarom goede voornemens? Door over goede voornemens na te denken kunt u enerzijds leren van het afgelopen jaar en anderzijds alvast een blik vooruit werpen. U kunt terugkeren naar waarom u ondernemer bent en wat u echt wil bereiken. Op die manier geeft u (weer) ruimte aan uw persoonlijke ontwikkeling en die van uw bedrijf, en dit zal tevens uw motivatie ten goede komen. En vooral: welke goede voornemens? 1. Begrijp uw financiën 2017 is het jaar waarin u zich volledig kunt verdiepen in de financiën en financiële situatie van uw bedrijf. Een gezonde kern is immers van groot belang en op die manier kunt u dat beter monitoren. Daarnaast kunt u nadenken over wat u financieel zou willen bereiken dit jaar. Houd daarbij in het achterhoofd dat dit realistische doelstellingen moeten zijn, om teleurstellingen te voorkomen. Een groei van 1 tot 5 procent van uw omzet is bijvoorbeeld een realistische aanname. 2. Besteed meer tijd aan uw sociale netwerken Social media zijn ook in 2017 dé manier om uw klanten te werven, ideeën op te doen en bekendheid te vergaren. Ook helpt het om samen met uw klanten content te creëren waardoor zowel uw naamsbekendheid als de betrokkenheid bij uw bedrijf groeit. 3. Houd het nieuws bij en blijf leren Op die manier blijft u up-to-date en het beste geïnformeerd. Zo loopt u vooruit op concurrenten en kunt u uw klanten het beste advies geven. Voor relevante nieuwsupdates in binnen- en buitenland kunt u ook altijd kijken op Places.nl! 4. Neem tijd voor uzelf Hoewel hard werken uiteraard zal bijdragen aan het succes van uw onderneming, is het net zo belangrijk om soms even níet met werk bezig te zijn. In 2017 mag u gerust tijd besteden aan het vinden van de juiste balans werk-privé. 5. Sta altijd klaar voor uw klanten Als vijfde en laatste voornemen raden wij u aan om uw klantcontact te optimaliseren. Uit onderzoeken is gebleken dat klanten veel waarde hechten aan toegankelijkheid en direct contact met bedrijven. Besteed u daar in 2017 dus extra aandacht aan. Wilt u daar advies over? Belt u dan eens met Places.nl op 024 - 3555 299.

Marije Schiffelers
Inspiratie
21 december 2016

Zo haalt u langdurig voordeel uit de feestdagen!

December is een drukke maand. Niet alleen op persoonlijk vlak waar u talloze feestjes, diners en familiale verplichtingen heeft, maar ook voor uw zaak. Places.nl geeft u advies over hoe u als ondernemer het meeste uit de feestdagen kunt halen. Zakelijk gewin? Tijdens deze periode zult u de omzet een beetje los moeten laten. Hoewel de periode van cadeaus en voornemens voor het nieuwe jaar veel mogelijkheden biedt draait het nu niet alleen maar om het financiële aspect. Deze tijd is juist het moment om uw klanten te laten binden met uw organisatie en uw waardering voor uw personeel uit te spreken. Klantenbinding tijdens de feestdagen Door in deze periode te laten merken dat u persoonlijk aandacht besteed aan uw klanten kunt u winst op de langere termijn veilig stellen. Een positieve, opvallende en sympathieke boodschap slaat aan. Het draait om het meegeven van een kerstgevoel. U kunt loyale klanten een kaartje sturen of een leuke kerstboodschap mailen. Het hoeft niet veel te kosten om effectief te zijn. Zorg ervoor dat de kerstboodschap geen winstoogmerk heeft, alleen dan wordt het door uw klanten geadopteerd als een oprechte kerstwens. Als u tijd wil besparen kunt u bijvoorbeeld ook aansluiten bij een al lopend initiatief, zoals een lokale kerstmarkt of koopavond of een landelijke actie als Serious Request. Op die manier kost het u minder moeite en behaalt u maximaal resultaat. Extra aandacht voor uw personeel Voor veel zaken is het tijdens de feestdagen, of in de periode daarvoor, hard werken. Dit is dan ook het juiste moment om te laten weten dat u dat waardeert. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door een klein presentje met persoonlijke insteek te geven, zelf mee op de vloer te staan tijdens de drukke uren als u dat niet altijd doet of iets ander origineels. Houd daarbij wel in gedachte dat het een drukke periode is en dat niet iedereen op het zoveelste verplichte nummertje zit te wachten. Ga dus na waar u uw personeel echt blij mee kunt maken. Zo maakt u uw klanten en personeel tevreden, en dat zal u op de langere termijn ook veel opleveren. Het gaat dus niet om de grootte van het gebaar, maar om de gedachte erachter. Places.nl wenst u alvast fijne feestdagen!

Marije Schiffelers
Inspiratie
28 november 2016

In gesprek met... MYCrown

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Martin de Rijke van MYCrown. Martin vertelde over het ontstaan van zijn bedrijf en de online vindbaarheid daarvan. Het ontstaan van MYCrown Toen Martin een dagje ging winkelen in Amsterdam met Yannick, een vriend van hem, ging het gesprek al gauw over toekomstplannen. Martin heeft altijd de droom gehad om een eigen onderneming te starten en Yannick, inmiddels zijn zakenpartner, heeft een passie voor mode. Het idee om een eigen kledinglijn te starten maakte beide mannen daarom zeer enthousiast. In december 2015 zijn ze er voor het eerst echt over na gaan denken en in juni 2016 hebben ze zich ingeschreven bij de KvK. Nadat de inschrijving rond was, bestelden Martin en Yannick hun eerste t-shirts. De eerste lijn sloeg hard aan en alles was direct uitverkocht. Het succes was overweldigend. Niet alleen bekenden, maar ook veel onbekenden kochten shirts. Vanaf dat moment was MYCrown een succes. Het bedrijfsleven bevalt Martin goed. "Het allerleukste aan het bedrijf is dat je bezig bent met een toekomst op te bouwen en geld te verdienen, terwijl je ook bezig bent met je passie. Het belangrijkste blijft dat iedereen enthousiast is, mensen zich geïnspireerd voelen en we een bijdrage leveren aan de wereld." Online vindbaarheid Martin zegt veel bezig te zijn met de online vindbaarheid van MYCrown. "We zijn direct begonnen met de webshop. Verder gebruiken we Facebook, Twitter, Instagram, SnapShop en YouTube, waarop wij waardevolle inhoud delen." Het YouTube-kanaal is nog een redelijk klein, maar Martin en Yannick zijn er druk mee bezig. Binnenkort begint MYCrown zelfs een eigen YouTube serie. Martin heeft daarnaast gekozen voor een Places Plus Waardebon, omdat hij dankzij Telefoonboek.nl een betere vindbaarheid heeft. Dat was voor hem het belangrijkste argument om over te stappen naar een uitgebreide bedrijfsvermelding. Verder was Martin erg tevreden met de gang van zaken. "Telefoonboek.nl heeft hele enthousiaste medewerkers, ze helpen ons erg goed en zijn accuraat met reageren." Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers? "Mijn grote tip is just do it. Ga gewoon keihard achter je dromen aan, laat je niet stoppen en geloof in jezelf. Yannick en ik sluiten heel goed op elkaar aan, omdat we elk onze eigen krachten hebben. Je bent goed in een klein gedeelte dus is het belangrijk om mensen om je heen te hebben waarmee je kunt sparren. Vooral het initiatief nemen en doorzetten is echt een must!"

Marije Schiffelers
Inspiratie
15 november 2016

In gesprek met... R. Coenen Pelletkachels

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Rolf Coenen van R. Coenen Pelletkachels. Naast zijn fulltimebaan bij de wegenwacht en de manege die hij met zijn vrouw runt weet Rolf nog tijd vrij te maken om zijn onderneming in pelletkachels te runnen. Vandaag vertelt Rolf over het ontstaan van zijn bedrijf en de online vindbaarheid. Het ontstaan van R. Coenen Pelletkachels Een jaar of drie geleden besloot Rolf om zelf een pelletkachel aan te schaffen. De verkoper had veel mooie praatjes, maar bij de plaatsing van de kachel bleek dat het technisch gezien helemaal mis zat. Alles ging dan ook fout. Rolf heeft zelf een technische achtergrond dus hij besloot zich te verdiepen in de techniek achter de pelletkachels. Zo"n twee jaar geleden startte Rolf de verkoop van pellets voor pelletkachels. Er zijn veel goede, maar ook slechte "gecertificeerde" pellets op de markt en Rolf besloot alleen kwaliteit te leveren. Hieruit volgde steeds vaker de vraag of hij ook pelletkachels verkocht. Na meerdere malen nee gezegd te hebben, dacht hij op een gegeven moment "waarom ook niet?". In de moderne kantine van de manege is nu dan ook de showroom van R. Coenen Pelletkachels te vinden. Hier staan gemiddeld 6 verschillende modellen. Rolf houdt zich bezig met de verkoop van de kachels en daarnaast ook met het plaatsen en het onderhoud hiervan. Hij levert graag goed advies. "Veel mensen in deze wereld worden voor de gek gehouden door verkopers. Dat is niet mijn insteek. Ik wil kwaliteit leveren." Als klanten serieus geïnteresseerd zijn in een kachel, gaat Rolf altijd even langs om te zien waar deze geplaatst zou moeten worden. Op deze manier kan hij de klant het beste adviseren over de voor- en nadelen van hun eventuele aankoop. De kachels die Rolf nu verkoopt worden in Italië gemaakt en zijn van het merk Nordic Fire, een merk dat garant staat voor kwaliteit. "Het is een goed merk en ik heb er alle onderdelen van, dus 9 van de 10 keer als er een storing is kan ik dat direct oplossen in plaats van dat er eerst onderdelen besteld moet worden. Deze service vind ik erg belangrijk en ik merk dat klanten het ook waarderen." Daarnaast is het zo dat veel klanten bij Rolf binnenkomen via de kantine van de manege. Hier wordt namelijk veel georganiseerd en dit trekt veel mensen van buitenaf. Het zijn dus niet alleen klanten van zijn onderneming in pelletkachels, maar ook bij de manege. "Deze klanten wil ik uiteraard niet kwijtraken. Dit maakt het bieden van goede service nog een stuk belangrijker." Online vindbaarheid Rolf is actief bezig met de online vindbaarheid van R. Coenen Pelletkachels. "Ik heb gemerkt dat mijn eigen Facebookpagina een goed middel is om mijn bedrijf te promoten. We promoten af en toe ook via acties om ons bedrijf meer op de kaart te zetten. Dit is niet duur en het bereik is groot." Rolf ziet zijn website meer als het visitekaartje van zijn bedrijf. Hier ligt niet zijn prioriteit, maar het is naar zijn mening wel belangrijk om te hebben. Naast bezig te zijn met zijn online vindbaarheid adverteert Rolf ook wel eens in de plaatselijke krant. Daarnaast moet hij het vooral hebben van mond-tot-mond reclame, wat goed verloopt via klanten die ook bij de manege komen. Daarnaast heeft Rolf bij Telefoonboek.nl een heel uitgebreid advertentiepakket afgesloten, namelijk het Places Pro pakket. "Ik ben zeer tevreden over dit pakket. Je bent op deze manier toch makkelijker terug te vinden op het internet. Wat ik misschien nog wel belangrijker vind zijn goede reviews over mijn bedrijf. Al veel klanten hebben goede reviews geschreven op mijn reviewpagina en dit blijkt een positieve uitwerking te hebben op toekomstige klanten. Veel klanten hebben namelijk verschillende bedrijven vergeleken en komen bij mij uit omdat de reviews zo goed zijn." Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers? Rolf geeft als tip mee aan collega-ondernemers dat het "t belangrijkste is dat ze een eerlijk advies geven aan de klant. "Eerlijk advies werkt uiteindelijk het best." Maakt u ook gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding en zou u ook graag geïnterviewd willen worden voor 'In gesprek met...'? Meld u dan aan via info@places.nl.

Marije Schiffelers
Inspiratie
8 november 2016

Boost uw productiviteit

Bron: www.intermediair.nl De productiviteit op het werk kan op verschillende manieren verhoogd worden. Denk hierbij aan technische bevorderingen, een betere planning of een andere mindset. In bovenstaande infographic staan een aantal tips om uw productiviteit een boost te geven. In deze blog geeft Places.nl u de belangrijkste tips. Technisch Op technisch vlak zijn er verschillende handelingen die u kunt doen voor het boosten van uw productiviteit. Denk hierbij aan het gebruiken van sneltoetsen. Op deze manier kunt u snel schakelen tussen de programma's op uw computer. Zorg ook voor zo weinig mogelijk afleiding van radio of mobiel. Beantwoord u mobiel enkel bij noodgevallen. Kleding Ook aan de hand van uw kleding kunt u uw productiviteit verhogen. Draag kleding die gemaakt is van kwalitatief goede materialen. Kies voor stoffen die goed ademen en waar veel stretch in zit. Het dragen van een pak of colbert verhoogt ook de productiviteit. Nette kleding vergroot het zelfvertrouwen. Valkuilen Bedenk goed wat uw eindresultaat is en houd dit doel goed voor ogen. Een besluitvaardige houding werkt ook goed. Als u twijfelt, ga er dan vanuit dat u gelijk heeft. Als u moeite heeft met uw woorden op papier zetten, neem ze dan op. Lichaam Uw slaapgedrag is erg belangrijk voor de productiviteit. Zorg dus voor een goede nachtrust. Goed slapen is essentieel voor uw functioneren gedurende de dag en voor uw gezondheid. Slapen is net zo belangrijk als een goede voeding en voldoende lichaamsbeweging. Mocht uw energie level laag zijn gedurende de dag, ga dan even liggen. Op deze manier houdt u uw energie niveau hoog. Natuurlijk is het afhankelijk van uw baan en werkgever of dit mogelijk is. Zorg dat u powernaps neemt die niet langer dan 10 minuten duren. Op deze manier komt u niet in uw diepe slaap terecht en wordt u niet suf. Naast powernaps, een goed bed, en een avondritme zijn er nog verschillende tips voor een goede nachtrust. Planning Zorg voor een duidelijke dagelijkse routine. Beperk uzelf tot één of enkele activiteiten/doelen per dag. Het is beter om de gestelde doelen te behalen, dan alle activiteiten zo snel mogelijk af te werken. Begin met de makkelijkste activiteiten zodat u lekker vaart kunt maken. Voeding Gezonde voeding en leefstijl verhogen de productiviteit. Naast vitamine is routine ook belangrijk. Eet u op het werk, maak dan een deal met een bezorgservice. Zo heeft u altijd een kwalitatief goede maaltijd. Overigens scheelt dit ook tijd waardoor u meer tijd heeft voor andere dingen. Mind Probeer zo efficiënt mogelijk te denken. Focus op de belangrijkste zaken, vermijd onbeduidende beslissingen en bedenk welke activiteiten het meeste resultaat boeken. Schrijf ideeën op in bijvoorbeeld een ideeënboek. Moet u een nieuw plan maken? Start met schrijven en noteren, beter een eerste opzet die te veranderen is dan geen opzet. Hoe verhoogt u uw productiviteit op de werkvloer? Laat het gerust weten in een reactie hieronder en inspireer andere ondernemers met uw tips!

Marije Schiffelers
Inspiratie
1 november 2016

In gesprek met... Camping Vreehorst

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Jan van der Heide van Camping Vreehorst in Winterswijk. Vandaag vertelt Jan over het ontstaan van zijn bedrijf en zijn online vindbaarheid. Ontstaan van Camping Vreehorst In het oosten van het land, in het prachtige "Nationaal Landschap Winterswijk" ligt Camping Vreehorst. De vader van Jan is in 1970 de camping gestart. Destijds was het een echte jaarplaatsencamping met veel vaste gasten en Jan werkte hier vroeger in de zomers altijd mee. Net nadat Jan zijn economische opleiding had afgerond werd hij in 1996 de eigenaar van Camping Vreehorst. Dit bedrijf runt hij nu al lange tijd samen met zijn vrouw Christel. Het opstartproces voor Jan en Christel was een soepel proces. Hoewel het niet per se de bedoeling was van Jan om de zaak over te nemen, is hij er zo ingerold en geniet hij er ontzettend van, vooral van de vrijheid die hij heeft als ondernemer. "Het contact met mensen is ontzettend leuk" laat Jan weten. Uiteraard helpt het mee dat mensen bij hem op de camping komen om vakantie te vieren en dat ze over het algemeen zeer relaxt zijn. De afgelopen jaren is er een omslag gekomen van een jaarplaatsencamping naar een camping waar mensen voor korte tijd komen kamperen. Hierdoor is de camping een echt toeristisch bedrijf geworden en Jan ziet dan ook wel dat de camping in de afgelopen tien jaren flink gegroeid is. Op dit moment heeft de camping 350 plekken, waardoor er in een hoogseizoen meer dan 1000 bezoekers tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn. Hiervan is ongeveer 60% Nederlands en ook veel Duitse bezoekers weten de camping te vinden. De traditionele campingplaats is ook niet meer het enige waar vakantiegangers voor naar Camping Vreehorst kunnen komen. "We hebben onder andere safari tenten die te boeken zijn en tevens heel bijzonder zijn onze twee trekkershutten, de trek-in. Deze hutten zijn gemaakt uit sloophout en vanbinnen heel comfortabel. Er zit zelfs een badkamer in." Online vindbaarheid Om ervoor te zorgen dat ze online zo goed mogelijk zichtbaar zijn, maakt Camping Vreehorst gebruik van een online marketeer om hun zaken te regelen. "Het allerbelangrijkst voor ons is dat we zo hoog mogelijk in Google staan, want daar zoeken mensen hun vakanties uit". Wat betreft die vindbaarheid loopt het volgens plan op dit moment. Verder laat Jan weten dat Camping Vreehorst ook hulp krijgt van enkele online booking sites om ervoor te zorgen dat vakantiegangers zo makkelijk mogelijk hun vakantie bij Vreehorst kunnen boeken. Daarnaast zijn ze op social media ook actief: "Facebook is voor ons een makkelijke manier van communiceren met gasten, met name gasten die al eerder bij ons geweest zijn. Hier zetten we soms leuke aanbiedingen op waar positief op gereageerd wordt". Camping Vreehorst maakt gebruik van de Places Antwoordservice Camping Vreehorst maakt al sinds 2014 gebruik van de antwoordservice die Places.nl hen biedt. "Jullie service is voor ons echt een uitkomst. We krijgen vaak meerdere telefoontjes tegelijk en die zijn allemaal erg belangrijk voor ons. Als we ze zelf niet kunnen beantwoorden, lopen we misschien boekingen mis doordat ze naar onze collega"s gaan en dit willen we uiteraard voorkomen. Tevens worden telefoontjes erg goed afgehandeld door de medewerkers van de antwoordservice. Als wij klanten terug moeten bellen, dan hebben we al alle informatie die we nodig hebben, waardoor de boeking zo binnen is". "Daarnaast is het leuk om van klanten te horen dat mensen vaak niet eens door hebben dat ze niet direct met ons bellen". Jan is erg tevreden over de service die Telefoonboek biedt en is blij dat hij op deze manier de bereikbaarheid van zijn bedrijf kan garanderen, zeker ook in de avonduren wanneer alle telefoontjes worden doorgeschakeld en de dag daarna gelijk door hun opgepakt kunnen worden. "Ik kan de antwoordservice echt aan iedereen aanraden die goed bereikbaar wil zijn".

Marije Schiffelers
Inspiratie
25 oktober 2016

In gesprek met... SVM Techniek

Afgelopen week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Steven van Meel van SVM Techniek. Als allround elektromonteur verzorgt Steven een breed scala van monteerklussen: van camerabeveiliging tot alarmsystemen en van data-installaties tot autolaadpalen. Vandaag vertelt Steven over het ontstaan van zijn bedrijf en de online vindbaarheid. SVM Techniek Steven heeft een brede achtergrond. Zo heeft hij onder meer gewerkt als elektro co-engineer en als productiemanager bij een assemblagebedrijf. Twee jaar geleden is Steven voor zichzelf begonnen, waar hij nog geen moment spijt van heeft gehad. "De veelzijdigheid, het contact met klanten van begin tot eind en vooral de vrijheid bevallen goed. Ik plan mijn afspraken met klanten en leveranciers precies in zoals het mij uitkomt." Opstartproces Het idee voor het bedrijf is ontstaan toen Steven door een oude werkgever gevraagd werd opnieuw voor hem te gaan werken. Steven had op dat moment weliswaar geen baan, maar had zichzelf bezworen nooit meer dan vijf jaar voor dezelfde baas te werken. "Wel had ik het al langer in mijn hoofd om een eigen bedrijf te beginnen. Ik besloot deze uitgelezen kans aan te pakken en me op die manier te laten inhuren door mijn oude baas." Deze beslissing was uiteindelijk goed voor klussen van een half jaar, wat een vliegende start voor het bedrijf betekende. "Daarna is het balletje gaan rollen, ik kreeg veel klanten via-via. Het UWV ondersteunde mij en had verwacht dat mijn plannen te ambitieus waren, maar niets bleek minder waar. Ik heb eigenlijk amper thuis gezeten!" Online vindbaarheid Hoewel het grootste deel van de klantenwerving van SVM Techniek via mond-tot-mond reclame gaat, vindt Steven online bekendheid ook belangrijk. Zijn website wordt echter niet altijd bijgewerkt. "Ik vind het wel belangrijk, maar ik gun mezelf de tijd er niet voor om er goed voor te gaan zitten. Ik maak wel overal goede foto"s van, maar eigenlijk zou ik mijn website meer moeten updaten." Facebook, daarentegen, houdt Steven actief bij. "Dat kan gewoon via mijn telefoon en het werkt goed. Ik heb via Facebook al opdrachten gehad van mensen die ik niet ken, gewoon omdat vrienden van klanten mijn pagina ook hebben geliked." SVM Techniek heeft een Places Plus Extra pakket De belangrijkste reden voor het advertentiepakket bij Telefoonboek.nl was voor Steven de vindbaarheid in zijn eigen regio. Met het Places Plus Extra pakket kan hij maar liefst zes zoekplaatsen invullen, waarmee hij hoopt wat meer klanten in zijn eigen omgeving te werven. "Maar ik moet er nog wel even goed in duiken, dat heb ik nog niet gedaan. Daarom is het ook fijn dat de mensen van Telefoonboek.nl mij goed helpen door zelf al zoveel mogelijk voor mij in te vullen." Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers? "Wees niet bang om klussen aan te nemen die je nog nooit eerder hebt gedaan. Ik kreeg ooit een vraag voor het installeren van elektrische laadpalen voor auto"s. Dat was nog helemaal nieuw voor me, maar intussen sta ik bekend als goede installateur en heb ik er al twintig geplaatst door heel Nederland. Oh, en nog een tip: Maak altijd nacalculaties! Dan kan je de volgende keer leren van je fouten." Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor "In gesprek met…? Meld u dan nu aan via info@places.nl!

Marije Schiffelers
Inspiratie
18 oktober 2016

In gesprek met... Calidad

Deze week ging Telefoonboek.nl in gesprek met Mehdi Sakali van Calidad, een nieuwe broodjeszaak in Zeist. Calidad, in het Spaans "kwaliteit", focust zich op gezond eten dat tóch betaalbaar is. Vandaag vertelt Mehdi Sakali, de 26-jarige kersverse eigenaar, over het ontstaan van zijn bedrijf en zijn online vindbaarheid. Calidad Het idee voor een eigen onderneming is ontstaan doordat Mehdi altijd een eetgelegenheid voor na het sporten heeft gemist. "Ik hou van sporten, maar ben niet het type dat daarna meteen naar huis gaat. Wanneer ik echter met vrienden een eetplekje zocht, kwamen we al snel terecht in een pizzeria of patatzaak." Niet gezond natuurlijk, maar wel betaalbaar. Een zaak met gezond én goedkoop eten bestond nog niet. Na drie jaar werkervaring in een sportschool en bij La Place voelde Mehdi zich klaar om dit gat in de markt zelf op te vullen. Eind mei was het zover: Calidad werd geopend. Niet alleen broodjes, salades, smoothies en sapjes, maar zelfs gezond gebak is er te krijgen. En dat alles zelfgemaakt. "Ik vind vers eten heel belangrijk. Wij krijgen geen wekelijkse leverancier met 200 kant-en-klare broodjes die we de koelkast in schuiven. Nee, we beginnen meestal pas met groenten snijden als de klant iets heeft besteld." Ook bedrijfscatering wordt door de zaak verzorgd. Online vindbaarheid Dat een bedrijf starten een grote klus is, heeft Mehdi wel gemerkt. "Het is niet onmogelijk, maar wel heel moeilijk, vergis je niet. Het is een kwestie van risico"s durven nemen en dat moet je gewoon doen. Tot nu toe gaat het goed, maar je kan gewoon niet alles. Wat betreft de online vindbaarheid is Calidad op veel sociale media aanwezig: Facebook, Snapchat en Instagram. "Ik probeer toch een beetje mee te gaan in alles." Ook werkt hij met Social Deal en is een website in de maak. "Zeker voor een eenmanszaak moet alles stapje voor stapje en gaat niet alles in één keer." Calidad maakt gebruik van een uitgebreide bedrijfsvermelding Mehdi waardeert dat Telefoonboek.nl zelf terugbelt om te helpen met de advertentie. Als enige eigenaar komt zo"n klusje onderaan het lijstje. "Als ik niet was teruggebeld, zou ik het waarschijnlijk pas veel later doen, of gewoon vergeten. Ik hoop met de advertentie meer naamsbekendheid op te bouwen en dat meer klanten mij nu gaan vinden." Heeft u nog een tip voor collega-ondernemers? "Ik liep altijd met ideeën, maar dacht altijd dat je heel veel geld moest hebben om een onderneming te beginnen. Stapje voor stapje is het best te doen, durf de risico"s te nemen. Als je denkt dat je echt een goed idee hebt, moet je gewoon durven." Heeft u ook een uitgebreide bedrijfsvermelding en wilt u ook geïnterviewd worden voor "In gesprek met…"? Meld u dan nu aan via info@places.nl!




Even geduld alstublieft...