Menu

Zakelijk bellen? Tips voor professionele indruk!



Zakelijk bellen? Tips voor professionele indruk!

De wijze waarop u als bedrijf met uw klanten communiceert heeft grote invloed op de klanttevredenheid. Ook de mate van bereikbaarheid speelt hierin een rol. Om uw klanten van een goede service en een snel antwoord te kunnen voorzien is zakelijk bellen onmisbaar. Benieuwd op welke punten u moet letten bij het afhandelen van zakelijke telefoontjes? Places.nl geeft u in deze blog een aantal tips!

Persoonlijke touch

Belangrijk is om uw gesprek, ook al is deze zakelijk, een 'persoonlijke touch' te geven. Noteer bij inkomende gesprekken de naam van de klant en spreek de klant af en toe met zijn naam aan tijdens het gesprek. Doe dit echter niet te vaak. Als u de naam niet goed heeft verstaan, geef dat dan direct aan en vraag of de klant zijn of haar naam herhaalt. Wacht hier niet mee tot aan het eind van het gesprek, dat maakt geen professionele indruk.

Aantekeningen voor een helder overzicht

Maak tijdens het gesprek aantekeningen van de belangrijkste vragen of punten die uw klant noemt, zodat u aan het eind van het gesprek een helder overzicht heeft. U kunt deze vragen aan het eind van het gesprek nog eens herhalen om te kijken of u de klant goed begrepen heeft. Dit laat zien dat u aandachtig heeft geluisterd.Eventuele aanvullingen kunt u vervolgens dan nog noteren.

Kom uw afspraken na

Het kan natuurlijk voorkomen dat u niet direct antwoord kan geven op een vraag. Voorkom aarzelingen en maak een terugbelafspraak. Vermeld dan het tijdstip waarop u terugbelt en kom deze afspraak na. Het geeft u als ondernemer ook de kans om u beter voor te bereiden. Places Antwoordservice springt hier handig op in. Zeker als u zelf niet altijd in staat bent uw zakelijke telefoontjes te beantwoorden. Met Places Antwoordservice mist u nooit meer een klant. Wij beantwoorden uw telefoon wanneer u zelf niet bereikbaar bent, staan uw klanten 24/7 deskundig te woord en sturen u direct een bericht van elk gesprek. Zo biedt u uw klanten de service die zij van u gewend zijn en loopt u geen omzet meer mis. Meer weten? Neem contact op met de Antwoordservice Advieslijn op 024-3506953 en probeer Places Antwoordservice 30 dagen gratis!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek