Menu

Warenhuizen voor consument slecht bereikbaar



Warenhuizen voor consument slecht bereikbaar

In contact komen met een warenhuis is niet altijd even makkelijk. Maar liefst 77,6% is telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit een onderzoek van Telefoonboek.nl naar de telefonische bereikbaarheid van warenhuizen.

Consumentenbeoordelingen

Op Telefoonboek.nl staan alle warenhuizen vermeld. Consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende bedrijven telefonisch hebben kunnen bereiken. Bij maar liefst 77,6% is aangegeven dat een bepaald warenhuis één of meerdere keren telefonisch niet bereikbaar is geweest.

"Het is voor te stellen dat dit percentage zo hoog is", aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. "Medewerkers van een warenhuis zijn voornamelijk bezig met de klanten in de zaak. Hierdoor is een oproep zo gemist."

Omzetverlies

Telefonische onbereikbaarheid blijft niet zonder directe gevolgen. Joost: "Uit ander onderzoek blijkt o.a. dat één op de vier bij geen gehoor direct overstapt naar een concurrent. Hierdoor lopen de onbereikbare warenhuizen een aardig aantal potentiële klanten mis. Men gaat zo naar de concurrent. Dit kan cruciaal zijn voor de omzet."

Warenhuizen laten omzet liggen door telefonische onbereikbaarheid.Joost Nijensteen, Business Manager
Over TelefoonboekMet 6,6 miljoen bezoekers per maand is Telefoonboek een van de grootste websites van Nederland met bedrijfsinformatie. Het netwerk van Telefoonboek bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en diverse applicaties, en bevat gegevens van ruim 1,3 miljoen Nederlandse bedrijven. Ondernemers kunnen zelf hun bedrijfsgegevens aanpassen en aanvullen en hiermee hun lokale vindbaarheid vergroten. In de periode mei tot en met december 2012 hebben ruim 19.000 bedrijven hun gegevens ingevuld of aangepast. Telefoonboek is opgericht in 2004 en bestaat uit ongeveer 20 medewerkers.

Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek