Menu

Meubelzaken: Vooral Ikea filialen slecht bereikbaar



Meubelzaken: Vooral Ikea filialen slecht bereikbaar

Op een zondag over de woonboulevard struinen en nieuwe meubels uitzoeken; het zal voor de meeste Nederlanders wel een bekend fenomeen zijn. Wanneer u dan eindelijk de perfecte meubels vindt, wil u ze natuurlijk zo snel mogelijk in huis hebben. Bij het aanschaffen van meubels kan het echter zijn dat u te maken krijgt met een bepaalde levertijd. Om op de hoogte te blijven van eventuele veranderingen is het fijn als u de meubelzaak goed kan bereiken. Telefoonboek.nl zocht uit hoe bereikbaar de Nederlandse meubelzaken zijn.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 8.143 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'Meubels'. Dit zijn onder andere: meubelzaken, meubelstoffeerderijen en meubelmakers. Daarvan zijn 1.921 telefoonnummers beoordeeld. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 259 van de 1.921 meubelzaken het geval, hetgeen neerkomt op 13,5% van de gevallen. Dat betekent dat 86,5 %van de onderzochte telefoonnummers weinig tot geen klachten krijgen.

Ikea, Jysk en Leen Bakker

In de resultaten van het onderzoek valt op dat een aantal meubelgiganten vaker in de lijst van slecht bereikbare bedrijven voorkomen. Zo worden alle filialen van de Ikea beoordeeld als 'slecht bereikbaar'. Uit het onderzoek blijkt dat alle 13 vestigingen in Nederland drie keer of meer geen gehoor gaven aan een oproep. De Ikea in Breda wist zelfs 244 keer geen gehoor te geven aan telefoontjes van klanten. De Jysk komt ook een aantal keer voor in de lijst. Daarvan was 31,6% van de filialen niet goed bereikbaar. De Leen Bakker komt van deze drie bekende meubelgiganten als beste uit de bus. Daarvan was maar 17% van de filialen slecht bereikbaar.

Provincie

Wanneer er gekeken wordt naar de bereikbaarheid van meubelzaken per provincie, valt op dat de bereikbaarheidscijfers dicht bij elkaar liggen. Friesland scoort het best: daar was slechts 2,6% van de meubelzaken slecht bereikbaar. Daarentegen scoort buurman Groningen het slechtst: hier was 6,3% van de onderzochte meubelzaken drie keer of vaker niet bereikbaar.

Ruimte voor verbetering

Over het algemeen zijn de cijfers uit het onderzoek niet slecht, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice. "Het is echter wel opvallend dat een meubelgigant als Ikea zo vaak onbereikbaar is. Wanneer klanten vragen hebben over meubels of de levering daarvan is het van belang dat zij snel iemand kunnen bereiken. Hier is dus zeker nog verbetering mogelijk."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Groningen: 6,3%

Limburg: 4,9%

Zeeland: 4,8%

Drenthe: 4,7%

Flevoland: 4,5%

Gelderland: 4,2%

Zuid-Holland: 3,8%

Noord-Brabant: 3,5%

Noord-Holland: 3,4%

Utrecht: 3,4%

Overijssel: 3,2%

Friesland: 2,6%


Delen:



Reacties