Menu

Meer dan 92% loodgieters goed bereikbaar



Meer dan 92% loodgieters goed bereikbaar

In deze tijd van het jaar zit u er niet op te wachten dat de cv-ketel het begeeft of er zich andere problemen met verwarmings- of waterleidingen voordoen. Wanneer het noodlot dan toch toeslaat zou het fijn zijn dat de problemen snel verholpen worden: tijd om de loodgieter in te schakelen dus. Maar in hoeverre zijn deze redders in nood telefonisch te bereiken? Telefoonboek.nl dook in de statistieken en onderzocht de telefonische bereikbaarheid in de loodgietersbranche.

Onderzoek

In de database van Telefoonboek staan 6866 telefoonnummers geregistreerd in de categorie 'loodgieter'. Deze nummers worden in het bestand opgenomen als 'slecht bereikbaar' wanneer er drie keer of meer geen gehoor wordt gegeven aan de oproep; hierbij is er ook geen mogelijkheid een bericht achter te laten. Dit was bij 521 van de 6866 bedrijven het geval, hetgeen neerkomt op 7,6% van de gevallen. Dat betekent dat 92,4% van de onderzochte loodgieters weinig tot geen klachten krijgen over de telefonische bereikbaarheid.

Limburgse loodgieters

Onder de 521 bedrijven die meer dan drie keer niet bereikbaar waren vallen verder geen grote uitschieters. Slechts één telefoonnummer registreerde meer dan 20 klachten: een installatiebedrijf in het Limburgse Stein noteerde 22 mislukte belpogingen. Gekeken naar de telefonische bereikbaarheid per provincie, afgezet tegen het aantal gevestigde bedrijven, valt op dat deze in Limburg het slechtst is: 13,8% van de Limburgse loodgieters namen vaker dan drie maal de telefoon niet op. Loodgieters in Flevoland scoren juist wel goed op telefonische bereikbaarheid (3,6% meer dan drie mislukte belpogingen).

Winst

Prima resultaten, vindt Dirk Lentjes, manager van Places Antwoordservice, maar het kan altijd beter: "Bij de 521 bedrijven met meer dan drie mislukte belpogingen valt nog wat winst te behalen. Vaak hebben dit soort loodgietersbedrijfjes weinig personeel of is men druk aan het werk. Dan schiet het opnemen van de telefoon er nogal eens bij in. Een antwoordservice zorgt ervoor dat er in ieder geval iemand de klant te woord kan staan."

Percentage slecht bereikbaar per provincie

Limburg 13,8%

Drenthe 11,8%

Noord-Brabant 10,4%

Zeeland 10,1%

Groningen 9,2%

Utrecht 8,6%

Gelderland 8,4%

Zuid-Holland 8,0%

Friesland 7,6%

Noord-Holland 6,4%

Overijssel 5,5%

Flevoland 3,6%


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek