Menu
024 – 3555 299(24/7 bereikbaar)Bel nu

Bol.com introduceert een 'persoonlijke herhaalservice'



Bol.com introduceert een 'persoonlijke herhaalservice'

Binnenkort hoeft men het huis helemaal niet meer uit om aankopen te doen. Men kan de dagelijkse boodschappen, een box met ingrediënten voor culinaire maaltijden, kleding en cosmetica allemaal online bestellen. Het aanbod is eindeloos. Bol.com doet daar nog een schepje boven op door een "persoonlijke herhaalservice" aan te bieden. Producten die je altijd nodig hebt raken niet meer op, want voordat je het weet wordt er alweer een nieuwe lading bezorgd.

Geen gebrek aan producten meer

Dankzij bol.com zit de consument straks "nooit meer zonder shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier". Iedereen heeft wel producten die iedere maand nodig zijn. Toch vergeten we deze producten nog wel eens te kopen, of letten we niet goed genoeg op of ze bijna op zijn. Bol.com speelt hier nu slim op in en komt met een oplossing. Je kunt straks bij bol.com een soort abonnement afsluiten zodat je elke maand, of twee keer per maand, de vaste producten ontvangt. De "persoonlijke herhaalservice" doet denken aan die van de apotheek. Apotheken werken al jaren met een service waarbij patiënten medicijnen die ze altijd nodig hebben niet telkens opnieuw aan hoeven te vragen. Zo werkt dit bij bol.com straks ook. Bol.com maakt het de consument dus nóg gemakkelijker.

Kostenbesparing

Bol.com legt zelf de nadruk op de kostenbesparing die de service klanten zal opleveren. De webwinkel noemt de service dan ook "Bespaar Continu". Klanten zouden bij het gebruiken van de service "verzekerd van prijsvoordeel" zijn. Op een herhaalbestelling krijgt de klant namelijk standaard korting. Afhankelijk van het product kan het voordeel oplopen tot 35 korting en bij meer dan vijf producten krijgt men nog eens 10 procent korting. Bol.com kan de klanten waarschijnlijk korting bieden omdat het kopen van producten in bulk altijd goedkoper is. Als een klant zelf producten in bulk koopt dan hebben ze meteen een hele voorraad producten in huis staan die enorm veel ruimte in beslag neemt. Bij gebruik van deze herhaalservice hoeft de klanten de producten niet zelf op te slaan en ontvangt men de producten periodiek en samen met andere benodigde producten.

Duurzaamheid

Bol.com kwam op het idee van de "persoonlijke herhaalservice" door een analyse van het koopgedrag van hun klanten. Hierbij zagen ze dat veel klanten steeds voor dezelfde aankopen terugkeerden naar bol.com. De webwinkel speelt dus in op de behoefte van de consument, maar ook op de behoefte van de maatschappij. Tegenwoordig ligt er namelijk steeds meer nadruk op duurzaamheid en is er kritiek op de consumptiemaatschappij. Bol.com houdt hier rekening mee en noemt de nieuwe service "een verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce". Dat zijn woorden die veel mensen willen horen. Deze verduurzaming kan gerealiseerd worden doordat producten "opgespaard, gebundeld en daarmee in één doosje verstuurd" worden.

De consument maakt al graag gebruik van de online boodschappen service van de Albert Heijn en de maaltijdboxen van Hello Fresh. Zal de consument ook zo enthousiast zijn over het nieuwe concept van bol.com? De nieuwe dienst van bol.com levert in ieder geval concurrentie op voor supermarkten waarbij de consument online kan bestellen. Daar moeten ze namelijk elke keer opnieuw een bestelling plaatsen. De herhaalservice opent deuren verder voor een oneindigheid aan mogelijkheden voor e-commerce.


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek