Deze 11 online locaties vergeten ondernemers vaak



Deze 11 online locaties vergeten ondernemers vaak

Als ondernemer ben je bezig met alles tegelijk. Je onderhoudt je bedrijf, hebt contact met klanten, lost problemen op en zorgt ervoor dat iedereen tevreden is. Veel ondernemers vergeten in die drukte enkele online aspecten. Deze aspecten zijn erg belangrijk voor de online vindbaarheid en zichtbaarheid van het bedrijf. Daarom zijn ze zeker de moeite waard om naar te kijken.

Goede zichtbaarheid

Online zichtbaarheid is tegenwoordig erg belangrijk voor het voortbestaan van je bedrijf. Om klanten te krijgen, moeten mensen namelijk eerst weten dat jouw bedrijf bestaat. Natuurlijk is de eerste stap om je website zo volledig mogelijk te maken. Als alle informatie duidelijk op je website staat, helpt dit al met je online zichtbaarheid. Wanneer mensen dan op de website komen, kunnen zij zien wie jij bent, waar jij gestationeerd bent en wat je doet. Maar enkel met je website kom je er niet! Zelfs met je website en social media ben je nog niet verzekerd van een goede online vind- en zichtbaarheid. De volgende online plekken worden dan ook vaak vergeten.

#1 Google Mijn Bedrijf

In Nederland is Google de meest gebruikte zoekmachine. 95% van alle zoekopdrachten in 2019 zijn gedaan via Google. Met Google Mijn Bedrijf stel je een bedrijfsprofiel op die mensen tegenkomen wanneer ze googlen naar je bedrijfsnaam en soms categorienaam in de buurt.

#2 Apple Maps

Apple Maps lijkt heel erg op Google Maps en daarmee Google Mijn Bedrijf. Enorm veel mensen hebben een telefoon van Apple. Onder jongeren is het zelfs het meest populaire smartphone merk op de markt. Door op de kaarten van Apple Maps te verschijnen, zien heel veel Apple gebruikers jouw bedrijf omhoog komen in hun zoekopdrachten.

#3 TomTom

Eén van de meest populaire manier van navigeren, is via TomTom. Wanneer mensen de weg op gaan, tikken zij het bedrijf of adres in waar ze naartoe willen gaan en komen zo veilig op hun bestemming aan. Het is interessant voor veel bedrijven om zich hiervoor aan te melden. Vindbaarheid op navigatie is namelijk erg handig voor mensen die voor het eerst naar jouw bedrijf toe willen gaan.

#4 Telefoonboek.nl

Op Telefoonboek.nl kunnen ondernemers hun bedrijf aanmelden. Het is de meest complete bedrijvengids van het land en er zijn enorm veel bedrijven op aangemeld. Klanten kunnen naast informatie vinden over jouw bedrijf ook reviews en ratings achterlaten zodat jij jezelf weer kan verbeteren op bepaalde punten. Als je je bedrijf wilt aanmelden voor Telefoonboek.nl, dan kan dit door je op Places.nl aan te melden. Hiernaast wordt je dan ook meteen zichtbaar op Openingstijden.com. Hierover meer in de volgende alinea.

#5 Openingstijden.com

Een van de belangrijkste onderdelen van de informatie over je bedrijf, zijn vaak de openingstijden. Veel klanten zoeken continu naar de openingstijden van bepaalde winkels zodat zij niet voor dichte deuren komen te staan wanneer ze besluiten een bezoekje te plegen bij de zaak. Wanneer je openingstijden op Openingstijden.com staan, ben je beter online zichtbaar.

#6 Facebook

Facebook is al lang niet meer alleen een medium voor consumenten die met hun vrienden willen chatten. Veel bedrijven zitten tegenwoordig ook op het social medium. Naast volgers krijgen en die op de hoogte houden van leuke dingen die er in het bedrijf gebeuren, kan je evenementen aanmaken voor je klanten en veel informatie over je bedrijf kwijt. Het is een goed medium om je online zichtbaarheid te verhogen omdat Facebookpagina's bij veel zoekopdrachten omhoog komen.

#7 Here

Net als Google en Apple Maps is Here een aanbieder van online kaarten zodat mensen onderweg hun route kunnen volgen naar hun eindbestemming. Goed vindbaar zijn op websites als Here is heel belangrijk voor de vindbaarheid van je bedrijf in het algemeen.

#8 Navmii

Navmii is een gratis routeplanner die werkt op verschillende producten van Apple. Denk hierbij aan de iPhone, iPod en iPad. De app is zelfs offline te gebruiken en wordt wereldwijd door 24 miljoen bestuurders gebruikt.

#9 Uber

Tot een paar jaar geleden kende niemand in Nederland Uber. Het leek een dienst uit een ver land, maar inmiddels is het al in verschillende steden te gebruiken. Uber werkt als een soort taxi service waarbij iedereen zich als chauffeur kan aanmelden. Met Uber kan je als bedrijf auto's regelen voor je klanten die ze naar het bedrijf brengen. Hierdoor heb je een standaard taxiservice van en naar je bedrijf! Daarnaast biedt Uber de mogelijkheid het woon-werkverkeer van je medewerkers te versimpelen.

#10 Waze

Ook Waze is een gratis navigatie app. De app werkt in real time waardoor de aangegeven route zich aanpast aan de dingen die er op dat moment gebeuren. Bij files op de weg, stuurt Waze je dus de andere kant op om zo toch sneller te zijn. Ook hier is het van belang om aangemeld te zijn bij Waze omdat het je bezoekers dan snel en makkelijk naar jouw bedrijf kan leiden.

#11 Foursquare

Tot slot hebben we Foursquare. Deze app laat je inchecken bij de locatie waar je bent. Ben je bijvoorbeeld in de bioscoop, dan kan je via deze app laten zien aan iedereen dat je daar bent. Op die manier houd je je vrienden op de hoogte van wat je doet en je locatie. Als mensen bij jouw bedrijf zijn, kan je ze dus de mogelijkheid geven zich in te checken. Dit zien hun vrienden dan en zo krijg jij meer naamsbekendheid.

Places bedrijfsvermelding

Heb je nu toch het idee dat al deze online plaatsingen een beetje veel werk is voor jou alleen? Dan kan Places.nl je uit de brand helpen. Met Places Bedrijfsvermelding zorgt Places ervoor dat jouw bedrijf bij alle belangrijke zoekmachines en navigatiesystemen staat aangemeld en daarmee dus beter vindbaar is voor je klanten. Ook kan je vanuit één dashboard al deze bedrijfsvermeldingen beheren, zonder dat je naar alle 11 online sites hoeft te gaan.

Klik en klaar dus!

Foto: Canva


Delen:



Reacties

Zoeken
Zoek