Menu

Een virtuele boost voor uw bedrijf?



Een virtuele boost voor uw bedrijf?

Virtual reality (VR) werkt met een bril waarmee u zich in een geheel andere wereld waant. Deze wereld kan opgebouwd zijn uit videobeelden of computer beelden zoals bij computer games. Bedrijven zoals Samsung, Google, Sony en Facebook zijn al druk bezig met deze technologie. Denk hierbij aan de Oculus Rift bril of Google Cardboard. Benieuwd wat virtual reality voor uw bedrijf kan doen? Lees dan snel verder!

Nieuwe belevenis

Met virtual reality kunt u zorgen voor een hoge "in-store experience". Klanten kunnen producten op een nieuwe intense manier beleven. Zo heeft een winkel van The North Face, een outdoorketen, bezoekers verrast met een virtuele rit in een hondenslee. Met een Oculus Rift op hun neus maakten ze per slee een reis door het winterlandschap. Dit soort experiences kunnen een boost geven aan merkwaarde van uw bedrijf. Bij North Face is dit 'altijd blijven ontdekken', wat dus naadloos aansluit bij deze sleerit. Een ander voorbeeld van VR in de detailhandel is de kerstactie in de warenhuizen van JCPenny. Rond de kerstdagen konden de klanten naar de noordpool reizen om de kerstman te bezoeken en sneeuwballen te gooien. Deze beelden werden live uitgezonden op grote schermen die verspreid stonden in het winkelcentrum. Deze VR stunt trok extra klanten, waaronder ook veel nieuwe klanten.

VR in andere branches

Virtual Reality is niet alleen toepasbaar als u een retailbedrijf heeft. Ook werkt dit uitstekend binnen andere branches en vakgebieden zoals horeca en in de zorg. Maar als u in de vastgoedbranche werkt zijn er ook veel mogelijkheden voor virtual reality. Stelt u eens voor dat klanten vanuit hun luie stoel, verschillende woningen kunnen bekijken. Met een VR bril kunnen ze zo een virtuele woning binnen stappen en 360 graden rond kijken.

Momenteel zijn VR brillen nog erg duur maar op den duur zal de prijs hiervan ook gaan dalen. Het zou dan jammer zijn dat u als bedrijf dan achter de feiten aan loopt. Het zou veel interessanter zijn als u meteen kan inhaken op deze nieuwe trend. Er zijn al steeds meer bedrijven die van plan zijn om in 2016 virtual reality in hun bedrijfsplan op te nemen. Dit is een veel hoger percentage dan in 2015.

Meer weten? Als u graag up to date wilt blijven met de nieuwste trends, blijf dan vooral de Places blogpagina in de gaten houden.


Delen:



Reacties