Ook ov-planner 9292 heeft last van sneeuw

De populaire website 9292 waarop mensen hun ov-reizen kunnen plannen, kampt sinds zondagavond met storingen waardoor de website niet of nauwelijks laadt. Dit komt vanwege de grote mate aan traffic op de site die te wijten is aan wijzingen in dienstregeling door het noodweer.
Sneeuw
Sinds afgelopen weekend sneeuwt het in Nederland, dat is wel duidelijk. Als je zelf niet buiten bent geweest of je gordijnen hebt opengeslagen, dan heb je het vast wel vernomen in het nieuws. Iedereen en alles is van slag: de treinen rijden niet, scholen sluiten vervroegd en 9292 ligt plat.
De populaire reisplanner 9292 wordt dagelijks door reizigers van het openbaar vervoer geraadpleegd om hun reistijden te checken. Door het noodweer en aangepaste dienstregelingen waren er echter iets te veel reizigers die wilden weten hoe laat zij de trein of bus konden pakken. De site was daardoor overbelast waardoor reizigers momenteel niet of nauwelijks gebruik kunnen maken van de dienst.
Oplossing
9292 meldt via Twitter het volgende:
Helaas ondervinden veel bezoekers op 9292.nl en app hinder bij het opvragen van reisinformatie. We werken er dan ook hard aan om dit op te lossen. #team9292
— 9292 (@9292) 11 december 2017
De reisplanner op de site van de NS en Google Maps werken momenteel prima, dus wanneer de vraag naar reistijden zo groot is, kunnen altijd nog deze diensten geraadpleegd worden.
Foto: Bigstock