Hoe schrijf je een relevante post op Google Mijn Bedrijf



Google Mijn Bedrijf teksten

Jij bent gestart met je onderneming en hebt heel slim je Google Mijn Bedrijf (GMB) profiel geclaimd. Hierop heb je al je bedrijfsinformatie staan en plaats je af en toe een update over je bedrijf. Maar hoe schrijf je een nuttige post die bijdraagt aan de vindbaarheid van bedrijf? Wij helpen jouw tijd nuttig te besteden en leggen hier beknopt uit hoe jij een waardevolle post schrijft. Want een informatieve tekst schrijven is makkelijker dan je denkt!

Opbouw

Een goede tekst bevat altijd een inleiding, een middenstuk met de belangrijkste informatie en een conclusie of vervolg. Bij een GMB post zal dit altijd een call-to-action zijn om jou te bellen of om je website te bezoeken. Het interessante aan een GMB post is dat deze bij zoekopdrachten bij Google getoond worden. Je wilt dus je klanten iets vertellen wat op dat moment relevant is bij jouw bedrijf. Zorg daarom altijd dat je huidige acties beschrijft. Wat dan ook altijd belangrijk is: zorg dat de meest recente post geen verlopen aanbieding is.. Zo worden klanten die je hebt verleidt om te klikken niet teleurgesteld.

Ook belangrijk

Je hebt dus een goedlopende tekst met inleiding/inhoud/call-to-action, daarnaast dien je nog een aantal andere zaken mee te nemen. Zo is het voor je (lokale) vindbaarheid altijd belangrijk om minimaal één keer je bedrijfsnaam voluit te noemen en één of meerdere keren de plaatsnaam. Dit zorgt ervoor dat Google jouw bedrijf eerder toont in zoekresultaten. Mensen die zoeken naar een schilder in Nijmegen zullen altijd die twee termen in combinatie gebruiken. Jij als ondernemer weet dit en gebruikt dus altijd zowel je plaatsnaam als je dienst in je teksten. Bij producten is dit minder relevant, omdat je die kunt verzenden. Bij grote producten die afgehaald dienen te worden is dit wel weer relevant, denk aan: houten platen, cement of gereedschap.

Relevant blijven

Tot slot: de tekst mag 1500 tekens bevatten, dat komt neer op ongeveer 15 zinnen.. Je schrijft dan ook eerder te veel dan te weinig. Belangrijk is dat je nooit meer schrijft dan nodig, dat doet afbreuk aan de kwaliteit van de tekst. Denk goed na over hetgeen dat je wilt vertellen en hoe je dit zo bondig mogelijk kunt doen. Wanneer jij je in de klant verplaatst, snap je ook dat klanten niet zitten te wachten op hele verhalen. De klant wil in één oogopslag lezen waarom juist jij de beste keuze bent.

Stapsgewijs

Omdat wij hier insinueren dat de meeste mensen een zo kort mogelijke tekst lezen, en wij in ons enthousiasme altijd veel tekst schrijven, hebben we hier een korte checklist. Hierin geven wij de belangrijkste punten die je dient mee te nemen in het schrijven van een informatieve GMB post. Houd deze lijst erbij wanneer je een tekst gaat schrijven en je zult zien dat het verhaal in grote lijnen al geschreven is. Uiteindelijk schrijf je er een kloppende tekst van en je hebt een sterke post voor je GMB profiel.

- Schrijf voor jezelf op in welke branche je werkzaam bent
- Wat is je product of dienst
- Wat is er op dit moment relevant in jouw bedrijf, voor potentiële klanten
- Wat wil je vertellen over die relevantie
- Wat is je doel dat klanten gaan doen? (bellen/mailen/bestellen)
- Hoe lang duurt een aanbieding
- Waarom is die aanbieding (het is herfst dus een bladblazer is relevant)
- Hoe kan de klant contact opnemen/bestellen (call-to-action)

Bel ons via 024 3555 299 als je meer tips wilt ontvangen of wilt zien hoe jouw online marketing ervoor staat.


Delen:


Vul in voor Gratis advies

Places.nl helpt ondernemers groeien. Jouw bedrijf heeft specifieke online uitdagingen. daarom gaan onze online experts graag vrijblijvend in gesprek met je over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.


Wil jij een gratis adviesgesprek met een van onze online adviseurs?
En wil jij gebeld worden op een door jou gekozen tijdstip? Vul dan je gegevens in via onderstaande button en wij nemen vrijblijvend contact met je op.




Zoeken
Zoek