Places logo
Menu

Contentkalender 2022

Contentkalender 2022

Je weet inmiddels natuurlijk hoe belangrijk social media is voor jouw bedrijf. Door gebruik te maken van contentmarketing zie je jouw klantenbestand groeien. Toch is het soms lastig om het overzicht te houden, daarom hebben wij speciaal voor jou een contentkalender ontworpen.

Wat is een contentkalender?

Een contentkalender is een kalender waarin informatie staat over het publiceren van je content. Je kunt aangeven wanneer en via welk kanaal het gepost wordt, waarover de post gaat en op welke doelgroep het gericht is. Met een contentkalender kun je alle content zo ver vooruit plannen als jij dat wil.

Wat zijn de voordelen van een contentkalender?

1. Behoud het overzicht

Met een contentkalender behoud je het overzicht. Zo zie je direct welke nieuwe content er gedeeld zal worden en voorkom je gaten in de publicatie van je content.

2. Je kunt je planning delen

Door gebruik te maken van een contentkalender kun je iedereen binnen de organisatie op de hoogte stellen. Een groot voordeel is dat de publicatie van content altijd door kan blijven gaan, ook als de aangewezen persoon bijvoorbeeld op vakantie is. Iedereen binnen de organisatie weet namelijk welke post wanneer online moet komen te staan. De samenwerking tussen verschillende afdelingen verloopt dus beter.

3. Consistent online aanwezig

Content vooruit plannen helpt je om consistent online aanwezig te zijn. Door regelmatig en volgens een vaste planning content te publiceren, creëer je loyaliteit bij je volgers.

Ook de content zelf wordt een stuk meer consistent door een contentplanning. Zorg dat alle content uitingen hetzelfde uitstralen en breng de boodschap van je organisatie over.

4. Je content is van hoge kwaliteit

Door je content uitingen van tevoren in te plannen, voorkom je dat het last minute wordt afgeraffeld. Met een planning kun je goed vooruit werken en heb je dus langer de tijd.

4. Inhaakkalender

Bonus! In dit artikel hebben we de inhaakkalender met jullie gedeeld. Kijk welke dagen voor jouw bedrijf relevant zijn en neem deze dagen op in je contentkalender. Zo mis je geen belangrijke dagen meer.

Maak een planning

Houd je contentkalender overzichtelijk, zo is het voor iedereen duidelijk. Neem in ieder geval per content uiting de volgende gegevens op in je kalender:

1. Wanneer?

Denk aan de datum en het meest effectieve tijdstip. Onderzoek wanneer jouw doelgroep het meest online is en stem het hier op af.

2. Voor wie?

Je hebt je doelgroep natuurlijk al vastgesteld. Maar wil je je met deze uiting focussen op bestaande of nieuwe klanten? Of wellicht slechts een deel van je doelgroep? Maak voor jezelf duidelijk wie je per uiting wilt bereiken.

3. Wat voor soort content?

Wil je een blog posten op je website? Een foto of video op je socials?

4. Welk kanaal?

Op welk platform ga je posten? Kies je voor je website of post je op een van de social media kanalen? Denk aan Facebook, Instagram, Twitter of Linked-In? Weet je nog niet welke kanalen voor jouw bedrijf relevant zijn? Je leest het in dit artikel.

5. Wat is het onderwerp?

Waar gaat je content uiting over?

6. Wie maakt de post?

Indien je team uit meerdere mensen bestaat: neem in je planning op welke werknemer de post gaat maken.



Om jou te helpen hebben wij een contentkalender voor je ontworpen. Je download 'm hier. Vul deze in en ga aan de slag met je social media!

Hoe kun jij je bedrijf
laten groeien?

Gratis adviesgesprek

Wij helpen ondernemers groeien! Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Plan een gratis adviesgesprek in met onze adviseur.

Plan een gratis adviesgesprek

Meer weten over een adviesgesprek

Gratis adviesgesprek
  • 100% gratis en vrijblijvend
  • Marketingadvies op maat
  • Geen verplichtingen
Google Reviews 4,5
starstarstarstarstar_half

Ook optimaal vindbaar en bereikbaar zijn? Zet je bedrijf op de kaart met Alles-in-1!