Menu

3 overtuigingstechnieken die uw klant helpen beslissen

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Sales

3 overtuigingstechnieken die uw klant helpen beslissen

3 overtuigingstechnieken die uw klant helpen beslissen

Allemaal denken we in staat te zijn om rationele keuzes te maken, maar is dat eigenlijk wel zo? We worden onbewust beïnvloed door anderen, specifiek door de mensen die de keuzeopties voor ons vaststellen. Maar hoe worden mensen dan beïnvloed en ook overtuigd door ondernemers? Places.nl zet drie handige overtuigingstechnieken voor u uiteen in deze blog.

Marketing

Marketeers focussen er vaak op om zo veel mogelijk bezoekers op hun website te krijgen. Via bijvoorbeeld Search Engine Optimization wordt er geld geïnvesteerd om hoge bezoekersaantallen te krijgen. Maar als (potentiële) klanten dan eenmaal op de website beland zijn, houdt het wegwijzen op. Hierdoor kan de klant zijn aandacht en interesse snel verliezen en de website weer verlaten. Dat kan anders! Als ondernemer kunt u het beste een proactieve rol innemen. Door middel van tekst, afbeeldingen, plaatsingen en schrijfstijlen kunt u bezoekers van uw website leiden naar de plaatsen op uw website waar u wilt dat ze heen gaan. Zulke subtiele beïnvloedingstechnieken kunnen een groot verschil maken in het bezoekersverkeer op uw webpagina.

Overtuigen

Om uw bezoekers te overtuigen, kunt u gebruik maken van verschillende technieken. Deze zijn gebaseerd op psychologische inzichten. Hieronder leest u drie overtuigingstechnieken die makkelijk toe te passen zijn op uw website:

1. Framing

Framing gaat over de manier waarop iets wordt gepresenteerd of geformuleerd, waarmee u mensen beïnvloedt. Mensen zijn in de veronderstelling dat ze risico"s vermijden als iets positief geformuleerd is, terwijl ze het gevoel hebben risico"s te nemen wanneer iets negatief is geformuleerd. De drempel om iets aan te schaffen is dus lager wanneer een dienst of product erg positief geformuleerd is. Zo zorgde Adformatie er met een positieve benadering voor dat een van hun klanten 300% meer aanvullende verzekeringen verkocht, terwijl er niets aan het product zelf veranderd was.

2. Social Proof

Mensen volgen graag het gedrag van anderen. Als zij anderen iets zien doen, is de kans dat zij dit ook willen doen groter. Dit heet Social Proof. Maar hoe verwerkt u dit in uw advertenties of op uw website? Dit kan door uw klanten reviews te laten plaatsen over uw dienst of product, door een discussieforum te openen of door testimonials te plaatsen op uw website. Door deze technieken in te zetten verhoogt u de kans om (potentiële) klanten te overtuigen en een bonus: de waargenomen geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van uw bedrijf stijgt eveneens.

3. Autoriteit

Mensen doen graag het gedrag van experts na. Ze gaan er namelijk van uit dat die het wel zullen weten. Door een simpele vermelding op uw website als "kom nu in contact met onze experts" straalt uw bedrijf autoriteit uit. Ook het aantal jaren dat uw bedrijf al werkzaam is in de branche of het aantal bestellingen dat u per maand verwerkt, dragen hieraan bij.

Places bedrijfsvermelding

Voor u deze technieken toepast, is het belangrijk dat mensen ook echt op uw website terecht komen. Met een uitgebreide Places bedrijfsvermelding brengt u uw bedrijf en website onder de aandacht bij (potentiële) klanten. Hiermee is uw bedrijf te vinden op zowel Telefoonboek.nl en Openingstijden.com. Wilt u meer weten? Neem contact met ons op via het telefoonnummer 024 â 3555 299. Wij adviseren u graag over de mogelijkheden!

Reacties



Even geduld alstublieft...