Menu

Semantische context, wat is dat?

Als ondernemer altijd en overal op de hoogte met Places Nieuws

Online Marketing

Semantische context, wat is dat?

Semantische context, wat is dat?

Het is u vast al opgevallen dat wanneer u in Google zoektermen intoetst, Google automatisch al suggesties geeft om de zin af te maken. Dit zijn de meest gebruikte opties. Google wordt steeds intelligenter en heeft in de afgelopen jaren veel data verzameld. Door al deze data heeft Google contexten kunnen filteren, ook wel de semantische context genoemd. Hierdoor maakt het niet meer uit als u een typefout maakt of een synoniem gebruikt in uw zoekopdracht. Uiteindelijk weet Google waar u naar toe wilt. Maar wat houdt deze semantische context verder in? Places.nl vertelt u meer in deze blog.

100 miljard zoektermen per maand

Google is sinds 2002 de meest gebruikte zoekmachine in ons land. De afgelopen jaren heeft Google gigantisch veel data verzameld met behulp van de meer dan 100 miljard zoektermen die wij wereldwijd iedere maand intoetsen in de zoekbalk. Hier kunnen betrouwbare analyses mee gedaan worden. Zo blijkt dat de ontwikkeling van de beurskoersen hiermee te analyseren is.

Voor- en nadelen

Heeft u uw website via SEO (Search Engine Optimalisation) ingericht? Dan is de nieuwe werkwijze mogelijk een nadeel voor u, want het belang van ranking op basis van enkele zoekwoorden neemt door deze semantische context af. Waar er voorheen vooral gelet werd op trefwoorden en tags, wordt er nu gekeken naar de hele context. Het voordeel van deze nieuwe werkwijze is wel dat u beter gevonden wordt door uw potentiële klanten, die echt naar u op zoek zijn. Probeer dan ook de relevante zoekwoorden in onderwerpen te groeperen. Dan sluiten ze beter aan op de zinnen, die Google met haar nieuwe werkwijze suggereert. Denk daarbij in vragen van de klant: welke vragen kan uw potentiële klant stellen over uw bedrijf? En zorg vervolgens voor een zo goed mogelijk antwoord op uw website.

Google Adwords

Daarnaast wordt Google Adwords effectiever. Google Adwords is een advertentietool waarmee u gerichte advertentiecampagnes kunt opzetten via Google. Met deze tool kunt u bijvoorbeeld precies zien waar uw potentiële klanten op zoeken en waar de kansen liggen voor uw bedrijf. U kunt met deze tool zoekwoorden invoeren die gerelateerd zijn aan uw onderneming, product of dienst. Vervolgens presenteert de Google Adwords Keyword Tool de zoekwoorden die door uw potentiële klanten gebruikt worden. Wanneer bepaalde zoekwoorden dus hoog schoren, zijn deze belangrijk voor een hoge score in de zoekresultaten van Google. De zoekwoorden die laag scoren, kunt u vervangen door zoekwoorden die hoger scoren, voor een beter resultaat. Het is dus ook belangrijk om de zoekwoorden die hoog scoren mee te nemen in de inhoud van uw website.

Meer online actualiteiten bij Places

Wilt u als ondernemer gevonden worden in Google door uw potentiële klanten, dan is het belangrijk om mee te gaan met deze ontwikkelingen. Op Telefoonboek.nl maakt u al voor enkele euro's per maand gebruik van een advertentiepakket waarbij u uw zoekwoorden en plaatsen zelf kunt bepalen.Heeft u vragen? Neem dan vrijblijvend contact op met onze servicedesk via 024 - 3555299. Wij helpen u graag. Lees ten slotte ook over Google Trends voor uw bedrijf en het belang van een moderne website. Naast onze diensten bent u bij ons dus ook aan het juiste adres voor actuele onderwerpen voor het mkb. Houd onze blogpagina dus goed in de gaten!

Reacties



Even geduld alstublieft...