Menu

Slack: hippe en zakelijke teamcommunicatie



Slack: hippe en zakelijke teamcommunicatie

Slack heeft inmiddels 675.000 betaalde gebruikers. In totaal maken 2,3 miljoen mensen dagelijks gebruik van de teamsoftware. Onder die gebruikers bevinden zich bedrijven als Airbnb en Buzzfeed maar ook supermarktketen Walmart en NASA Teams. Dat klinkt als iets wat de moeite waard is. Maar wat is Slack precies? En wat kunt u ermee als ondernemer? Places.nl vertelt het u in deze blog.

Slack

Slack is een digitaal communicatieplatform, officieel gelanceerd in februari 2014. Achter Slack zit Stewart Butterfield, oprichter van Flickr. Hij ontwikkelde met zijn team een chattool om onderling te communiceren. Dit besloten ze verder te ontwikkelen, en omdat de tool ze hielp te communiceren 'with less tension', noemden ze het Slack. De makers zien Slack dan ook als de gepimpte versie van een chatroom, maar dat is een understatement!

Efficiënter communiceren

Slack is een tool voor de interne communicatie van teams. Het Slackscherm ziet er in eerste instantie uit als een chatscherm, met links in beeld een overzicht van uw contacten. Verder ziet u de openbare channels en privégroepen waar u in zit. U bepaalt zelf in welke openbare groepen u plaatsneemt, voor privégroepen moet een beheerder groepsleden uitnodigen. In elke chat en in elke groep verschijnen de berichten overzichtelijk onder elkaar en alles is altijd weer terug te vinden. Gedeelde informatie blijft toegankelijk, door bijvoorbeeld gebruik te maken van de zoekfunctie. Maar Slack kent meer mogelijkheden dan alleen een chat met archieffunctie, zo valt er vanalles te integreren. Denk aan Twitter, Dropbox, Google Drive, RSS en MailChimp. Daarnaast beschikt Slack over de Slackbot, die commando's aanneemt zoals het 'remind me'-commando.

Zes redenen om Slack te gaan gebruiken

1. Door gebruik te maken van één tool voor alle interne communicatie verloopt de communicatie op efficiëntere wijze.
2. Iedereen binnen het bedrijf is snel op de hoogte van wat er speelt.
3. Betere beslissingen worden genomen doordat iedere belangstellende kennis kan delen en zo waarde kan toevoegen.
4. Informatie is binnen het bedrijf voor iedereen toegankelijk.
5. U kunt externen betrekken bij de organisatie en ook met hen efficiënt communiceren.
6. Het zorgt voor rust door een duidelijkere scheiding tussen zakelijk en privé.

Afsluitende tips

Slack is nieuw. Mensen houden niet van nieuwe dingen, dus de implementatie zal niet altijd vlekkeloos lopen. Begin daarom klein, de mond-op-mond reclame binnen het bedrijf zal vanzelf ontstaan en voor u het weet willen al uw medewerkers Slack gebruiken. Nog een tip: zet uw notificaties uit! Dat stoort alleen maar.

Ook voor uw klant is efficiënte communicatie van groot belang. Probeer nu Places Antwoordservice 30 dagen gratis! Alle oproepen die u zelf niet kunt beantwoorden, nemen wij voor u aan. Zodra het u wel uitkomt kunt u aan de slag met een gesprekssamenvatting die u van ons ontvangt. Deze proefperiode stopt automatisch na 30 dagen. Heeft u vragen over Places Antwoordservice? Bel naar 024-3506953. Places adviseert u graag vrijblijvend over de mogelijkheden!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek