Menu

Hoe scoren de bedrijfsopleiders van Nederland?



Hoe scoren de bedrijfsopleiders van Nederland?

Soms hebben bedrijven of teams een gezamenlijke opleiding nodig. Hoe werk je goed samen? Welke skills hebben teams nodig om nog beter te presteren? Veel bedrijven zitten regelmatig nog met dit soort vraagstukken. Een bedrijfsopleider kan antwoord geven op dit soort vragen. Maar zijn bedrijven tevreden over de diensten van deze bedrijfsopleiders? Hebben ze het idee dat het ze verder brengt? Telefoonboek.nl zocht uit hoe het is gesteld met de bedrijfsopleiders in Nederland.

Klantreviews

Op Telefoonboek.nl staan 425 Nederlandse bedrijfsopleiders ingeschreven. Tot nu lieten zo'n 150 mensen een reactie achter waarin ze hun ervaring delen. Met deze beoordeling laten ze ook een gemiddeld cijfer achter die voortvloeit uit elementen als prijs/kwaliteit verhouding, service en algemene indruk. Van de 145 klantreviews werden er 106 voorzien van een voldoende waarvan er maar liefst 103 8 of hoger waren. 39 klantreviews mondden uit in een onvoldoende. Maar wat vonden klanten nou goed? En wat minder goed?

Klanten willen professionele en vakbekwame partner

Termen (of synoniemen) die het meest worden genoemd in de klantreviews zijn 'professionaliteit' en 'vakbekwaamheid'. Maar ook goede persoonlijke begeleiding wordt zeer op prijs gesteld, zo blijkt ook uit onderstaande klantreview op Telefoonboek.nl:

''Heel veel geleerd tijdens de opleiding Landmeten en uiteindelijk mijn diploma MBO Landmeten Geo-Informatica gehaald. Theorie en praktijk wordt op een fijne manier afgewisseld. Voor aanvang van de opleiding een intake gehad. De medewerker van BOB Ingenieursbureau Zondag heeft een goed en eerlijk advies gegeven. Kortom een TOP bedrijf op een TOP locatie!''.

Wat zeggen de minder goede ervaringen?

Het belang van professionaliteit, vakbekwaamheid en persoonlijke begeleiding blijkt ook uit de onvoldoendes die zijn gegeven. In de reviews komt naar voren dat mensen vooral ontevreden zijn wanneer ze het gevoel hebben dat weinig hebben geleerd of te maken hadden met een onprofessionele opleider.

''Slechte ervaring ! Geen goede monteur! Heel onkundig. Bedrijf krijg van mij een 1 .
Ik zal nooit meer een machine van hun in mijn zaak zetten! Afrader eerste klas.''
- klantreviews op Telefoonboek.nl.

Conclusie

73% van de klantreacties is positief, waarvan 97% zelfs zeer positief is (gemiddeld cijfer van 8 of hoger). Over het algemeen worden bedrijfsopleiders dus goed beoordeeld. Klanten geven aan dat ze een betrouwbare en vakbekwame partner willen en dat ze daarbij graag goed worden begeleid.

Foto: Pixabay


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek