Menu

7 apps voor ondernemend Nederland



7 apps voor ondernemend Nederland

Met dank aan de smartphone, tablets en snel mobiel internet bent u als ondernemer steeds minder afhankelijk van uw vaste computer. Meer en meer kunt u onderweg of op andere plaatsen hetzelfde werk doen als achter uw bureau. Met de opkomst van dit werken buitenshuis zijn er tevens duizenden apps ontwikkeld die u daarbij kunnen helpen. Om enigszins orde in de chaos te scheppen hier zeven apps die het werken buiten de deur gemakkelijker en efficiënter maken.

1. Google Drive

Als ondernemer heeft u waarschijnlijk veel belangrijke documenten in uw bezit die u graag overal wilt kunnen inzien. Google Drive biedt hiervoor de uitkomst. Met deze app kunt u al uw documenten gratis online inzien, bewerken en delen met collega's of klanten. Naast het beheren en bewerken van documenten kunt u ook diagrammen en presentaties maken en deze invoegen op uw blog of website plaatsen. Wat deze app zo populair maakt is de eenvoud en integratie in Gmail. Via Google Drive kunt u eenvoudig met een collega aan hetzelfde document werken. Hierdoor is het verdwalen in verschillende versies in verschillende mappen verleden tijd en beschikt u beiden altijd over de meest recente versie van het document. Ook wanneer u alleen aan een document werkt is Google Drive ideaal om precies dezelfde redenen.

2. Mailchimp

Dat een nieuwsbrief ook vandaag de dag nog een bijdrage levert aan uw onderneming blijkt uit een onderzoek van Ecommerce Benchmark. Zij ondervonden dat modeshops 10% van hun bezoekers danken aan het doorklikken in nieuwsbrieven. Met een regelmatige e-mail bereikt u klanten eenvoudig en snel en kunt u de juiste informatie op het juiste moment overbrengen. Daarnaast versterkt een regelmatige nieuwsbrief de binding met uw klanten. In onze blog over hoe u meer bezoekers naar uw website kunt trekken kunt u meer lezen over het nut van een nieuwsbrief. De app Mailchimp helpt u bij het ontwerpen en versturen van een eigentijdse en stijlvolle nieuwsbrief.Tot 2000 mails per maand is Mailchimp gratis en kan er gebruik worden gemaakt van alle functies die de app bezit. Dit zijn bijvoorbeeld het inschrijven en uitschrijven via uw eigen website, een groot aantal eerder opgemaakte brieven (lay-out)s die u kunt gebruiken en integratie met social media als Twitter en Facebook. Daarnaast is de verstuurde nieuwsbrief net zo goed te bekijken op een smartphone, tablet als op de computer. Wat ook handig is aan deze app; hij houdt voor u bij hoe vaak uw mail wordt geopend en hoe vaak er wordt doorgeklikt naar uw website!

3. Evernoteapp-ondernemend-nederland-evernote

Als ondernemer komt u vaak dingen tegen die u wilt bewaren en onthouden; van visitekaartjes tot websites en van losse gedachten tot belangrijke nieuwe ideeën. Vaak leidt dit tot onsamenhangende noties in uw telefoon en veel losse kaartjes en blaadjes die u gemakkelijk kunt verliezen. Evernote biedt de oplossing: een app die we het beste kunnen omschrijven als een moderne versie van het notitieboekje. Met deze app kunt u simpele notities maken met alleen tekst maar ook met foto's, video's, webknipsels of gesproken tekst. Evernote onthoudt en ordent de bestanden die u opslaat en synchroniseert dit automatisch met iedere smartphone, tablet of computer waarop u Evernote geïnstalleerd heeft. Door Evernote te gebruiken voorkomt u dat er zaken aan u voorbij gaan. Daarnaast kunt u uw opgeslagen bestanden direct delen met uw collega's zodat ook zij constant op de hoogte blijven van wat er speelt. Wederom een gratis app die u als ondernemer niet kunt missen.

4. GoToMyPC

Met de opkomst van smartphones en tablets bent u steeds minder afhankelijk van uw vaste computer aan uw vaste bureau. Echter, dit blijft vaak wel de computer met de meeste programma's en documenten die u op ieder moment van de dag moet kunnen raadplegen. GoToMyPCis een app die u, vanaf waar dan ook ter wereld, toegang geeft tot deze vaste computer. U hoeft slechts de app te installeren, een account aan te maken en uw pc hieraan te koppelen waarna u vanaf iedere plek ter wereld uw vaste browser kan overnemen. Voorheen was deze applicatie alleen beschikbaar voor Windows en Android maar sinds kort is er ook een versie voor Iphone-gebruikers. Wel is het een kostbare app, voor het koppelen van één PC bent u â144,0 euro per jaar kwijt, maar wel ontzettend handig voor het thuiswerken of voor wanneer u onderweg bent. Nieuwsgierig geworden maar niet het hele bedrag willen betalen? U kunt deze app gratis 30 dagen uitproberen!

5. MoneyBird

Goede ondernemers zijn een bedrijf begonnen omdat zij willen ondernemen, niet omdat zij al hun tijd willen verspillen aan het opmaken van facturen. MoneyBird is een app die u helpt bij het snel en efficiënt opstellen van facturen waardoor het een simpel klusje wordt wat u onderweg in de trein kunt doen. Daarnaast heeft u met deze app het volledige overzicht van facturen bij de hand zodat u altijd actuele informatie omtrent uw facturering kunt bekijken. Ook het kwijtraken van bonnetjes is verleden tijd met deze app omdat u uw bonnetje direct kunt inscannen en kunt verwerken in uw administratie.app-ondernemend-nederland-facturatie.jpg

Het grootste struikelblok bij MoneyBird is het feit dat u met het Onbeperkt pakket van â10,0 euro per maand niet over alle functies beschikt. Wilt u verschillende categorieën aan uw facturen en rapporten kunnen toevoegen dan kunt u het Plus pakket aanschaffen voor â25,0 euro per maand, een wezenlijk verschil. Gratis apps die u kunnen ondersteunen bij het beheren van uw facturen zijn Efactuurdirect en Digitalefactuur.nl. De gratis versies van deze apps zijn echter vrij beperkt en ook hier zult u moeten betalen als u meer opties wilt.

6. Office2012: Presentations

Een duidelijke en aansprekende presentatie is minstens zo belangrijk als het product of het idee dat u wilt verkopen. We hebben echter vaak niet de tijd om een uitgebreide presentatie in elkaar te draaien en goed af te maken. Gelukkig helpt de app Office2012: Presentations u hier een handje bij. Met deze app kunt u uw presentatie onderweg op uw smartphone of tablet nog even aanpassen en bijschaven. Dit programma is niet bedoeld om een compleet nieuwe presentatie te maken of uw bestaande presentatie volledig om te gooien. Wel kunt u de presentatie eenvoudig aanpassen en rechtstreeks afspelen op uw telefoon. Wanneer u deze aansluit op de beamer bent u direct klaar.

Bovenstaande app kost â7,98 euro, is handig in gebruik maar dus niet geschikt om complete presentaties te maken. Een gratis tegenhanger die dit wel kan is Office2 Plus. De kracht van deze app zit in de eenvoud; geen uitgebreid assortiment aan sjablonen maar u kunt kiezen uit slechts vier pagina-indelingen. Nadeel is dat het niet mogelijk is om animaties te gebruiken of afbeeldingen te draaien en de app is alleen beschikbaar voor Iphone-gebruikers. Wel kunt u met deze app snel en gratis een eenvoudige presentatie maken, kan handig zijn wanneer u in tijdnood zit.

7. OV-Butler

Wekelijks vergeten veel trein- en busreizigers uit te checken. Ook ondernemend Nederland maakt veel gebruik van het Openbaar Vervoer en doet hier aan mee. Veel reizigers zijn zich niet bewust dat zij recht hebben op teruggave wanneer zij vergeten zijn uit te checken of wanneer ze meer dan 30 minuten vertraging hebben gehad. Daarnaast is het terugvragen van dit geld een lastig en tijdrovend proces. U moet aankloppen bij de betreffende vervoerder en alle details van uw reis (vaak schriftelijk) indienen. De app OV-butler biedt hier de uitkomst. U kunt direct en zeer gemakkelijk via uw smartphone een claim versturen naar de klantenservice van het betreffende vervoersbedrijf. app-ondernemend-nederland-ov-butler.jpg

De OV-Butler is gelinkt aan uw OV-chipkaart en kan al uw reisgegevens van de afgelopen periode laten zien, net als het actuele saldo op de kaart. Binnen deze reisgegevens kunt u een reis selecteren en aangeven of u vergeten bent uit te checken of dat u vertraging heeft gehad. Nadat u alle benodigde informatie heeft ingevuld wordt er een totaalpakketje aan informatie doorgestuurd naar de desbetreffende vervoerder. De OV-butler bevestigt de claim direct in uw mailbox waarna de klantenservice van de desbetreffende organisatie er mee aan de slag gaat. Nadeel aan deze app is dat deze slechts beschikbaar is voor Iphone gebruikers. Echter, een Android-versie is in de maak dus als het goed is kan iedereen binnenkort gemakkelijk zijn reisgeschiedenis bijhouden en geld terugvragen. De bovenstaande zeven apps kunnen het werkende leven van een mkb'er eenvoudiger en efficiënter maken. Probeert u ze eens uit om te kijken of ze ook voor u werken!


Delen:



Reacties


Zoeken
Zoek